Toon posts:

TV-out kwaliteit van de Radeon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of de TV-out kwaliteit van de Radeon 64mb via een tulp-kabeltje goed is om dvd ed af te spelen op je tv???

Verwijderd

ik werk ook via een tulpkabeltje met m'n elsa erazor III pro en dat loopt super, alleen beeld is ietsie sneller als geluid, maar ja, dat heb ik geaccepteerd

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
beeld is goed (en geluid loopt echt wel gelijk...) alleen niet te vergelijken met een standalone speler of een hardware mpeg kaart (veel betere tv-out)

Verwijderd

Lijkt me ook sterk dat beeld sneller als geluid loopt... dan zou je film al afgelopen zijn en dan hoor je zo nog praten ed.

Verwijderd

Topicstarter
als het beeld maar goed is. ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een hardwarematige mpeg-kaart mooier is. ik had er namelijk 1 inzitten (mpeg2 met de creative dvd-encore 5x) en die heb ik eruit gehaald omdat de dvd's niet mooi werden afgespeeld (op mijn compu).
de enige reden voor mij om een radeon te kopen is de tv-out, dus het beeld moet gewoon mooi zijn. of is het misschien verstandiger om een losse mpeg3 kaart te kopen? kan dat ism de creative dvd-encore 5x?

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
de tvout is op een hardware mpeg kaart nou eenmaal veeeeel scherper (ik had er een cinemaster inzitten en dat was echt gelijk aan een standalone speler, en dat met een kabellengte van 7 meter!). Waarschuwing:
een mpeg kaart en een kaart met een tvout(bv radeon) tegelijk--> tvout van de meg kaart zal het doen maar de video-tvout helaas niet, tis het een of het ander.

Maar met een videokaart met tvout kan je tenminste divX op je tv kijken en dat is wel errug lekker hoor! (dan maar een standalone speler kopen voor mijn dvd collectie, zucht)
Pagina: 1