Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik sta op het punt een Panasonic DMC-TZ7 compactcamera aan te schaffen, maar nu ben ik benieuwd wat de beste SD-kaart is om erbij te kopen. De snelheden lopen enorm uiteen; de prijzen dus ook.

Natuurlijk zou je zeggen "pak gewoon de snelste" en dat zou ik ook wel willen, maar die zijn peperduur. Ik wil er dus achter proberen te komen wat de maximum schrijfsnelheid van de SD-interface van de camera is, zodat ik daarop een geschikte SD-kaart kan uitkiezen.

Het heeft immers geen zin om een kaartje van 30MBps te kopen, als de camera bijvoorbeeld maar de helft aan kan. In zo'n geval had ik net zo goed een 20MBps kaartje kunnen pakken.

Iemand ervaring? Advies?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:51
Even zoeken vind dat je met een normale class 6 kaartje prima uit de voeten komt.

Zelf gebruik ik ook een class 6 kaartje voor me TZ7 en dat werkt prima en is sneller dan de TZ7. Niet te duur als je bv meteen 16gb wil gebruiken. Als ik een 8gb extreme III kaartje erin stop dan merk ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Geldt dat ook voor als je 20 foto's in burst-mode achter elkaar wil schieten?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:51
Niet getest. Ik zelf merkte gewoon geen verschillen, me highspeed kaartjes gebruik ik wel in me dslr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het persbericht van de camera staat
Motion pictures can be recorded continuously for up to 15 minutes in some countries. When you set the picture quality to HD, WVGA or VGA, we recommend using a high-speed card with “10MB/s” or greater displayed on the package.
Voor videocamera's geldt dat opnemen in AVCHD een class4 kaartje vereist. Kortom, zoiets dus. Deze gaat bij gebrek aan discussiewaarde op slot.

Dit topic is gesloten.