fout installatie Windows 7 Ultimate foutcode 0x80070490

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik probeer Windows 7 Ultimate (32-bit) te installeren op mijn pc waar nu XP (media centre edition) op draait, krijg ik steeds deze foutmelding:

"Windows Setup kan geen locatie vinden om tijdelijke bestanden op te slaan. Er is ten minste 681MB vrije ruimte op een partitie van de opstartschijf nodig om Windows te installeren"

De foutcode is: 0x80070490

Op mijn opstartschijf staan diverse partities met allemaal véél meer dan de gevraagde 655MB vrije schijfruimte.
Ik heb geprobeerd partities te formatteren, opnieuw in te delen, maar dat helpt allemaal niet.
Ik heb geprobeerd te booten vanaf de Windows 7 cd, maar dat doet hij ook niet. Tijdens het opstarten krijg ik de opdracht om op een toets te drukken om vanaf cd/dvd te booten, maar als ik dat doe start de pc vanaf de harde schijf op en kom ik weer in m'n oude XP terecht.........

Wie is er bekend met dit probleem en weet hoe het op te lossen is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Staat hier iets tussen dat je kan helpen?
http://www.google.nl/sear...+windows+7&meta=&aq=f&oq=

oa links naar MS Support site.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Kensei.

Ik had zelf natuurlijk ook via Google geprobeerd om oplossingen te vinden, maar dat is niet gelukt.
De mogelijke oplossingen die ik er vond werkten niet.

Ik heb intussen nog meer dingen geprobeerd, maar het maakt allemaal geen verschil. Virusbeveiliging uitzetten, burn-rights veranderen, op verschillende manieren proberen dat ding toch van de cd/dvd-speler te laten opstarten, schijfje in andere dvd-speler doen, schoonmaken, toch maar proberen met het 64-bit schijfje, niets werkt.
Ik kom wel de meest gekke dingen tegen: schijfcontrole zegt dat m'n c-schijf (partitie) een RAW bestandsindeling heeft, maar de eigenschappen en een partitioneer-programmaatje houden vol dat het toch echt NTFS is.

Met m'n boerenverstand denk ik dat de oplossing zal moeten liggen in het voor elkaar krijgen dat de Windows 7 installatie toch vanaf de cd/dvd start, dus opstarten met de Windows 7 cd.
In m'n BIOS staat ook ingesteld dat ie eerst moet proberen vanaf de cd/dvd-speler waar dat ding in zit en dan pas vanaf de harde schijf. Maar elke keer als ik opstart gaat ie wel het cd/dvd-station starten/lezen, krijg ik de melding dat ik op een toets moet drukken als ik van daaraf wil opstarten, maar of ik nu (eender welke) toets indruk of niet...vervolgens gaat ie toch keihard weer via de harde schijf opstarten in XP.

Verder dan dat kom ik niet.
Ik snap er niks van 8)7

Dus, wie-o-wie kan mij tips geven over het oplossen van dit probleem ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:05
Heb je al getracht om Windows 7 te installeren via een USB stick? Microsoft heeft hiervoor een handige tool beschikbaar. Hiermee zouden eventuele problemen met de dvd te omzeilen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 08:41
Klinkt alsof er iets mis is met je CD. Is het een ISO die je hebt gebrand? Want het moet gewoon werken zonder poepas. BIOS instellen op opstarten vanaf CD en tijdens setup kiezen voor Geavanceerd en alle partites/schijven verwijderen en op Install rammen, dat is alles. Dit moet werken, er is geen andere manier. Werkt het niet, dan is er iets mis met je CD (dus opnieuw branden) of je harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties !

Het probleem is inmiddels opgelost. 8)

Het bleek een hardware probleem te zijn: na het vervangen van m'n cdrom/dvdrom-speler kon ik Windows 7 probleemloos installeren.

Wel raar, want spellen installeren e.d. ging nog prima, pas bij het installeren van Windows 7 gaf ie problemen. Ik neem aan dat het lezen wat preciezer moest omdat het om het installeren van een besturingssysteem ging.

Dank voor de geboden hulp ! _/-\o_
Pagina: 1