Woohoo !! Duron 700 -> 1000

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 18:47
Eindelijk !! Na alle verhalen over het behalen van 1Gigahertz.. moest ik het ook proberen ;)

KT7a bord besteld, Duron700 erbij, Alpha 6035(?) met HighPerformance cooler.... en gaan!!

Opstarten op 700.. 2 seconden daarna gelijk doorstomen naar 900 op 1.6 volt ! Dat liep stabiel, 3dmark, elvova, sandra...
Dus dan maar 1000 = 10x100 (Op de een of andere manier geen mogelijkheid om de bus op 133 te zetten.. mis ik iets ?)

POST'en deed ie niet meer, dan maar de core voltage verhogen naar 1.725 en huppa in Windows !! Helaas loopt ie nog wel eens stuk met benchmarks op deze setting dus misschien dat ik de core voltage nog hoger moet doen ?
Of kan ik ook de I/O voltage verhogen en zou dat helpen ?

Ben benieuwd hoe ver ik kan gaan.. als ie 1.7 25 volt nodig heeft voor 1000... ?
Heb ik geluk gehad of is dit vrij normaal ?

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06
Gefeliciteerd!! :)

Volgens mij kun je zo ver gaan totdat je ongeveer 1.9 volt nodig hebt om stabiel te lopen of totdat hij écht te warm wordt. Het voordeel van zo'n Duron is ook dat áls ie stuk gaat, het niet meteen een ramp is. Tuurlijk wel zonde, maar liever een Duron 700 dan een TBird 1200 opblazen :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

:D Gefeliciteerd !!

1Ghz halen met Vcore onder de 1.8 is redelijk zeldzaam ja. Het kan trouwens best zijn dat om de CPU echt stabiel te krijgen, je hoger moet. (Duron hier doet het tot 900 op Vcore 1.6, maar 1Ghz heb ik 1.85 nodig)

De boel wil wel door naar 1040, en door de BIOS lopen op 1050, maar alles boven de 1010 geeft veel rekenfouten met Prime95.

Dat kun je hier http://www.mersenne.org/prime.htm downloade. Het is een programma dat priem getallen zoekt, en goed laat zien of de CPU rekenfouten maakt.

Dus, rekenfouten -> vcore hoger of klok lager.

Suc6 :Y)

Verwijderd

Ummhh bijna vergeten, I/O spanning...

Ik heb eigenlijk nog nooit een verbetering gezien bij problemen, als ik die omhoog zet. Sterker nog, de boel draait ook stabiel op 3,2 (lager heb ik niet geprobeerd) en iets koeler. Riskant vind ik dat wel, daarom staat het weer normaal, op 3,3.

(Als de I/O te laag staat, kun je schrijf fouten op je HD krijgen en het geheugen)

... ;)

• Whizzy
Thanx ! *D

Maarueh ik had dus gisteravond lees fouten op de harddisk met 3dmark op 1000Mhz.. misschien dat dat dus niet van de core komt maar omdat het I/O voltage omhoog moet ?

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Gefeliciteerd ! Ik kan me voorstellen hoe gelukkig je nu je bent !

Ikzelf haal net de 1G met mijn Duron 750.
En dan heb ik er een hele grote ventilator voor staan. Ook moet ik mijn Vcore op 1.85 volt zetten. Maar dat verbaast me niets met een f 25,- koelertje. Ik denk dat ik de 1050 wel haal met een goeie koeler.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Mijn 600 post op 1100 (SERIEUS) das dan ook wel alles wat ie doet, en het spreekt voor zich dat je er hiervoor 1,85v (=1,901) dooreen moet jagen.
Stabiel is ie tot 1050 (kast open want de airflow in mijn midi-tower laat te wensen over)
Wat ie trouwens ook nog kan is 115x8. wat er netjes is voor een kt133 chipset.

WOOHOO is bij mij dus ook zeker terecht 8-)

Geen inspiratie

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 11:04 schreef Whizzy het volgende:
Thanx ! *D

Maarueh ik had dus gisteravond lees fouten op de harddisk met 3dmark op 1000Mhz.. misschien dat dat dus niet van de core komt maar omdat het I/O voltage omhoog moet ?
Nahh, met 3dmark denk ik eerder dat je de Processor optimalisatie niet op T&L hebt staan. Die lees fouten bedoel ik niet, ik bedoelde schrijffouten. Je merkt niks, totdat de C:\ drive opeens vol staat met fouten, of gewoon weg is, of alleen een hele directory weg met een zooi verloren clusters..

Da's een stuk ernstiger.

Toch zou ik wel even in de gaten houden wat er gebeurt.. een complete harde schijf inhoud verliezen is niet leuk...

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
hoe hoog is je temperatuur eigenlijk?want mijn duron 700@963 is obgeveer 35 graden stressed en mijn case dan ongeveer 24 graden :) :) :) :) :)

• Whizzy
(Hmm.... het werkte niet helemaal)

Mijn temperatuur, als ik mijn bios mocht geloven was 30C idle met 900Mhz.. Nadat ik in windows zat en 3dmark gedraaid had, stond ie niet echt veel hoger :?

Ik gebruik tot nu het tooltje van VIA dat op de CD stond, maar ik weet niet hoe betrouwbaar dat is aangezien die censor onder de duron zit en op mijn duron zit op de onderkant een garantie zegel.... do'h

Op 1000Mhz en 1.725 volt was het niet echt veel meer. stressed weet ik het nog niet, ik kan pas vanavond laat prime gaan draaien...

Ik laat het anders nog wel weten.

Verwijderd

Die 30 zal de kast temperatuur zijn, niet de CPU. Nog maar effe doorzoeken dus..

8-)

• Whizzy
Ik heb gisteravond nog het een en ander lopen zooien met dat ding, maar eerst : Wat maakt die Alpha cooler een tering herrie !!

Maar goed daar is mee te leven ?!? ;)
Ik had hem nu eens draaien op 7x133 = 933 en dat liep als een speer en echt ik heb die temp. readings nog eens nagekeken. 24c idle en 31c na 3dmark of QIII :9

Nu moet ik wel erbij zeggen dat mijn kast nog open staat. I/O voltage verhogen maakt vooralsnog niets uit. Dus dan maar met de core voltage spelen.

Wat ik verder nog wil weten is waarom de 7.5 multiplier niet werkt.. dan had ik mooi 7.5x133 = 1000 kunnen draaien.. nu ga ik voor 8x125 denk ik.

Want op 142mhz x7 kan mijn memory volgens mij niet op de allersnelste settings.

Ik ga dit weekend nog wel ff verder :7

Pagina: 1