[VoIP] Optibel gesprekken hebben storing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Een paar maanden geleden ben ik verhuisd en heb ik mijn Optibel voip modem meengenomen. (Onder het mom van: lekker gemakkelijk en snel je telefonie verhuizen en hetzelfde nummer houden)

Na de verhuizing heeft Optibel eigenlijk niet lekker meer gewerkt. Soms worden de gesprekken er na 15 minuten gewoon uit gegooid. Gesprekken vallen soms weg. Ik, of degene met wie ik bel zijn dan enkele seconden niet te verstaan. Dit is nooit zo geweest.

Ik heb uiteraard eerst contact opgenomen met de helpdesk, maar deze mensen hebben geen andere ideeën behalve: voip modem of internet modem resetten. Helaas zonder effect.

Analyserend wat er anders is voor en na de verhuizing:
- Internet was 120Mbit van UPC en is nu 25 Mbit UPC zakelijk
- Modem was een Docsys 3.0 UPC modem en is nu een Docsys 2.0 modem/ gateway van Cisco (van UPC gekregen).
- Ik had een Netgear N+ router en heb nu geen router, vanwege het Cisco modem/gateway.

Ik heb een vermoeden dat de storing iets te maken heeft met routering van het Cisco apparaat. Helaas kan ik het niet testen met de Netgear N+ aangezien ik die niet meer heb.

Wat ik in de Cisco kon instellen is:
- Portforwarding voor de poorten die op optibel.nl staan aangegeven ingesteld naar het IP van het Optibel modem. > dit leverde wel verbetering op, het probleem is nog niet weg.
- Ik heb daarna geprobeerd of het uitzetten van de firewall effect heeft > geen effect.
- Het IP van het Optibel modem asl DMZ ingesteld in de Cisco. > geen effect.

Een vriend van mij die ook met Optibel belt heeft nergens last van. Wat kan ik nog proberen om de gesprekken normaal te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Zijn er nog netwerk- en/of Optibelguru's op het forum die een handreiking kunnen geven?