i5 1156 overclock error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08 15:56
beste tweakers,

Ik heb geprobeerd mijn i5 te oc'en maar ik krijg dit niet correct werkend, hoe hoog ik de voltages ook zet ik blijf een memory error krijgen, waardoor ik bij het opstarten van windows een memory dump moet doen om weer opnieuw op te starten.

Ik heb 1 malig 3.2ghz werkend gekregen, dit was gedaan door de cpu clock speed op 200mhz te zetten en de core multiplyer op 20 te doen... Dit was op 1.25v, dit werkte tijdelijk en was zeer onstabiel, na 1 uur prime95 liep de pc al vast, mogelijk was dit door de voeding die ik er destijds in had.

Nu met mijn nieuwe OCZ voeding krijg ik helemaal geen OC meer voor elkaar, zelfs niet een kleine overclock.

SVP enige hulp.

Mvg,
Taeke van der Kooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:09

charrel

Cortisol4life..

20x200 = geen 3.2ghz .......
Je verteld ook verder absoluut geen specs en je kan beter in het i5 overclock topic posten.
Lees je eerst is in in dat topic ;)

[ Voor 13% gewijzigd door charrel op 04-03-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
charrel schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:35:
20x200 = geen 3.2ghz .......
Je verteld ook verder absoluut geen specs en je kan beter in het i5 overclock topic posten.
Lees je eerst is in in dat topic ;)
ik bedoelde multiplyer op 16x

verder heb ik een:

Asrock p55m pro
6gb ddr3 ram 1333mhz 3 dims
9500gt 1024mb

er zit een artic cooling freezer 7 pro rev.2 op

het was puur om te kijken wat kan mij beestje doen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
jouw beestje kan heel veel, maar daar moet je wel voor weten wat je doet, lees je eerst eens in in het overklokken, en ga dan stapsgewijs proberen, niet gek dat je hem in een keer stabiel krijgt op 200 bclk

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
nedernakker schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:18:
jouw beestje kan heel veel, maar daar moet je wel voor weten wat je doet, lees je eerst eens in in het overklokken, en ga dan stapsgewijs proberen, niet gek dat je hem in een keer stabiel krijgt op 200 bclk
Dit snap ik, ik heb enkele dingen geprobeerd, maar krijg hem nu ook niet stapsgewijs omhoog... ik had hem op 200x16 maar nu wil hij niets... ideeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Heb zelf de i5 750 op 3.2ghz stabiel op een P7P55D LE bordje van Asus met Stock Cooler
160 * 20 met een vcore van 1.20

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
Switcherd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:04:
Heb zelf de i5 750 op 3.2ghz stabiel op een P7P55D LE bordje van Asus met Stock Cooler
160 * 20 met een vcore van 1.20
Dat is lekker ja, maar ik denk dat mijn bottleneck atm mijn mobo is... maar ik ga hem toch niet als oc platform gebruiken, ik wilde gewoon 1 maal een leuke test doen... Vind het alleen jammer dat het niet werkt, desnoods klok ik hem standaard naar 3.2GHZ dat moet hij makkelijk kunnen trekken.. Moet ik dan alleen in de zomer nog een extra test doen..

maar ik zal eens kijken of ik met 160x20 met 1.20v dit kan behalen..

Maar weet iedereen misschien waarom iks teeds memory dump moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

taeke18 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:10:
[...]

Dat is lekker ja, maar ik denk dat mijn bottleneck atm mijn mobo is... maar ik ga hem toch niet als oc platform gebruiken, ik wilde gewoon 1 maal een leuke test doen... Vind het alleen jammer dat het niet werkt, desnoods klok ik hem standaard naar 3.2GHZ dat moet hij makkelijk kunnen trekken.. Moet ik dan alleen in de zomer nog een extra test doen..

maar ik zal eens kijken of ik met 160x20 met 1.20v dit kan behalen..

Maar weet iedereen misschien waarom iks teeds memory dump moet doen?
Mhoah, mijn bordje is nou ook niet bepaald top-of-the-hill te noemen.
Werk verder met Samsung ddr 1333 mhz geheugen dus praktisch hetzelfde als dat van jou dus daar zal het ook niet aan liggen. Verder heb je er (ga ik tenminste vanuit ;)) een betere cpu cooler opzitten dan ik dus dat zal zeker geen problemen moeten opleveren.
Al 160 * 20 ipv 200 * 16 geprobeerd dan?

Ben verder trouwens ook geen doorgewinterde oc'er dus meer dan dit kan ik je helaas (nog) niet vertellen....
Komt hopelijk verandering in als mijn stock cooler vervangen is 8)

edit: ging even wat mis met quoten

[ Voor 20% gewijzigd door Switchie op 04-03-2010 22:18 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
Heeft veel voordelen stock op prime95 ging snel richting de 65-70graden na 1 uur stressen, dit blijft nu bij 50 op stock ;)
Switcherd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:16:
[...]

