Intern of externe crossfire, verschil?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Topicstarter
Hallo allemaal,
Enige tijd geleden heb ik een Gainward HD4850 gekocht. Bij de kaart zat een boekje. Hier stond info over Crossfire. Er stond dat er 2 manieren zijn, je verbindt de kaarten met een stripje die je vastmaakt op beide kaarten(intern) of je neemt een dvi kabel met 2 aansluitingen waarvan je de 1 in je ene kaart doet en de ander in je andere kaart( en dan 1 aansluiting voor je beeldscherm) Nu heeft me dat aan het denken gezet, want hoe kan dat nou mogelijk zijn. En mijn tweede vraag, wat is beter/sneller?

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

http://img.presence-pc.com/news/a/t/Ati-Crossfire-Dongle.jpg

Dat bedoelen ze. Lijkt me dat intern handiger is ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die dubbele kabel is de 'oude' manier om CF te draaien. Zo werkte het ook op mijn oude X1900CF+X1900XTX. Tegenwoordig ben je beter af met de interne CF bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
Reiniertjuhhh schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:27:
Hallo allemaal,
Enige tijd geleden heb ik een Gainward HD4850 gekocht. Bij de kaart zat een boekje. Hier stond info over Crossfire. Er stond dat er 2 manieren zijn, je verbindt de kaarten met een stripje die je vastmaakt op beide kaarten(intern) of je neemt een dvi kabel met 2 aansluitingen waarvan je de 1 in je ene kaart doet en de ander in je andere kaart( en dan 1 aansluiting voor je beeldscherm) Nu heeft me dat aan het denken gezet, want hoe kan dat nou mogelijk zijn. En mijn tweede vraag, wat is beter/sneller?
Het stripje wat je op de kaarten moet bevestigen is CrossFireX, en is de meest moderne en ook effectieve/snelle manier om CrossFire te draaien. Het "oude" CrossFire werkte inderdaad met een dergelijke kabel.

Verdere verdieping kan je vinden op Wikipedia (Engelstalig)