Linkys, WRT320N Kan dit HD streamen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Linkys, WRT320N Kan dit HD streamen?

Beste,

Ik heb pas geleden een router aangeschaft genaamd: "WRT320N " Nu ben ik zo en nu aan het rond neuzen of deze ook HD kan streamen (Van PC ===>naar XBOX 360. Tevens staat de WRT320N vermeld als een HD stream Router volgens deze link dus het moet wel kunnen, maar is mij nog niet gelukt.
Iemand wellicht een idee? :)
http://www.consoleshop.nl/product/73605/linksys-wrt320n-ew-dual-band-wireless-n-gigabit-router.html

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 23:00
Wat wil je juist doen? Media streamen van je pc naar je xbox360?
Dan moet er door je router toch niks meer gedaan worden dan de data van connectie A naar connectie B doorsturen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Je link is kapot...

Daarnaast begrijp ik je vraag niet helemaal. Of de WRT320N kan streamen, of dat ie er genoeg bandbreedte voor heeft? Dat laaste hangt uiteraard een beetje van de manier van aansluiten af...

En nee, de WRT320N streamt zelf niet ;)

[ Voor 12% gewijzigd door wasted247 op 04-03-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wasted247 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:09:
Je link is kapot...

Daarnaast begrijp ik je vraag niet helemaal. Of de WRT320N kan streamen, of dat ie er genoeg bandbreedte voor heeft? Dat laaste hangt uiteraard een beetje van de manier van aansluiten af...

Je link is kapot...

Kijk, ik wil via de "Computer" HD films streamen (Met windows Media center) naar de XBOX 360 en daar vervolgens met vermaak een film in HD kijken. Echter kan dit niet, omdat de verbinding net iets te zwak is voor HD TV, maar snap niet waarom het aangegeven wordt, dat ie wel HD kan streamen (Router) qua verbindingen. :+

Zoals hier wordt beschreven:

Razendsnelle netwerkverbinding door het hele huis

Zorg voor een razendsnelle netwerkverbinding in en om u hele huis met de Linksys Dual-Band Wireless-N Gigabit Router WRT320N-EW. Deel uw internetverbinding met alle computers in huis, zonder tussenkomst van draden of kabels. Geniet van bandbreedte-vretende toepassingen als streaming High Definition-video, zware multiplayer games en internettelefonie zonder schokkerige beeld, haperend geluid of vervelende vertragingen. Heeft u ook nog bekabelde apparaten die u in uw netwerk wilt opnemen? Geen probleem. Deze Linksys-router beschikt ook over 4 Gigabit Ethernet RJ-45 aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
of dat ie er genoeg bandbreedte voor heeft? Dat laaste hangt uiteraard een beetje van de manier van aansluiten af...
Vandaar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Draadloos (N of niet) is niet echt aan te raqden voor het streamen van HD. Genoeg films hebben een dusdanige bitrate dat de verbinding gaat bokken en nekken. Zelfs op een 100 Mbps netwerk kun je makkelijk tegen de limieten aanlopen.

Als je het goed wilt doen ontkom je niet aan Gigabit, dus bedraad. Los daarvan heeft de 360 itt de PS3 "maar" een 100 Mbps Ethernet poort, dus is dat al een zwakke schakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:34
- Wat doet de pc nogmeer als je aan het streamen bent?
- Met wat voor connectie is de pc verbonden (gokje bedraad utp?)?
- Met wat voor connectie is de pc verbonden (gokje bedraad?)?

@ hierboven: 100Mbit is zat voor HD streamen. Full HD komt naar mijn weten niet hoger dan 60Mbit/s^.
60Mbit is niet niks per seconde maar over een 100Mbit netwerk kan dit wel maar de versturende pc moet niet veel ander netwerkverkeer en of andere processen hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door Cave_Boy op 04-03-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:19:
Draadloos (N of niet) is niet echt aan te raqden voor het streamen van HD. Genoeg films hebben een dusdanige bitrate dat de verbinding gaat bokken en nekken. Zelfs op een 100 Mbps netwerk kun je makkelijk tegen de limieten aanlopen.

Als je het goed wilt doen ontkom je niet aan Gigabit, dus bedraad. Los daarvan heeft de 360 itt de PS3 "maar" een 100 Mbps Ethernet poort, dus is dat al een zwakke schakel.
Als ik dit zo lees, gaat 't 'm niet worden kan enkel Wireless verbindingen, met draad wordt lastig.
Maar er bestaat ook geen programma, die het makkelijker maakt met streamen naar de 360?
Cave_Boy schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:20:
- Met wat voor connectie is de Cboc verbonden (gokje bedraad?)?
Staat alleen aan verder, doet ie niks hopelijk? :+
Computer is inderdaad met draad verbonden, heb enkel Wireless met de 360.
Cboc? O-)

Thx, btw voor alle snelle reacties! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
Je zou deze:
http://www.xbox.com/en-US...ox360wirelessnnetadapter/

Kunnen overwegen voor je Xbox. Ik weet niet of je er nu een N adapter aan hebt hangen? Iets anders dan N gaat (denk ik) sowieso niet werken.

