Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348681

Topicstarter
Ik heb een nieuwe computer met hierop windows 7 Home Premium voor geinstaleerd.

Ik wil hier een XP versie bij installeren hoe moet ik dit doen?

Verder zitten er in mijn comp 2 hardeschijven 750GB elk.
Schijf 1
100MB system (Systeem, Actief, Primaire partitie)
C: HP (Opstarten, Wisselbestand, Crashdump, Primaire partitie)
D: Factory_image (primaire partitie)
Elke partitie die ik verder aanmaak wordt een Logisch station.

Schijf 2
Door mij vrij in te delen, maar na 3 primaire partities alleen nog logische stations.

Kan ik ergens terug vinden hoe ik deze partities in kan stellen en wat de mogelijkheden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Kan je niet beter gewoon de Windows XP modus in Windows 7 installeren?
http://www.microsoft.com/...99E757064E&displaylang=nl

O wacht daar heb je Professional, Enterprise of Ultimate voor nodig :+

[ Voor 17% gewijzigd door 90710 op 05-03-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad en ik weet niet inhoevere die XP versie werkt met mijn programma's want niemand kan mij vertellen of die een volledige XP versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Dat is een volledige Windows XP in een Windows Virtual Machine. Als je niet op Pro/Ent/Ultimate wilt overstappen kan je ook proberen om VirtualBox (gratis/open source) te gebruiken. (Je moet wel een legale Windows XP installatie hebben)

Als het alleen om software gaat is dit voldoende. Heb je ook hardware die 7 niet ondersteund, moet je idd XP naast Windows 7 installeren. Games doen het ook niet goed in een VM.

Let wel dat als je Windows XP naast 7 installeert je de bootmanager van Windows 7 moet herstellen.

[ Voor 36% gewijzigd door 90710 op 05-03-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348660

Je zult wel een snelle (geheugen) computer moeten hebben wil je Virtual Windows XP (XPM) snel laten draaien.

Let op: Dit is de Windows XP Professional versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ik heb vaak gehoord: het kan. Op de ze manier:
1. Formatteer je computer (vergeet niet te back-uppen!!!)
2. Installeer XP
3. Installeer 7 (andere partitie/hdd)
4. Klaar (als het goed is)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Virtual machine draaien om XP te installeren denk ik niet dat de oplossing is.

Ik heb 6GB intern geheugen

Ik kan mijn computer formateren en XP installeren echter windows 7 heb ik alleen op recovery dvd.
Dus denk ik niet dat het gaat werken.

Ik heb de oplossing.
Gewoon mijn oude machine in ere houden voor XP.
En misschien later windows 7 Ultimate aanschaffen. (ben alleen bang dat microsoft zoals altijd service tot de deur levert.)

Of heeft iemand ervaring met windows 7 Ultimate met virtual XP?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 348681 op 05-03-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 19:45

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je Windows 7 HDD loskoppelen als je XP wilt installeren zodat die schijf je bootloader krijgt en dus niet je W7 in de soep gooit, dan via het BIOS boot menu van de andere schijf booten als je XP wilt, of zelfs bij de bootloader van W7 toevoegen?
Soms worden de eenvoudigste oplossingen over het hoofd gezien :P. Maar waarom heeft een VM dan geen nut? Vanwege de games of specifieke hardware? Anders dan dat is er geen enkele reden waarom het niet zou kunnen. Je zou zelfs een snellere XP kunnen krijgen dan met een native installatie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wanneer ik XP op de ander HDD installeer wordt deze dan door windows & als start up / boot schijf gezien?
Hoe gaat het drive nummeren dan wanneer ik de harde schijf van windows 7 weer aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348660

EasyBCD gebruiken: http://neosmart.net/dl.php?id=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 19:45

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 348681 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 00:01:
Wanneer ik XP op de ander HDD installeer wordt deze dan door windows & als start up / boot schijf gezien?
Hoe gaat het drive nummeren dan wanneer ik de harde schijf van windows 7 weer aansluit?
De nummering, of lettering eigenlijk, verandert niet als je het OS opstart wat je wilt. Windows 7 heeft gewoon zijn eigen C: en ziet XP als D: bijvoorbeeld. In XP is het dan andersom, XP is netjes C: en W7 is D:. Het enige wat je dus moet doen is voor het installeren van XP de W7 schijf loskoppelen en daarna weer eraan te hangen. Controleer daarna nog wel even je boot volgorde in je BIOS, want die kan omgedraaid worden als je de primaire boot schijf los haalt. Je zal anders altijd XP booten standaard, ipv 7. Via F12, of wat voor toets je ook moet gebruiken om je BIOS boot menu te krijgen kan je kiezen welke schijf je wilt booten en je krijgt dan dat OS.
Ik ga nog even kijken hoe je netjes XP toe kan voegen aan de W7 bootloader, zodat je niet telkens de schijf moet selecteren om vanaf te booten, je krijgt dan gewoon een menu bij booten en kan je 'm laten doorlopen voor 7 of de selectie veranderen voor XP.

Edit:
Net even met een VM geprobeert, bij mij wil het niet helemaal lukken. Ik zie wel de XP schijf, kan erop en alles, kan ook de boot optie toevoegen, maar om een of andere reden wil hij niet booten ervan. Kan aan de VM zelf liggen uiteraard, maar met EasyBCD kan je iig makkelijk XP toevoegen aan de Win7 bootloader.

[ Voor 11% gewijzigd door Hero of Time op 06-03-2010 14:17 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351024

Hallo allemaal!
Ik zit met dezelfde vraag. Heb een nieuwe laptop met win 7 voorgeïnstalleerd.
Zit een hd van 500 gb en 4 ddr3 geheugen in. c- schijf was 400 nog wat, dus ik partities gemaakt
met powerquest patition magic. En toen begonnen de problemen, dus windows7 maar helemaal handmatig opnieuw geïnstalleerd :( . Nu zou ik dus ook graag xp ernaast willen draaien, maar heb echt geen zin meer om van voor af aan te beginnen. Wie kan mij helpen?
Alvast hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 348681 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:56:
Virtual machine draaien om XP te installeren denk ik niet dat de oplossing is.
Is ook maar net wat je wil gaan doen, waar je die XP-installatie voor nodig hebt.
En misschien later windows 7 Ultimate aanschaffen. (ben alleen bang dat microsoft zoals altijd service tot de deur levert.)
De pro is goedkoper en de Ultimate heeft niet zoveel voordelen boven Professional, ik gebruik het BitLocker bijvoorbeeld toch niet en een MUI heb ik niet nodig... ;)

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 19-03-2010 12:16 ]

Pagina: 1