[DVD] Plextor PX-755A demontage

Pagina: 1
Acties:

• zertyx
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01 15:05
Hallo,

Mijn DVD-writer Plextor PX-755A gaf bij het schrijven foutmeldingen die wellicht te wijten waren aan een vuile lens. Ik heb de drive opengemaakt om de lens te reinigen met isopropanol. Bij het opnieuw in elkaar steken, viel er ergens een grijze schuimrubberen schijf uit (ongeveer 2,5 à 3 cm diameter en minder dan 1mm dik, in het centrum een gat met diameter van ongeveer een cm). Deze schijf dient, afgaande op de grootte en de vorm, om tussen de magneten te zitten die de CD/DVD in het midden vasthouden.

Probleem: ik weet niet hoe dit juist geplaatst was 8)7 en zie niet meteen in waar ik dit moet bevestigen. Of ligt dat ding er los tussen? Graag jullie advies alvorens ik de drive opnieuw aankoppel.

• zertyx
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01 15:05
Voor de duidelijkheid voeg ik een foto toe:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/webh/Zertyx/1103201011.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door zertyx op 11-03-2010 13:39 ]

Verwijderd

Dat wordt zoeken met de kans op grote beschadigingen. Afgaande op de foto is de plek die past de as. De andere kant van de grondplaat en van de dvd-schrijver zijn evenwel niet te zien op de foto. En een actie op grond van deze opmerking is geheel voor eigen risico.

Het is een ide-dvd-schrijver. De kans op schade en de kans op beschadiging van een dvd en de kans op verlies van data neigen tot het advies om een sata-dvd-schrijver van 18 euro te kopen als de precieze plaats van het ringetje niet met enige vorm van zekerheid vastgesteld kan worden.

Schoonmaken kan waarschijnlijk beter met een schoonmaakdvdtje.

De schrijffouten kunnen ook ouderdomsverschijnselen zijn. Ook in dat geval geldt bovenstaand advies.

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 15:22 ]

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:11

sus

is druk :+

@gol:
Moet hij wel sata hebben he, hij heeft niet voor niets nu een ide brander