Gaming laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 479 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesut7o
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Hallo dames, en heren.

ik ben al een maand op zoek naar een Laptop met een goeie videokaart.
aangezien ik een Asus N61ja had besteld bij OBCS, duurde levering heel erg lang. en daarom heb ik het maar geannuleerd. Wat ik wil is een laptop waarop ik games van 2009 en begin 2010 goed kan spelen. ik heb gehoord dat er heleboel nieuwe laptops komen in maart 2010.

Video kaart speelt een belangrijke rol.
ik wilde graag wat hulp.

eisen :
Budget :€ 900,- tot € 1000,-
proccesor : i5/i7
Videokaart: Nvidia/ ATI 5650 of hoger. (minimaal 1gb)
4 gb ram
geheugen boeit niet.
resolutie vanaf 15,4 inch (HD mag)

ik zat wat rond te kijken, en acer kwam met goeie specs voor goeie prijs. maar het blijft een acer. acer staat toch bekend om slechte bouwmaterialen.

link voor mobile GPU benchmarks.
http://www.notebookcheck....deon-HD-5770.24583.0.html

hierbij bedankt ik jullie alvast voor het lezen en proberen te helpen om mij een goeie keuze te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Heb je de regels gelezen?
*LET OP* - Wat moet ik kopen

Daar staat in vermeld dat je zelf wel met voorwerk moet komen en niet alleen je eisen hier moet neerzetten. Ga zelf dus ook eens op onderzoek uit en kom dan eens terug met wat je zelf al hebt gevonden.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesut7o
.

[ Voor 99% gewijzigd door Mesut7o op 04-03-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesut7o
Kensei schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:33:
Heb je de regels gelezen?
*LET OP* - Wat moet ik kopen

Daar staat in vermeld dat je zelf wel met voorwerk moet komen en niet alleen je eisen hier moet neerzetten. Ga zelf dus ook eens op onderzoek uit en kom dan eens terug met wat je zelf al hebt gevonden.
ik ben al 1 maand bezig met onderzoek, anders zou ik geen topic openen.
ik kom alleen op acer en asus uit. Acer vertrouw ik niet en asus doet moeilijk met leveren ik heb andere topics gelezen over keuzes maken, en ze zijn allemaal met Nvidia 330m en ati 5470 daar heb ik niet zoveel aan. ik wilde graag weten wat voor laptops komen in maart 2010. ook verrot gezocht kon niks vinden. vandaar deze topic. En die let op wat moet ik kopen, die mag wel een keer geupdate worden. we zijn namelijk in 2010. aan die topic heb ik momenteel niks aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Mesut7o op 04-03-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesut7o
-The_Mask- schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:46:
En in die maand kwam je dit niet tegen?
sorry was ff de budget vergeten.

dat is HD 5470 was op zoek naar Ati 5650 en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

In het nieuws is aardig wat te vinden over aangekondigde laptops, met de juiste filters kom je een heel eind :)

Op dit moment staan in de PW alleen ASUS'es en acer's met high-end DX11-kaarten inderdaad, dus dat wordt wachten op een van die laptops uit de nieuwsberichten. De MSI GX640 en GX740 zien er qua specs bijvoorbeeld wel goed uit.

[ Voor 19% gewijzigd door bwerg op 04-03-2010 14:51 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesut7o
Juist bwerg bedankt! dat zocht ik nou ! ben nieuw op tweakers moet nog wennen aan die fileters gebeuren. had het geprobeerd maar kwam niet ver :P

topic mag wel open blijven, aangezien later wat aanraders kunnen geplaatst worden.

