PS3 server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denwilly
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 09:48
Hey,

Ik vroeg me af of je eender welk server besturingssysteem op je ps3 kunt installeren.
Ik weet dat linux goed werkt, maar zal windows server 2008 R2 ook werken?
Indien niet?
Welk besturingssysteem raden jullie mij aan?
Ik had er eigenlijk gewoon een file server van willen maken.

Thx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Voor zover bekend kan dat nog steeds niet hoor..

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:15
eender welke windows versie zal waarschijnlijk NOOIT op ps3 werken, de CELL processor architectuur is niet ondersteund door Windows die voor x86 en Itanium processoren geschreven is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denwilly
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 09:48
Welk besturingssysteem zouden jullie me dan aanraden te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:39
Alleen linux werkt.

Edit 1:BTW...de nieuwe firmware gaat ervoor zorgen dat er geen ander besturing systeem meer kan worden geinstalleerd.

Edit 2: Update: Blijkbaar blijft het er wel in.

Sony's Geoff Levand has now http://lists.ozlabs.org/p...2010-February/007202.html, to quote: "SCE is committed to continue the support for previously sold models that have the 'Install Other OS' feature and that this feature will not be disabled in future firmware releases."

[ Voor 133% gewijzigd door King Dingeling op 05-03-2010 11:24 ]

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Wat wil je in vredesnaam doen met een PS3 als fileserver? Je kan de interne schijf nauwelijks gebruiken, het vreet stroom, en je kan er alleen puppy-linux(oeps, bedoelde Yellow Dog :P) op draaien (samen met een aardige beperking qua OS, aangezien je geen toegang hebt tot alle onderdelen van de PS3.

En natuurlijk: heb je een PS3 Slim, dan werkt het al helemaal niet.

[ Voor 16% gewijzigd door TrekDude101 op 05-03-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:50
denwilly schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:12:
Ik weet dat linux goed werkt, ...
Laat dat goed maar achterwege, het werkt, maar slechts als dikke stront door een trechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:39
TrekDude101 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:21:
En natuurlijk: heb je een PS3 Slim, dan werkt het al helemaal niet.
Zit die optie Other OS niet in een Slim?

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Alleen puppy Linux? Er zijn heel wat meer varianten die kunnen hoor. Van Ubuntu is een port beschikbaar (http://psubuntu.com/), Yellow Dog maakt een speciale PS3 versie en bijv. Debian kan ook. Dat wil zeggen: indien je een oude (dikke) PS3 hebt, de PS3 slim ondersteunt geen installatie van andere OS'en.

Waarom je de PS3 als fileserver zou willen gebruiken is me een raadsel. Je kan er USB harddisks in stoppen natuurlijk voor de schijffruimte. Maar als je een spel wilt spelen op je PS3 zul je het game OS weer moeten booten en dan kan je uiteraard niet meer bij de bestanden die geshared op je PS3 staan.

Je moet alleen niet vergeten dat een PS3 geen PC is. Een PS3 heeft geen gigabyes aan geheugen en het OS zal ook niet zomaar gebruik maken van de volledige processorkracht van de PS3 en directe toegang tot de videokaart is er ook niet bij (ok, er zijn wat hacks, maar nog niet volledig bruikbaar). Dus een goedkope PC zal met een standaard Linux install en zaken als fileserver spelen beter presteren dan een PS3.

[ Voor 25% gewijzigd door Creepy op 05-03-2010 11:29 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

King Dingeling schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:25:
[...]
Zit die optie Other OS niet in een Slim?
Nope :/

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Pagina: 1