Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hee luitjes,
hier een lastige vraag.
heb alles al afgestruind maar blijf hier toch echt haken.

ik heb een fujitsu siemens amilo li 2727.
leuk laptopje. standaard een 2 x 1 gig in.
nou heb ik 2 x 2 gig gekocht van adata ddr2 800.
nou had ik er eerst 1 gig in eerste slot gelaten en in 2e slot 2 gig erbij gevoegd. (3 gig totaal) werkt prima, daarom kan ik dit topic nu ook posten ;)

maar verplaats ik ook die andere met dezelfde adata 2gig. (dus 4 gig totaal)
dan start ik op en wat ik ook probeer
DE BLUE SCREEN OF DEATH.

DRIVER IRQL NOT LESS OR EQUAL foutmelding. kom tot windows normaal opstarten of herstellen, en welke ik ook doe dan start ie of weer opnieuw op of gaat ie naar de blue screen

verdere data weet ik zo niet.
ik heb bijde 2 gigs getest en die zijn prima met de 1 gig combo, maar met 4 gig krijg ik steeds deze melding.

wat zie ik over het hoofd? wat doe ik fout? ik hoop echt op een oplossing. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2010 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:33

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Klinkt gewoon als geheugen dat incompatibel is met het moederbord. Wat je zou kunnen proberen is het voltage over het geheugen iets verhogen in de BIOS, de frequentie van het geheugen te verlagen, of de CAS te verhogen. Je kan ook even proberen Memtest te draaien van de Ultimate Boot CD. Als deze fouten geeft (vrijwel zeker) ligt het probleem sowieso bij je geheugen.

Ik heb hier ongeveer dezelfde situatie:
Ik heb 2x 1GB poepmerk en 1GB Adata. 2x poepmerk geeft heel veel geheugenfouten (pc start meestal wel op maar crasht op willekeurige momenten), maar 1 reepje poepmerk werkt prima. Ook beide reepjes poepmerk + Adata in willekeurige slots werkt goed (zo draai ik nu, met iets verhoogd voltage).

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, nou ja die adata werkt dus wel in samenwerking met de poepmerking, beide draaien dan win 7 prima. dus dan is daar mee toch nix aan de hand en geen reden om memtest te draaien> ofwel?. maar ik kan dus die poepgeheugenreep :P? niet vervangen door die adata? kan dat uberhaupt niet of gewoon in my case (wat wel bale zou lopen zijn

ik heb ook nog 2 van die adatas gekocht, voor me moeders acer aspire 9300? kan ik die daar gewoon inflikkeren en zou toch moeten draaien of nie t?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2010 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:24

alm

Draai eens Memtest86+, te downloaden vanaf http://www.memtest.org. Die draait zonder dat je OS actief is. Als daarmee geen fouten gevonden worden dan ligt de oorzaak waarschijnlijk aan een softwareprobleem (je kan een paar runs laten draaien). Spanningen verhogen zou ik pas doen als de specs van het geheugen aangeven dat dat noodzakelijk is en niet zondermeer zomaar gaan proberen. En als je het probeert, dan in kleine stapjes en steeds weer met Memtest86+ testen.

[ Voor 0% gewijzigd door alm op 05-03-2010 03:08 . Reden: site klopte niet ]