Voeding kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:50
Beste mensen,

Onlangs een compleet nieuw systeem samengesteld met de Seasonic X-650 voeding.

Echter, omdat ik nogal van de stille computers ben heb ik deze voeding natuurlijk besteld met het oog op de stilte. (fanless voeding, en als de fan wel 'aan gaat' is die alsnog stil).

Het probleem is nu zo dat de voeding een enorm hoog piep geluid geeft, dit geluid is niet constant, maar meer van 'kgggg, 4-5 secs niets, kggggg'. Het beruchte 'coil whine' dus.

De voeding geeft voltages door van 17.29V op m'n 12V line volgens speedfan, is dit wel normaal?

Nu is de vraag dus, kan ik aannemen dat deze voeding kapot is geleverd? Tijd voor een RMA? Of stel ik m'n eigen nu aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die echt 17,29V had geleverd op de 12V dan had je wel wat problemen gehad. Geen multi-meter bij de hand waarmee je de echte waarden even kunt meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Speedfan staat bekend om z'n slechte uitlezingen (-20 graden op je cpu met een stock koeler enzo), meet de lijnen met een multi meter of kijk in de BIOS.

Het kan trouwens net zo goed niet van je voeding komen, condensatoren op je moederbord, vlak bij de CPU willen hier ook nog wel eens last van hebben ;)

[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 04-03-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Heb je toevallig een socket 1156 moederbord gekocht? Deze wil nog wel is veroorzaken dat een voeding geluid maakt.

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:50
Tyr3ll schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 00:22:
Heb je toevallig een socket 1156 moederbord gekocht? Deze wil nog wel is veroorzaken dat een voeding geluid maakt.
Jup, het is inderdaad een S1156 moederbord. Ik had eerst alles aangesloten met een S775 socket, hiermee was er inderdaad geen geluid.

Is dit misschien te verhelpen in de settings of iets? Of word het het moederbord/voeding omwisselen?

Het betreft een Gigabyte GA-P55A-UD5 moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Wat je zou kunnen proberen is het volgende:

Ga in de BIOS naar “MB Intelligent Tweaker (M.I.T.)” -> “Advanced Frequency Settings” -> “Advanced CPU Core Features".

En zet het volgende uit:

“CPU Enhanced Halt (C1E)” en “C3,C6,C7 State Support”.

Start je PC weer op en geef een reactie terug of er iets veranderd is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Huuskes op 05-03-2010 16:21 ]

Gentoo BTW

Pagina: 1