Mhoah, mijn bordje is nou ook niet bepaald top-of-the-hill te noemen.
Werk verder met Samsung ddr 1333 mhz geheugen dus praktisch hetzelfde als dat van jou dus daar zal het ook niet aan liggen. Verder heb je er (ga ik tenminste vanuit ;)) een betere cpu cooler opzitten dan ik dus dat zal zeker geen problemen moeten opleveren.
Al 160 * 20 ipv 200 * 16 geprobeerd dan?

Ben verder trouwens ook geen doorgewinterde oc'er dus meer dan dit kan ik je helaas (nog) niet vertellen....
Komt hopelijk verandering in als mijn stock cooler vervangen is 8)

edit: ging even wat mis met quoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

taeke18 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:32:
Heeft veel voordelen stock op prime95 ging snel richting de 65-70graden na 1 uur stressen, dit blijft nu bij 50 op stock ;)

[...]
voordelen ben ik nog niet tegengekomen....
was net een progje voor duplicate files aan het draaien en mijn AI tuner (progje van asus mobo) begon ineens te loeien alsof het de 1e maandag van de maand was.
had profiel dan wel op silent staan, dat wel 8)7

edit: of je bedoelt stock speed? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Switchie op 04-03-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
Switcherd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:36:
[...]

voordelen ben ik nog niet tegengekomen....
was net een progje voor duplicate files aan het draaien en mijn AI tuner (progje van asus mobo) begon ineens te loeien alsof het de 1e maandag van de maand was.
had profiel dan wel op silent staan, dat wel 8)7

edit: of je bedoelt stock speed? :P
ik bedoelde dus third party cooler vs stock @ stockspeeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een geprobeerd het voltage van je geheugen een tikje te verhogen?
Misschien helpt dat je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:16:
Al een geprobeerd het voltage van je geheugen een tikje te verhogen?
Misschien helpt dat je verder.
ik zal eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M009
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06-2023
Al geprobeerd om je memory te klokken?

als jij je i5 gaat overklokken dan gaat automatisch je memory mee overklokken.
Misschien staat die nu te hoog en krijg je een memory error.
Is volgens mij de memory ratio die je op 3,4, of 5 kan zetten (dit is bij msi zo) kan bij jou bord zijn: 6, 8 of 10.
Zet die dan op de laagste stand en begin met overklokken. dan kan je altijd je memory omhoog doen.
Ik heb mijn i5 op 3,9 lopen. op 1.28v.

Dus die van jou moet dat ook aankunnen.

Rustig beginnen, beter een dag langer met overklokken aan de gang dat een kapot mobo (heb er ervaring mee) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
M009 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:26:
Al geprobeerd om je memory te klokken?

als jij je i5 gaat overklokken dan gaat automatisch je memory mee overklokken.
Misschien staat die nu te hoog en krijg je een memory error.
Is volgens mij de memory ratio die je op 3,4, of 5 kan zetten (dit is bij msi zo) kan bij jou bord zijn: 6, 8 of 10.
Zet die dan op de laagste stand en begin met overklokken. dan kan je altijd je memory omhoog doen.
Ik heb mijn i5 op 3,9 lopen. op 1.28v.

Dus die van jou moet dat ook aankunnen.

Rustig beginnen, beter een dag langer met overklokken aan de gang dat een kapot mobo (heb er ervaring mee) 8)7
Dit is zeker waar, ik heb mijn geheugen naar minimum geclockt kwam rond de 566mhz uit.. nog steeds boot error vandaar dat ik het niet snap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 12:43
een paar tips:

- VTT voltage verhogen. Asus noemt het IMC voltage, Asrock mss ook wel. De reden dat dit kan werken is dat op 1156 de memory controller niet meer in de NB maar in de uncore van de CPU zit, en die heeft weer veel profijf van verhoogd VTT.
- Memory voltage controleren en goedzetten. Soms worden errors veroorzaakt doordat het standaard te hoog staat. Op dit platform is 1.65 het maximum.
- gebruik HWmonitor om je voltages in de gaten te houden tijdens load. Het kan zijn dat de voeding niet heel lekker werkt en buiten bepaalde marges gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
Xtrafris schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 03:53:
een paar tips:

- VTT voltage verhogen. Asus noemt het IMC voltage, Asrock mss ook wel. De reden dat dit kan werken is dat op 1156 de memory controller niet meer in de NB maar in de uncore van de CPU zit, en die heeft weer veel profijf van verhoogd VTT.
- Memory voltage controleren en goedzetten. Soms worden errors veroorzaakt doordat het standaard te hoog staat. Op dit platform is 1.65 het maximum.
- gebruik HWmonitor om je voltages in de gaten te houden tijdens load. Het kan zijn dat de voeding niet heel lekker werkt en buiten bepaalde marges gaat vallen.
Het is mijn voeding niet, dit is een nieuwe OCZ stealthxtream 600watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 12:43
taeke18 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:32:
[...]

Het is mijn voeding niet, dit is een nieuwe OCZ stealthxtream 600watt
Die kunnen ook falen hoor :+
Pagina: 1