Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zal proberen met een korte omschrijving van het probleem een antwoord te vinden.
Als dit niet onmiddellijk lukt zal ik detail trachten te verschaffen.

Ik heb een wireless router, Apple Airport. Als ik met een laptop (Windows XP) netwerkconnectie maak en deze wordt een 10.0.x.x adres toegekend dan heb ik geen toegang tot het internet. Als ik een paar keer via "herstel" op het netwerkicoontje erin slaag een 94.x.x.x adres te krijgen dan lukt mijn internettoegang wel.

Ik heb nu ook een laptop met WIndows 7 en daar kan ik zelfs geen "herstel" doen en blijf ik opgezadeld met een 10.0.x.x adres hetwelke mij geen toegang verleent tot internet.

Eigenlijk zou ik via de router altijd 10.0.x.x adressen moeten toegekend krijgen op mijn laptops maar dan zou het wel handig zijn als ik daarmee ook internettoegang heb.

Tot daar de uitleg van deze leek. Wat zie ik over het hoofd? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.lemmers
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 15:31
Config foutje in apple airport
Hij route niet maar lijkt in bridge mode te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

In de instellingen van de router zou je moeten kunnen aangeven welk IP adres je laptop toegekent moet krijgen. Je kunt ook instellen welke IP-range beschikbaar is voor apparaten die draadloos contact willen met het netwerk.

Je komt bij de instellingen van de router door het IP adres van de router in je borwser in te vullen, en op enter te meppen.

Het adres van je router, als je dat niet weet, kun je vinden door de volgende stappen te ondernemen:

Druk de 'windowstoets' en de 'R' tegelijk in, je krijgt dan een klein schermpje dat 'uitvoeren' heet, en er zo uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://forumimages.seniorennet.be/korhaantje/3323-20090922-be31d3.JPG.
Type daar 'CMD' en mep enter.

Je krijgt nu een command-prompt, type daar 'ipconfig/all' en mep enter.
Afbeeldingslocatie: http://www.stefanthoolen.nl/fok/faqs/router_port_forwarden/cmd_ipconfig.png

Je krijgt nu een lijst met alle informatie over je netwerk-adapter. Zoek naar je draadloze netwerkadapter en in het lijstje daaronder zou 'standaard gateway' moeten staan. Hierachter staat een IP adres. Dit adres is het IP adres waarop je de router kunt benaderen via de browser.

-- Edit:

Zie nu dat je bij je airport waarschijnlijk ook een setup-tooltje op je pc hebt gekregen? If so, dan hoef je misschien niet via internet naar je router, maar kun je met dat tooltje instellen welke functie (router of bridge) en welke IP-range je airport heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Pixeltje op 05-03-2010 11:44 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met enige vertraging ben ik hier terug.

Ik slaag er niet in om verbinding te maken met mijn router.

Als ik het ip-adres ingeef dat ik terugkrijg via ipconfig (standaard gateway) dan krijg ik "webpagina kan niet worden weergegeven".
Als ik ping naar dat adres dan krijg ik wel respons.

Ik heb ook een tooltje gedownload via de apple site en daar "zie" ik de router maar als ik verder wil naar instellingen dan geeft deze een -6753 fout (probleem om te connecteren of zoiets).

Dus eventjes recapituleren: op de desktop (XP) waar ik nu mee bezig ben, wireless verbonden met de router via een 94.x.x.x adres, of op een laptop (XP) die een 81.x.x.x adres heeft gekregen, geen probleem voor internetconnectie. Op een nieuwe laptop (Windows 7) krijg ik een 10.x.x.x adres en daar krijg ik geen internettoegang. Soms is ook de desktop bij opstarten "nukkig" (krijgt een 10.x.x.x adres, maar na een "herstel" van de wireless verbinding krijg ik, soms na herhaaldelijk proberen het 94-adres waar ik vrolijk op het internet kan).

Help! :-)

Tony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Het 10.x.x.x adres is juist het adres wat goed is. Alle pc's zouden zo'n adres moeten hebben.
81.x.x.x en 94.x.x.x zijn externe adressen en deze zou alleen je router mogen hebben.

Je hebt dus waarschijnlijk de boel verkeerd aangesloten.
De kabel tussen je modem en airport moet je aansluiten op de wan-poort.
PC's moeten aan de lanpoorten of draadloos.

Haal voor de zekerheid ook je modem een minuut of 10 van de stroom af.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 08-03-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus idd de boel verkeerd aangesloten.
Alles lijkt nu goed te werken.

Allen bedankt en tot de volgende! :)
Pagina: 1