HP garantie mogelijkheden/kwaliteit bij nieuwe laptop?

Pagina: 1
Acties:

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Hey,

Ik hoop dat ik dit hier mag posten. Ik heb de sticky's doorgelezen en denk dat 't goed is, maar excuseer me als dat niet zo is.

Ik ga binnenkort een laptop kopen; dit zal waarschijnlijk in de zomer zijn. Ik heb wat rondgekeken en dit leek me wel wat:
http://alternate.be/html/productDetails.html?artno=PL4HAE

Ik ken zelf niet veel van hardware, maar dit ziet er mij op alle vlakken goed uit en is binnen mijn budget (€1000). Het enige wat ik niet echt zeker weet, is die batterij (6-cell). Hoelang gaat dat ongeveer mee?

Nu, waarom ik dit topic maak, is de garantie. Ik heb gehoord dat de HP garantie voor particulieren verschrikkelijk is (klopt dit?). Bovendien heb ik in een recent Tweakers-artikel gelezen dat HP laptops toch wel het snelst "kapot" gaan, dus lijkt het me toch handig hier naar te kijken.

Ik wil zelf graag een deftige garantie die Accidental Damage dekt. Ik wil graag een deftige service en wil een snelle herstelling. Dit hoeft geen next business day te zijn, maar ik wil ook niet wekenlang wachten om dan het bericht te krijgen dat er toch weer iets mis is gegaan.

Ik heb wat op Google gezocht en ik vind de informatie op de HP website erg onduidelijk. Ik vind veel verschillende garanties voor bedrijven, maar echt iets wat voor mij van toepassing is, vind ik niet. Op andere websites vind ik wel "packs", maar ik zie liever een officiële bron.

Wat ik dus graag wil weten:
1) Is de service van HP echt zo verschrikkelijk? En is het dat nog steeds indien je je garantie uitbreidt?
2) Welke garantiemogelijkheden zijn er voor mij?

Bedankt!

PS: Nogmaals mijn excuses als dit verkeerd gepost is. Waar moet ik het dan wel posten?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topic krijgt een kick richting Shopping Forum :)

Verwijderd

Het klopt dat je in een tweaker topic idd hebt gezein dat HP laptops "sneller en vaker" kapotgaan, echter houd er dan ook rekening mee dat HP meer laptops heeft verkocht dan die andere fabrikanten.
Als HP er bijv. 1000 verkoopt, en Toshiba 700. Van HP gaat 70% defect na 2 jaar, en Toshiba 50%, zit je toch op ongeveer hetzelfde aantal? Natuurlijk is de helft wel veel(In realiteit natuurlijk een stuk minder)
Houd er ook rekening mee, dat een garantie-geval ook wordt meegeteld als iemand een software probleem heeft en hem opstuurd. (Het is dus NIET altijd hardware)

Zelf heb ik regelmatig HP laptops gehad (en heb nog steeds)
Vroeger ook wel Asus en Acer, Toshiba.
Mijn ervaring met HP is redelijk, langste termijn betreft reparatie was bij mijn 3 weken bij HP.
2,5week bij Toshiba en 4 weken bij Acer. (Hier hangt het natuurlijk ook er vanaf of de defecte onderdelen op voorraad zijn of niet.

Wellicht dat dit trouwens een beter alternatief is dan de HP die jij op het oog hebt?
pricewatch: Sony Vaio VPC-F11M1E/H
Ook een stukkie goedkoper en Blu-ray !

Edit:
Wellicht dat je even je eisen van je laptop bekend maakt, zodat wij je misschien kunnen helpen met het vinden van een passende laptop? Of staat je beslissing al vast?
Het is alleen een tip/hulpje, je staat natuurlijk geheel vrij wat je kiest/koopt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2010 01:41 ]

Verwijderd

nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba'

voordat je hier conclusies uit trekt, bedenk dan het volgende:
dit is een onderzoek van een verzekeraar: enkel mensen die hun laptop bij dit bedrijf verzekeren zijn opgenomen, dit zijn doorgaans geen standaard consumenten...
laptop word zwaar gebruikt, vervolgens koopt bedrijf een acer, en laat die voor extra geld verzekeren? 8)7
misschien word HP just in het zwaardere segment gebruikt? (bouw e.d., een consumentending houd het dan echt geen 4 jaar vol)
nvidia 8xxx vertekent de resultaten gigantisch, o.a. apple is hier het slachtoffer van.

"beste" notebooks zijn, in deze volgorde, gebaseerd op observatie op het forum.
bijna alles van lenovo, thoughbook lijn van dell en HP (naam is mij ontschoten)
dell latitude/ precicion, hp elitebook
dell vostro / hp probook / zakelijke lijn van overige fabrikanten
sony, apple, bto
msi ( 2 jaar garantie)
overige consumenten dingen (dell studio, inspiron, hp pavilon, overige fabrikanten..)
acer aspire, gateway, vanwege de waardeloze service

dit wil niet zeggen dat een acer sneller stuk is dan een sony; het blijft voor het grootste deel consumentenkwaliteit: als je hem laat vallen is ie stuk.
zo heeft asus ook een lijn gehad die letterlijk bij bosjes viel, en sony werd ook lang geplaagd door kapotte scharnieren.

ga gewoon naar een winkel toe, en voel de pc, als hij kraakt als je hem in een hoek beetpakt met 1 hand (zoals ik altijd met mijn dell studio 15 doe) kan je hem beter laten liggen
echte kwaliteit geef geen krimp als je hem aan een hoek van het scherm optilt, maar dat zal de mediamarkt wel niet hebben...

