HD problemen

Pagina: 1
Acties:

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04 07:04
Ik heb laatst een 30,2 GB Maxtor HD gekocht. Ik heb 'm aangesloten op de primaire IDE controller als master. Er hangt ook nog een cdrom-drive aan (als slave natuurlijk).
Ik had windows helemaal geinstalleerd. Alles werkte goed totdat ik dma inschakelde van de HD. Na het rebooten was mijn cdrom-drive weg en stond er een uitroepteken bij de primaire ide controller...
Ik heb eerder een Maxtor 13 GB en geen enkel probleem. Als ik deze HD eraan hang is er geen enkel probleem. Ik heb de HD al getest met powerMax tools. Geen probleem gevonden...
Ik heb een Asus K7M moerderbord met een Athlon 500 (slotA). Verder niks overgeclockt... Wat kan er mis zijn?

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

• weedty435
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-01 10:17

weedty435

.-=WOT UnDeRgRoUnD MeMbEr=-.

misschien is het een goed id om ff de ide-driver van je moederbord te instaleren in windows... (staat op de bij je mobo meegeleverde cd)

[update]
eej,probeer ook eens om je cd-rom eens
aan de secondary master te hangen!
[/update]

I'm busy with my new shell replacement login script, and it's almost foolproof: Yes means No and No means Yes. Delete all files [Y]?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:19

mvds

Totally awesome!

Graag in het juiste forum posten...

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04 07:04
Opde cd van het moederbord staan alleen drivers voor win95/win98 eerste editie. ik heb het geprobeerd met win98 SE/ME en win2k en overal had ie problemen...

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:41

Wildfire

Joy to the world!

Win98 Eerste of tweede editie, dat maakt voor
Win98-drivers geen verschil.

En wat Maxtor HDs betreft, en dan zeker de nieuwste drives, die ondersteunen allemaal DMA.

Dus ofwel een mobo-probleem, of een Windows-probleem.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• weedty435
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-01 10:17

weedty435

.-=WOT UnDeRgRoUnD MeMbEr=-.

ff nieuwste drivers downloaden?

(sommige cdrom-drives geven conflicten als ze gebruik maken van de DMA optie!)

I'm busy with my new shell replacement login script, and it's almost foolproof: Yes means No and No means Yes. Delete all files [Y]?

Pagina: 1