Office 2010 Outlook - kan email account niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02-2023
Heb heb pas geleden office 2010 geïnstalleerd en wou graag mijn werk email via outlook ophalen.
Ik had outlook nog nergens voor geconfigureerd, en dacht op de bonnefooi wel even de juiste instellingen in te kunnen geven, helaas niet dus. Ik had een microsoft exchange server opgegeven terwijl het een IMAP account moet.

Helaas kan outlook dan dus geen contact maken met de server en sluit of. Na wat vloeken via Control Panel een mail account toegevoegd, default gemaakt, alles juist ingesteld, werkt ok, maar... Ik kan de MS exchange server account niet verwijderen. Krijg elke keer de melding:

"you cannot delete this outlook data file. Configuration information in the file is being copied to your new default data file. You can delete the file after this information is copied."

Nu krijg ik dus elke keer een error melding als ik outlook opstart omdat hij geen verbinding kan maken. Ik kan mijn werk email lezen, maar met steeds handmatig verzenden/ophalen. IMAP instellingen kan ik niet bij omdat ik niet online ben volgens outlook.

Iemand een idee hoe ik dit account kan deleten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaos
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 19:08
regedit>hkey current user>software>microsoft>windows>Windows NT>Currentversion/Windows Messaging Subsystem

daar staat je mail profile, mik die key weg en je outlook profile is weg :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaos
bedankt, zit nu op werk maar ga het straks meteen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaos
Powershell schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:43:
regedit>hkey current user>software>microsoft>windows>Windows NT>Currentversion/Windows Messaging Subsystem

daar staat je mail profile, mik die key weg en je outlook profile is weg :)
Ik heb je tip geprobeerd, maar er stond een enorme lijst met registry entries onder outlook. Ik dacht dan alles maar te verwijderen, hetgeen succesvol leek: Bij opstarten outlook wordt ik gevraagd een account aan te maken. Heb nu echter het probleem dat ik telken foutmeldingen krijg bij het verzenden van email - ik kan wel email ontvangen maar niet verzenden. Vermoedelijk heb ik dus iets te veel uit het registry verwijderd (de instellingen zijn 100% zeker goed, daar ligt het niet aan).

Ik heb m'n oude registry dus maar weer terug gezet, maar zit nu nog steeds met hetzelfde probleem (account kan niet verwijderd worden). Iemand een idee hoe ik de juiste registry item kan identificeren en verwijderen?

[ Voor 0% gewijzigd door xaos op 10-03-2010 11:18 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 19:08
die regkey heeft 0,0 met het niet kunnen verzenden van email te maken. daarin staan puur instellingen mbt je profiel

wat is je uitgaande smtp server :? zit daar niet 'gewoon' je probleem :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaos
Powershell schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:41:
die regkey heeft 0,0 met het niet kunnen verzenden van email te maken. daarin staan puur instellingen mbt je profiel

wat is je uitgaande smtp server :? zit daar niet 'gewoon' je probleem :?
Dacht ik ook, maar weet voor 100% zeker dat m'n instellingen goed stonden.
Ik vond een registry entry met een verwijzing naar de verkeerde outlook profiel en heb die verwijderd. Dan is de account inderdaad weg maar krijg ik een andere error melding bij het verzenden van email -> naam niet gevonden. Deze error wijst volgens de microsoft pagina op een corrupted address book, en de tip is om die te verwijderen en opnieuw aan te maken. Dit lukt echter niet, ik kan de address book helemaal niet verwijderen (beetje zelfde probleem als het profiel verwijderen als je mij vraagt).

Iemand nog tips? Heb inmiddels m'n registry weer gerestored, kan nu email ontvangen en verzenden, maar elke keer als ik outlook opstart krijg ik foutmeldingen omdat ie dus geen verbinding kan maken met die verkeerde exchange server account. Hierdoor begint outlook ook steeds in offline mode. Het lijkt wel alsof ergens de verkeerde account nog steeds als default staat terwijl ik het in de settings wel veranderd heb???

[ Voor 7% gewijzigd door xaos op 10-03-2010 12:16 . Reden: aanvullende informatie ]

Pagina: 1