Toon posts:

Pioneer A-109 en Jamo s606 combinatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb momenteel een Pioneer A-109 versterker die 2x40 wat levert en 8 ohm is.
Omdat mijn huidige speakers nodig aan vervanging toe zijn ben ik opzoek gegaan naar nieuwe speakers en viel mijn oog op de Jamo s606 speakers. Nu wil ik nadat ik eventueel die speakers heb gekocht en voldoende geld heb ook weer een betere versterker kopen maar tot die tijd wil ik het met deze combinatie gaan proberen.

Alleen heb ik een twee vragen over deze combinatie:
- De versterker is 8ohm en de speakers zijn 6ohm, levert dit problemen op?
- Op de site van Jamo staat het volgende: Power (W, long/short term) 130 / 210. Is het mogelijk dat het aantal wat te hoog is voor mijn versterker en kan dit ook problemen opleveren?

Ik zal geen enorme volumes gaan vragen.Gewoon huiskamer volume en soms iets harder, maar dat ook nooit lang.

Alvast bedankt,

Verwijderd

Is geen enkel probleem. Meer informatie kan je vinden in de tientallen topics die hierover al bestaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dank voor het snelle antwoord :)

Ik zal ook nog wel even oudere topics doorspitten voor meer informatie.
Alleen één vraag nog over je antwoord: is het geen enkel probleem bij elk volume of alleen bij huiskamer volume?

Verwijderd

Zo lang het goed klinkt is het goed.

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:04
Wel goed luisteren natuurlijk. Het gaat niet zo zeer om wattage maar op onvoorwaardelijke stabiliteit van de versterker. Heb 10 watt heel krachtig horen klinken maar ook 200 watt waardeloos.

De Pioneer die je hebt is echt een krankzinnig goedkope versterker (no offence) pas wel op denk dat je ze der niet zo hard mee kan uitsturen. Ook zal de kwaliteit waarschijnlijk niet optimaal zijn. Je kan de jamo's wel halen alleen zal wel snel een andere versterker halen. Probeer bijvoorbeeld een versterker van iemand te lenen om te kijken hoe groot de vooruitgang is (Kan op afstand niet zeggen hoe het uitpakt)

Ik zou trouwens graag eens de INSIDES van zo'n pioneer willen zien. Voor E100,- ziet het er geen eens gek uit hoor. ! (de buitenkant)

[ Voor 10% gewijzigd door Roderiktweaker op 04-03-2010 22:50 ]