[Access] Facturen printen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:09

Neoz

Neoz & Hobbes

Topicstarter
Ik zit met een probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden.

voor een vervoersbedrijf in de regio heb een Access database gemaakt met de volgende tabellen

- Ritten
- Klanten
- Bedrijven
- chauffeurs

Even simpel gezegd, moet er aan het einde van de maand een factuur worden gemaakt per bedrijf en per klant.

Dus bedrijf A heeft 3 werknemers, dan moeten er 3 losse facturen komen. En elke wernemer heeft weer een verschillende aantal ritten geboekt. Deze informatie staat allemaal gewoon in de tabel ritten. Ik heb ook een query gemaakt en op basis daarvan kan ik losse facturen uitdraaien per (unieke) klant(code).

Nu gaat het om een stuk of 120 klanten/facturen en zou ik dit niet meer handmatig willen doen. Dus eigenlijk wil ik met 1 druk op de knop alle facturen van de maand februari uit willen draaien per klant.

De factuur is een rapport gekoppeld aan een query die factuur heet. In de query zit een selectie waar je de klantcode kan invoeren. Na invoer van de klantcode wordt het rapport/factuur gemaakt en is deze te printen.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik door middel van een query/macro of rapport niet per klant de query hoef uit te voeren maar dat ik met 1 druk op de knop bijv. 120 facturen kan maken. En dat deze dus afzonderlijk op een pagina worden geplaatst.Zou iemand mij hierbij kunnen helpen ?

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Je zal echt 2 tabellen bij moeten maken:
- tblFacturen => het raamwerk van je factuur: hierop staan de NAW-gegevens, de factuurdatum, de vervaldatum en desgewenst de totaaltelling
- tblFactuurlijntjes => de feitelijke regeltjes.

Op het moment van factureren kopieer je de juiste data naar nieuwe lijntjes.

En dan nog een rapportje op basis van een simpele query maken. Zo ingewikkeld is dit allemaal niet.

En stel jezelf de vraag: wát factureer je? Ritten? Dan zal je in de tabel ritten ergens moeten aangeven of de rit is gefactureerd, met eventueel een factuurnummer.
Dan kan je aan het eind van elke week / maand / dag / jaar (whatever) de nog niet-gefactureerde ritten factureren
En wanneer zet je de Rit op gefactureerd? Bij aanmaken van de factuur in Access, of pas bij afdrukken?

[ Voor 32% gewijzigd door Witte op 07-03-2010 09:48 ]

Houdoe