Windows herkent Linksys USB dongle niet met opstarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben sinds gisteren na mijn verhuizing overgestapt op een draadloos netwerk.
Gelukkig werkt alles goed, op 1 kleinigheidje na:
Als ik 's ochtends vroeg of 's avonds na het werk thuiskom en mijn PC opstart, wordt mijn USB dongle niet herkend. De lampjes die normaal gesproken knipperen om aan te geven dat er verbinding is, doen niks en bij Network Connections in de Control Panel staan ook geen verbindingen.
Als ik de Dongle even uit z'n verlengsnoer haal en opnieuw erin steek, werkt alles weer naar behoren.

Heeft iemand enig idee waar ik de oplossing zou moeten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:03
dat zelfde had ik dus ook met UPC draadloos ..

Ook usb stick zelfde probleem en deed het dus altijd gewoon weer op nieuw er in doen.
Ben dus na een jaar gekloot te hebben met draadloos ook weer over gestapt naar het draadje

want ik bleef gewoon last hebben van vage restarts van de pc en geen herkenning van de USB stick bij het opstarten.
Maar nu draai ik 1 week weer gewoon via het draadje en geen een vage restart gehad en kabel wordt gelijk herkent.

En nog iets Inet loopt vele malen sneller .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
wat geeft een ipconfig/all in cmd op het moment dat hij het niet doet?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rupie schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:58:
wat geeft een ipconfig/all in cmd op het moment dat hij het niet doet?
Windows IP Configuration
...en verder niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMulTiE schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:44:
...
Als ik de Dongle even uit z'n verlengsnoer haal en opnieuw erin steek, werkt alles weer naar behoren.

Heeft iemand enig idee waar ik de oplossing zou moeten zoeken?
Verlengsnoer? Waarom steek je hem niet rechtstreeks in een USB poort zonder een snoer ertussen?

Ik had vroeger soms een gelijkaardig probleem met portable harddisks, zeker in het begin dat je er nog een gewone USB kabel bij kreeg en geen dubbele om je apparaat van voldoende stroom te voorzien. Als de portable harddisk dus aangesloten was bij het booten, dan viel hij nadien soms spontaan uit of moest ik hem eerst een keer uitrekken & terug insteken voor hij behoorlijk werkte. Ik weet dat dit niet zou mogen (ook al heb je een voeding van 850W en zijn alle instellingen correct) maar het kan dus zijn dat je dongle gewoon niet genoeg stroom krijgt bij het opstarten en door omstandigheden dus pas deftig wil werken nadat het je het opnieuw hebt aangesloten.