Toon posts:

HP Proliant DL100 G2 Raid Controller fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

Ik heb hier een HP Proliant DL100 G2 staan met daarop draaiende Windows Server 2003 en virtueel Ubuntu Server.
Alleen nu heb ik het probleem dat de server af en toe gewoon reboot en niet meer verder komt dan de BIOS met de error "Fatal Error : Controller Monitor Failed
Array Controller not started" en na een paar keer opnieuw opstarten start die wel weer op maar met de mededeling dat de array is missing or rebuilding.
Dit had ik eerder ook gehad, maar dit gebeurde toen bijna elke dag (ook met dat vervelende alarm midden in de nacht :Z) En dat had ik toen opgelost door write cache, bij het aanmaken van de array, uit te schakelen en toen heeft hij het een hele tijd gedaan. Maar helaas is het nu weer zover dat hij weer reboot en die error geeft.

Ik heb echt geen idee meer hoe ik die probleem kan oplossen. Heeft iemand misschien een idee ?

Bvd,
Dyncmaser :)

Ps. Weet niet of dit in PNS hoort, Mod kan dat wel aanpassen in het geval het niet zo is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 19:49 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
zit er nog garantie op dat ding :? (ik meen 3 jaar next business day bij HP op servers) zo ja: ticket aanmaken bij HP laten zij hem maar repareren :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas zit er geen garantie meer op ..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
firmware wel up to date :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik start hem net weer op en nu opeens weer helemaal zonder problemen, dus dit zie als kans om hem even te backupen. En ik zal nu even kijken of er een firmware update is ..

De nieuwste firmware update die is uitgegevens is op 19 Dec 2006 en is: Adaptec Serial ATA 2410SA firmware version b8209. Dus zal zo even kijken of deze versie in de bios ook installed is.

Update:
Kan nergens vinden in de bios waar de versie nummer staat.

Update 2:
Heb de Controller kaart (Adaptec Serial ATA 2410SA) eruit gehaald en er weer in en nu geeft die geen error meer, nadat ik de degraded array heb rebuilded. Maar nu wil windows Server 2003 niet meer starten maar ik twijfel of het nu tijdelijk is opgelost of voor goed..

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 22:12 ]

Verwijderd

HP Maakt hele goede servers, maar die DL100G2 reeksen zijn echt Hell, ik heb er bij verschillende klanten reeds 4 in m'n handen gehad en met 3 daarvan hebben we al miserie gehad.. Nu net 5 minuten geleden begint er ook weer eentje raar te doen, restarten falende harde schijf en niet meer in windows geraken..

Ook al gezien, dat wanneer een van de 3 raid 5 schijven het begeeft hij gewoon niet meer kan opstarten van de overige schijven..

Daarbovenop komt dat er in een heel deel van die servers een productiefout zit in de sata kabels (zoek maar eens op hp.com, daar staan de pn nummers van de geinfecteerde sata kabels) waardoor de koppen niet goed op de kabels waren gezet. We hebben nieuwe kabels geinstalleerd bij 1 van die servers en toen was het kenellijk wel beter maar recent deed deze alsnog raar..
Pagina: 1