Toon posts:

2 geluidkaarten voor in de computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb voor mijn muziek pc 2 stereo uitgangen nodig voor naar mijn mengpaneel zodat ik dan
met 2 kanalen kan mixen, weet iemand welke geluidskaarten ik moet gebruiken?
En krijg ik geen problem met de de computer omdat ik dat 2 geluidskaarten gebruik?
is het dan ook mogelijk via usb voor eventueel een laptop?

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:40
Nee.
Nee.
Ja.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:29
Als je een computer hebt zou ik eerder gaan voor bv een Esi Maya44, dan heb je 2 aparte uitgangen op je geluidskaart zitten.

Wij gebruiken ze ook ism BPM Studio en PCDJ

Verwijderd

Topicstarter
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:55:
Als je een computer hebt zou ik eerder gaan voor bv een Esi Maya44, dan heb je 2 aparte uitgangen op je geluidskaart zitten.

Wij gebruiken ze ook ism BPM Studio en PCDJ
is dit ook mogelijk met virtual dj dat ik momenteel gebruik?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:15:
[...]

is dit ook mogelijk met virtual dj dat ik momenteel gebruik?
Google daar even op. Waarschijnlijk wel. Als het voor DJ gebruik is, overweeg dan de USB versie zodat je die ook in kan pluggen op een notebook als je ergens aan de slag gaat.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:06
De simpelste 5.1 geluidskaart voldoet hier al voor (ook al zit die in je moederbord ingebouwd), in nagenoeg alle programma's kan je instellen om meerdere kanalen van dezelfde geluidskaart te gebruiken.
Met meerdere geluidskaarten werken kan problemen opleveren als ze op PCI zitten en een IRQ met verschillende prioriteit gebruiken (als ik het me goed herinner zijn IRQ 5 en 11 gelijk qua prioriteit en heb ik het hiermee nog werkende gekregen).

Ik heb BPM studio werkende gezien op een 300MHz CPU met 32MB ram onder windows 98, hierbij werden 2 geluidskaarten gebruikt. Qua prestaties hoef je je dus geen zorgen te maken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb de aangeschaft esi maya 44
verder had ik toch nog een geluidskaar nodig
dus dat kwam goed uit, ik bedank jullie voor de informatie
Pagina: 1