Maar zoals eerder gezegd is Wifi N ook geen garantie dat het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 23:00
Waarom zou iets anders dan N niet werken?
Ik kan met een G-adapter gemakkelijk 720p streamen, en als de bitrate niet te hoog is lukt 1080p ook gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:20:
- Met wat voor connectie is de pc verbonden (gokje bedraad?)?

@ hierboven: 100Mbit is zat voor HD streamen. Full HD komt naar mijn weten niet hoger dan 60Mbit/s^.
60Mbit is niet niks per seconde maar over een 100Mbit netwerk kan dit wel maar de versturende pc moet niet veel ander netwerkverkeer en of andere processen hebben.
de blu-ray spec is zelfs maar 20 Mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wasted247 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:27:
Je zou deze:
http://www.xbox.com/en-US...ox360wirelessnnetadapter/

Kunnen overwegen voor je Xbox. Ik weet niet of je er nu een N adapter aan hebt hangen? Iets anders dan N gaat sowieso niet werken.

Maar zoals eerder gezegd is Wifi N ook geen garantie dat het gaat werken.
Hangt al aan men Xbox 360 heb ik gekocht voor HD streamen met (Zune) Dat werkt perfect! Alleen nu nog films (HD) streamen van de PC naar de 360)
Fire69 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:28:
Waarom zou iets anders dan N niet werken?
Ik kan met een G-adapter gemakkelijk 720p streamen, en als de bitrate niet te hoog is lukt 1080p ook gewoon...
Met draad neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wireless kan prima HD content streamen .... mits je genoeg bandbreedte overhoud in de lucht. Met N-only is dit vaak geen probleem maar zodra je er al iets van B- of G-netwerk aan koppelt zakt ook de N-snelheid in mekaar.

Een router met dual radio (die B/G en N apart) gaat dan waarschijnlijk wel goed werken. Collega streamt op die manier naar zijn WDTV Live met een N-only en een B/G netwerk op de andere antenne.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:38:
Wireless kan prima HD content streamen .... mits je genoeg bandbreedte overhoud in de lucht. Met N-only is dit vaak geen probleem maar zodra je er al iets van B- of G-netwerk aan koppelt zakt ook de N-snelheid in mekaar.

Een router met dual radio (die B/G en N apart) gaat dan waarschijnlijk wel goed werken. Collega streamt op die manier naar zijn WDTV Live met een N-only en een B/G netwerk op de andere antenne.
Zodra er bijvoorbeeld laptop aanhang, valt meteen iets van mijn verbinding weg van HD streamen als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:49:
[...]

Zodra er bijvoorbeeld laptop aanhang, valt meteen iets van mijn verbinding weg van HD streamen als ik het goed begrijp?
Hangt er vanaf watvoor methode die laptop gebruikt. B/G en N mixen zorgt ervoor dat je N-netwerk lang de snelheid niet haalt die je zou verwachten. Gebruik je enkel N, dan is er niks aan de hand. B/G zijn over het algemeen, rekening houdend met signaal verlies en dus bandbreedte beperkingen, vrij waardeloos voor het streamen van hoge bitrate HD content.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:53:
[...]

Hangt er vanaf watvoor methode die laptop gebruikt. B/G en N mixen zorgt ervoor dat je N-netwerk lang de snelheid niet haalt die je zou verwachten. Gebruik je enkel N, dan is er niks aan de hand. B/G zijn over het algemeen, rekening houdend met signaal verlies en dus bandbreedte beperkingen, vrij waardeloos voor het streamen van hoge bitrate HD content.
Dat is denk ik de 'Druppel" ,omdat ik alles ingesteld hebt als G/N gemixed,Latop ondersteund helaas geen N. En volgens mij heeft de Xbox 360 er ook last van.. Als ik bijvoorbeeld de instellingen N instel (Router configuratie) en vervolgens start ik de 360 op en wil op Xbox live blijkt dat ie helemaal geen verbinding kan maken, terwijl ik gewoon de N Wireless adapter op de 360 hebt zitten.. Dit is voor mij echt een raadsel, maar kom er ooit wel een keer achter hopelijk! :P

In ieder geval bedankt voor de reactie :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 18:01 ]

Pagina: 1