[SBS 2003] Server hangt op 'Applying security settings'*

Pagina: 1
Acties:

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-01 14:34

Dograver

>> Insert Title Here <<

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Situatie is als volgt:

In een bedrijf hangt 1 server.
Deze is nog geen 2 weken terug geïnstalleerd met Windows Small Business Server 2003
Server hoort te draaien als DC, Exchange, DHCP en DNS.

In het netwerk staan diverse losse "werkstations".
Al die systemen hebben Windows XP Home als OS

Nou blijft na anderhalve week de server steeds hangen in applying security settings.
De server staat nu dus al 2/3 dagen te booten maar komt niet verder.

Op google kwam ik uit op http://forums.cnet.com/5208-6127_102-0.html?threadID=8539.
Helaas staat de server waar we het over hebben op 60 km verwijderd van waar ik nu zit. dus ik moet met concrete oplossingen daar heen. Iemand een suggestie of dit daadwerkelijk werkt?

PSN-ID Dograver

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dograver schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:35:
Windows Small Business Server 2003
[...]Server hoort te draaien als DC, Exchange, DHCP en DNS.

Nou blijft na anderhalve week de server steeds hangen in applying security settings.
De server staat nu dus al 2/3 dagen te booten maar komt niet verder.
In je aangehaalde topic hebben ze het over een windows 2000 Werkstation. Da's wel even iets anders dan een SBS Server die als DC draait.
Ik zou dan ook zeker niet 'effe' alle services maar uitzetten, kijk liever naar een remote reboot naar safe mode/ DS Restore mode (je hebt hopelijk het DSRestore password nog?) om te zien of de netwerkkaart en/of DNS bijvoorbeeld nog wel correct werkt of geconfigureerd is?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
alt-92 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:32:
[...]

In je aangehaalde topic hebben ze het over een windows 2000 Werkstation. Da's wel even iets anders dan een SBS Server die als DC draait.
Ik zou dan ook zeker niet 'effe' alle services maar uitzetten, kijk liever naar een remote reboot naar safe mode/ DS Restore mode (je hebt hopelijk het DSRestore password nog?) om te zien of de netwerkkaart en/of DNS bijvoorbeeld nog wel correct werkt of geconfigureerd is?
DS restore pass op sbs is same als domain pass :P

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jij weet dat, ik weet dat. Maar weet TS dat ook?
Hoort sowieso gedocumenteerd te zijn, zeker aangezien ook SBS dat password niet synced als je je Domain Admin password wijzigt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
alt-92 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:00:
Hoort sowieso gedocumenteerd te zijn, zeker aangezien ook SBS dat password niet synced als je je Domain Admin password wijzigt.
gedocumenteerd... ja normaal wel ja :P

* Zwelgje was tijdje geleden voor consultancy job ingehuurd door een beursgenoteerd bedrijf (no names ;) )om een AD restore te doen ivm een fucked up GPO welke teruggezet moest worden.. bleek dat niemand dat DS restore password had gedocumenteerd.

'gelukkig' draaide de klant met win2000 en kon je met setpwd.exe dat ding op een werkende DC resetten

Setpwd.exe Enhancement to Specify a DSRM Password as an Argument

• Dograver

Dograver

>> Insert Title Here <<

Topicstarter
Jah, die wachtwoorden zijn gedocumenteerd.
En daarnaast schakel ik niet 1, 2, 3 diverse services uit.
Dus als ik jullie goed begrijp, dan moet ik opstarten en tijdens booten (F8) de Active Directory restoren.

PSN-ID Dograver

• Zwelgje
Dograver schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:42:
Jah, die wachtwoorden zijn gedocumenteerd.
En daarnaast schakel ik niet 1, 2, 3 diverse services uit.
Dus als ik jullie goed begrijp, dan moet ik opstarten en tijdens booten (F8) de Activer Directory restoren.
eerst maar even booten in de gewone safe mode. (das ook zonde de AD services) restoren van AD kan later nog wel als dat nodig mocht zijn

• Dograver

Dograver

>> Insert Title Here <<

Topicstarter
Booten in de safe mode doet ie wel.
Daarna eens in de logs kijken?

PSN-ID Dograver

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dograver schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:42:

Dus als ik jullie goed begrijp, dan moet ik opstarten en tijdens booten (F8) de Active Directory restoren.
Zeggen we niet. Enige wat we vragen is of je eens een Safemode en als dat ook blijft hangen wegens problemen met name resolving DSRestore mode wil booten..

Maar zo onderhand krijg ik het idee dat je iets te weinig kaas gegeten hebt van beheer als je gelijk met AD restores begint terwijl je nog niet eens aan het troubleshooten bent gegaan.

DSrestore mode = inloggen zonder AD en dus met een lokale account. Als je netwerkkaart stuk is dan ben je iig niet afhankelijk van een Domain Admin account die je niet kan gebruiken omdat je AD niet wil laden bijvoorbeeld.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
alt-92 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:00:
SBS2003 synced dat password zeker met DOMAIN\Administrator!

SBS 2008 stelt het bij installatie in op het wachtwoord van het adminaccount wat je maakt (Administrator is standaard disabled in SBS2008, je doet alles met dat aangemaakte account).
Meer hierover: http://blogs.technet.com/...ode-dsrm-in-sbs-2008.aspx

Onderaan dat artikel staat overigens ook een hotfix vermeld waarmee deze functionaliteit weer kan worden toegevoegd. Deze hotfix kan ook op reguliere WS2008 servers gebruikt worden, waar de truc in 2003 SBS-exclusief was :)
A feature is available for Windows Server 2008 that lets you synchronize the DSRM Administrator password with a domain user account

edit: Heb je overigens al eens iemand gevraagd om domweg de netwerkkabel er eens uit te trekken? En zie je nog wel iets bewegen op het scherm nu? Of is ie misschien bevroren?

Heb je onlangs nog iets gewijzigd aan die server of de configuratie? bijvoorbeeld drivers geupdate, applicaties geinstalleerd of gewijzigd?

[ Voor 21% gewijzigd door sanfranjake op 05-03-2010 22:35 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sanfranjake schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 22:28:
[...]

SBS2003 synced dat password zeker met DOMAIN\Administrator!
Dang :P dus toch, ik speel nooit meer met SBS, dat merk je wel ;)

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01-2025
Misschien niet handig om er eens langs te gaan als dit geintje al een paar dagen speelt?
probeer bovenstaande eens en kijken wat het geeft. Misschien netwrk kaartje brak of driver conflict.
Das het nadeel van de systeembeheerder zijn....

Thanks Mate

• Zwelgje
bosgoed schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:59:
Misschien niet handig om er eens langs te gaan als dit geintje al een paar dagen speelt?
probeer bovenstaande eens en kijken wat het geeft. Misschien netwrk kaartje brak of driver conflict.
Das het nadeel van de systeembeheerder zijn....
psies een klant die nu al 3 dagen (!) niet goed kan werken.. en het is maar 60km.. (dat rij ik elke dag naar mijn werk ofzo :P )

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01-2025
Powershell schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:27:
[...]

psies een klant die nu al 3 dagen (!) niet goed kan werken.. en het is maar 60km.. (dat rij ik elke dag naar mijn werk ofzo :P )
Pff gelukkig ben ik niet de enige die iedere dag zover enkele reis aflegd. :P

@TS ben je al verder met trouble shooten?

Thanks Mate

• Dograver

Dograver

>> Insert Title Here <<

Topicstarter
De klant kan wel gewoon werken. Exchange en alles draait gewoon.
Vandaar dat ik er nog niet heen ben geweest.

PSN-ID Dograver

Pagina: 1