• Bv202
Hey,

Bedankt voor de reactie.

Goh, ik weet eigenlijk niet wat ik precies wil. Ik zat om eerlijk te zijn te denken aan die HP laptop oftewel een Dell Studio 15.

Op de website van Dell kan ik een vrij degelijke laptop kiezen voor €1000, inclusief 3 jaar next business day + accidental damage garantie. Zijn deze garanties echt zo goed als ze beloven?

Dit is hetgene waar ik aan dacht:
http://configure2.euro.de...055811&rbc=N0055811&s=dhs

Inclusief 3 jaar next business day garantie dus. Maar als deze laptops inderdaad gewoon wat rommel is en de garantie niets voorstelt, kies ik wel wat anders...

Sjefie, dit zijn mijn "eisen":
- Budget: €1000 (hier kan eventueel nog iets bij voor degelijke garanties)
- Voorkeur 15.6 inch, omdat ik hem dagelijks ga moeten meesleuren op de trein
- Degelijke batterij
- Degelijke videokaart en processor (processor is wel belangrijker voor mij)
- Mogelijkheid om te gamen. Ik hoef geen Crysis te spelen, maar zo'n onboard GPU hoef ik ook niet.

Verwijderd

goede keus, ik heb m zelf ook :P

zorg wel dat je het HD (1080p) scherm hebt, dat is echt een meerwaarde.
ik had m voor €913, p8600, wifi n, bluetooth, blu ray, 1080p, 4 jaar garantie :)
[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 2

voor studenten is een zakelijke laptop wel een goed idee, maar die zijn imo te duur voor wat je krijgt (zeker icm crappy graka erin...)

• Bv202
Met wat te wijzigen heb ik dit nu:
KLEUREN, DESSINS EN BESCHILDERINGEN Black chainlink bewerken
PROCESSOR INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Nederlands bewerken
SERVICES EN SUPPORT 3 jaar Next Business Day Service + 3 jaar Accidental Damage Support bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n) bewerken
VERZENDINGSDOCUMENTEN Dutch Documentation bewerken
LCD-SCHERM 15,6-inch witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met TrueLife bewerken
WEBCAM Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera bewerken
GEHEUGEN 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] bewerken
HARDE SCHIJF 500 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
GRAFISCHE KAART 512 MB ATI Mobility Radeon HD4570 grafische kaart bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh) bewerken
Prijs: €1108, net boven mijn budget dus.

Ik zou wel 2 jaar next business kunnen nemen ipv 3. Of ik zou die 9-cel batterij toch niet kunnen nemen en toch voor 6 kiezen (is dit veel verschil?)

Is die garantie echt de moeite of is het waardeloos om hier zoveel geld aan te geven? Is dit systeem nu degelijk voor zijn prijs?

Er staat wel een korting bij van €236 tot 10 maart, terwijl ik 100% zeker niet voor 10 maart ga kopen. Ik vind het wel heel toevallig dat er net nu een grote korting gegeven wordt. Blijven deze kortingen gewoon gegeven worden of moet ik per se zo snel mogelijk aankopen?

Verwijderd

Bv202 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:33:
Met wat te wijzigen heb ik dit nu:
Er staat wel een korting bij van €236 tot 10 maart, terwijl ik 100% zeker niet voor 10 maart ga kopen. Ik vind het wel heel toevallig dat er net nu een grote korting gegeven wordt. Blijven deze kortingen gewoon gegeven worden of moet ik per se zo snel mogelijk aankopen?
volgende week zijn er iets andere kortingen, komt er vooral op neer dat je net zogoed over een maand kan bestellen, ookal zijn de "kortingen" dan verlopen

lees ook eens de TS door in het gelinkte topic, daar staan wat tactieken in om de prijs te verlagen

• Bv202
Die kortingen lijken me wel interessant :D

Iemand hier kent iemand die aan grote kortingen van Dell kan komen. Geen idee hoe het precies zit, maar ik zal het toch eens vragen.

Dat van die software refunds lijkt me ook wel interessant, maar wel risicovol. Stel dat je de software blijft gebruiken, je moet beroep doen op je garantie en ze merken dat je de software die ze je terugbetaald hebben, toch nog gebruikt? Of moet je de software echt verwijderen en je eigen Windows (of ander OS) gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door Bv202 op 05-03-2010 21:20 ]

Verwijderd

trek je niet teveel aan van dell, zo kreeg ik 3 maanden nadat ik vista had geweiged een "aanbieding" voor windows 7 upgrade in de mailbox 8)7

het is wel de bedoeling dat je een legaal OS gebruikt, ja. anders verpest je het voor de rest

Verwijderd

Zie mijn link naar de pricewatch de Sony Laptop.
Ook een krachtpatser, en een stuk beter en sneller dan de HP die jij wilt kopen. Dan kan je hiernaast uiteraard nog garantie bijkopen. (Prijs zit bijna 100 euro onder je budget)
Ik kan je wel vertellen dat als je zo een "dikke" laptop gaat halen met een Core I5 processor bijv. en zo'n sterke videokaart, je accu niet heel lang zal meegaan.

een 9-cel accu in verhouding met een 6-cel accu zal je wel merken !
Maar schrik er neit van als hij bijv. na 2 uur leeg is (of minder)

Als je hem elke dag in de trein gaat sjouwen, zou ik een nog kleiner exemplaar zoeken, het wordt op een gegeven moment een blok aan je been.
Enkel een tip.
Pagina: 1