nas + streamen van media EN .srt-files

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid_Bisquit
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-01 14:59
Hallo iedereen,

ik heb een playon hd van acryan (UPnP enabled). Nu wil ik een NAS (met plaats voor twee hd's)kopen als uitbreiding.

De bedoeling hiervan is dat hij moet dienen als mediastreamer.

Diverse fabrikanten (conceptronic, thecus) heb ik gecontacteerd met de vraag of die niet enkel media kunnen streamen, maar ook .srt-files.

Ze draaien allemaal wat rond de pot met me te mailen dat ze media probleemloos over UPnP streamen (maar dat wist ik al uiteraard) maar ze reppen met geen woord over de .srt-files.

Op de fora van ac ryan draaien ze -vind ik- ook wat rond de pot en kan ik geen enkele NAS vinden waarvan men vertelt dat die de job probleemloos doet.

Wie o wie heeft hier al ervaring mee en kan me hierbij helpen?

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Je streamed vanaf de Playon HD right? Oftewel de NAS dient enkel voor opslag. Ik kom via google (playon hd stream subtitles) iig tot de volgende conclusie:

SUBTITLE FORMATS SURPORTED:

•SRT, SMI, SSA, ASS, IDX/SUB, SUB

Edit: Ai, lama, ik begrijp je probleem, gebruiken zal die vast doen bij lokale content. Maar of ie ze ook streamed?

[ Voor 20% gewijzigd door wasted247 op 04-03-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid_Bisquit
Nee, de nas wordt aangesloten op de playon HD. De nas streamt dus bestanden door naar de playon.

Uiteraard weet ik dat de playon ondertitels kent en afspeelt, dat is het probleem niet.

De grote vraag aan de kenners is of de nas srt-files kan streamen naar de playon, want dat is NERGENS te vinden (volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Kenner :)

In dat geval hou ik mn mond, iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
Van de Synology NAS'en weet ik dat ze een SRT tag meesturen met de URL naar het subtitel bestand. Deze moet dan wel dezelfde naam hebben als het video bestand. De vraag is dan alleen nog, maakt je uPnP speler gebruik van deze SRT tag.

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid_Bisquit
Moet ik nu echt gaan geloven dat er geen enkele tweaker uit de duizenden leden hier niks over afweet???

Komaan jongens, help een medetweaker even mee uit de nood. Fabrikanten laten me raden, dus steun ik compleet op jullie advies!
Pagina: 1