[mp3]Goede 'duplicate file finder'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Beste tweakers,

Net als ongetwijfeld vele van jullie heb ik door de jaren heen de nodige mp3'tjes verzameld. Hoog tijd om eens te gaan archiveren om de verzameling een echte 'verzameling' te doen lijken ;)

Het probleem is echter dat er volgens mij redelijk wat dubbele bestanden tussen staan en aangezien ik ook netjes wil gaan re-namen (en het al behoorlijk veel werk is) heb ik geen zin om dubbele bestanden (en dus ook dubbel werk ;)) te gaan 'behandelen'.

Nu heb ik om dit probleem op te lossen al 2 programma's geprobeerd namelijk:
* duplicate cleaner
* duplicate file detective
maar deze zien veel bestanden over het hoofd.

Mijn vraag bij deze is dus eigenlijk of jullie software kennen die duplicate mp3's beter kan detecteren.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

http://www.easyduplicatefinder.com/

Deze gebruik ik en heb er geen problemen mee.

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 84021 op 04-03-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Programma detecteert bij mij ook lang niet alles (net even geprobeerd)
Zo heb ik bijvoorbeeld de volgende 3 bestanden:
* Noise Controllers - Sanctus.mp3
* (10) [Noise Controllers] Sanctus.mp3
* Noisecontrollers - Sanctus.mp3

Nou snap ik dat de meeste scanners de titel "sanctus" overslaan aangezien je dan niets aan hebt programma hebt bij foto's e.d. met img001, img002, img003 etc. etc.
Maar toch zou ik in deze situatie wel graag een programma hebben die iets 'kritischer' kijkt ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:08

bloody

0.000 KB!!

tja, google even op de keywords 'find duplicate mp3':

http://www.google.nl/sear...tnG=Zoeken&meta=&aq=f&oq=

Heb je dit zelf al geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door bloody op 04-03-2010 19:56 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
bloody schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:56:
tja, google even op de keywords 'find duplicate mp3':

http://www.google.nl/sear...tnG=Zoeken&meta=&aq=f&oq=

Heb je dit zelf al geprobeerd?
uiteraard, anders was ik ook niet bij bovenstaande programma's gekomen.
ze werken echter niet naar behoren aangezien ik op het oog nog vele duplicates tegenkom.
nu kan ik wel alle hits op google 1 voor 1 uitproberen en op die manier 832 programma's installeren maar dat lijkt mij eerlijk gezegd ook geen doen...

toevoeging: bovenstaande programma's beweren zelf uitmuntend geschikt te zijn maar de praktijk leert mij anders. vandaar dat ik liever een 'aanbeveling' van een medetweakert heb dan dat ik af wil/moet gaan op de commerciële praatjes op de diverse sites.

[ Voor 15% gewijzigd door Switchie op 04-03-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Met google kom ik uit bij http://www.techsupportale...file-detector.htmwellicht ook mogelijkheden die je kan proberen. voor het vinden van exacte duplicaten qua content gebruik ik meestal fdupe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Probeer anders 'ns "Audio Comparer"
Heeft bij mij hele goede resultaten geleverd. De makers claimen dat het progsel naar de muziek luistert ipv een simpele file compare. Dus ook duplicates met andere ondersteunde formaten worden gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
SH4D3H schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:12:
Probeer anders 'ns "Audio Comparer"
Heeft bij mij hele goede resultaten geleverd. De makers claimen dat het progsel naar de muziek luistert ipv een simpele file compare. Dus ook duplicates met andere ondersteunde formaten worden gevonden.
Klinkt veelbelovend. Was deze hit nog niet tegengekomen.
Ga er direct mee aan de slag!

edit: hij loopt nu, kan in 1e instantie in ieder geval al wel merken dat hij er een stuk langer over doet (en dus (lijkt mij) grondiger aan het zoeken is)

[ Voor 15% gewijzigd door Switchie op 04-03-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat je er van vindt....

Ondertussen ben ik tot de wijsheid gekomen: laat maar staan die dubbele bestanden. Mijn mp3 folder bevat ook minstens 30 ot 50% dubbele tracks. Waarom veel tijd besteden aan het opschonen van zo'n verzameling?

Het belangrijkste is dat zo'n collectie goed doorzoekbaar is op diverse variabelen. Artiest, titel, genre, jaar, enz. Dat is afhankelijk van de bestandnaam en de inhoud van de id3 tags. Media player of andere applicaties kunnen de collectie dan inventariseren. Als dat redelijk tot goed gedaan is, who cares waar de bestanden staan, of er misschien -tig dubbele in staan?

HD opslag capaciteit kost minder dan 0,1 eurocent per bestand, dus daar hoef je het niet voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je begint op artiestniveau en daarna op album niveau te sorteren door mappen voor artiesten en daarin mappen voor albums te maken dan haal je er al een hoop duplicates uit. Ik zou dat niet met nummers doen, sommige nummers staan op meerdere albums en dan wil ik ze ook meerdere keren hebben. Bovendien wordt dat te veel werk :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Switcherd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:54:
Programma detecteert bij mij ook lang niet alles (net even geprobeerd)
Zo heb ik bijvoorbeeld de volgende 3 bestanden:
* Noise Controllers - Sanctus.mp3
* (10) [Noise Controllers] Sanctus.mp3
* Noisecontrollers - Sanctus.mp3
Duplicaten detecteren op filenaam is een stom idee. Dat doe je op inhoud. Controleer eens of die files wel daadwerkelijk hetzelfde zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1