[ Voor 30% gewijzigd door Mesut7o op 04-03-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 09:17
ook waren er laatste een paar reviews vvan Tweakers.net zelf :
reviews: Dell Alienware M11x: gamen op buitenaardse laptop
reviews: Asus G73: een laptop met een HD 5870
reviews: Asus G51J-laptop: krachtpatser met 3d
reviews: MSI's GT640: laptop met Core i7 en GeForce GTS 250M

en de best-buy natuurlijk :
reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: februari 2010

Trouwens ik heb een onderhand 2.5 jaar oude Acer 5920G en ik kan niet echt zeggen dat het slechte bouwkwaliteit betreft... Hiervoor ervaringen gehad met HP en Asus, en ik moet zeggen dat de Acer het net zo goed volhoudt, met 10 urige werkdagen en dan s'avonds een spelletje erop...

Btw, let wel goed op je videokaart en de monitor die bij de laptop zit... Het is natuurlijk leuk om een snelle kaart te hebben maar als het scherm een 1366x768 model is (wat je vandaag de dag vaak ziet op bijv 16 inch laptops) dan hoef je echt geen top-notch videokaart te hebben...

[ Voor 25% gewijzigd door TIGER79 op 04-03-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesut7o
die resolutie's zijn echt een blunder. Ik las een topic over acer, dat ze slechte service zouden hebben, en dat ze heel snel kapot gaan. een vriend van me heeft genoeg ervaring opgedaan met een acer laptop. en na een jaar kapotte batterij, behuizing ging stuk. en wifi ging kapot. het was niet op te lossen met herinstallatie. en aangezien garantie maar 1 jaar is. kom je ook niet ver.

ik twijfel nog steeds of ik voor een acer zal gaan of niet. die msi laat mij ook denken alleen is iets te prijzig voor mij, omdat de budget rond de 900 -1000 euro ligt. nu nog hopen dat msi die prijzen verlaagt:P alleen wanneer komen die Msi laptops uit?? ik kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
njah nee kan me best voorstellen dat je een kapotte batterij, een kapotte behuizing en wifi niet met een herinstallatie op te lossen zijn :P
Anyways je vriend zou moeten checken hoe het zit met zijn garantie, want na 1 jaar is wel erg snel... Een echt kapotte behuizing is meestal te wijten een onzorgvuldig omgaan met spullen...
Ik heb destijds al bij aanschaf meteen de garantie-verlenging pakket bijgekocht, met 2 jaar extra garantie, ook tegen vloeistofverspilling over de laptop zelf...
Maar vergis je niet, ook dure laptops (bijv een mooie Apple MacBook) gaan kapot, sterker nog elke serie heeft zo wel zijn probleempjes...
Dus naam+prijs zegt niet meer alles, mijn ervaring is dat elke merk goede en slechte series uitbrengt... Er was een periode waarin Acer (jaartje of 6-7 terug) een paar series achter mekaar had die problemen hadden, daaraan hebben ze vervolgens die naam te wijten van slechte bouwkwaliteit... Mar vervolgens hebben ze ook zeer zeer degelijke series gehad...
Een link naar de door jou genoemde topic zou ik wel interessant kunnen vinden, een andere leuke graadmeter is natuurlijk de productreviews van tweakers.net zelf :
http://tweakers.net/pricewatch/reviews/

Daarna heb je een filter waarin je bijv Acer kunt selecteren, dan zie je redelijk snel met welke series gebruikers goede (en slechte) ervaringen hebben...

[ Voor 6% gewijzigd door TIGER79 op 04-03-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343358

Dat hangt toch ook wel af van de game. Ik heb zelf de acer 5740g-438g64mn voor 950 euro bij mediamarkt gekocht. Deze draait MW2 op de native resolutie (1388x768) op hoogste settings met 4xAA vloeiend (heb geen benchmarktestjes gedaan maar kan wel zien of iets stottert of niet). Deze laptop is alleen momenteel haast niet verkrijgbaar. Voor dat budget heb je een bovengemiddelde processor en een bovengemiddelde videokaart, maar niet top. Met games zoals Crysis of NFS Shift zal deze het ook nog wel lastig krijgen op hoge details/resolutie.
De hierboven genoemde MSI's zijn zeker veelbelovend (hoger geklokte core i5, ati m hd5850 of 5870, high-end kaarten), maar gaan volgens de berichten minimaal 1250 euro gaan kosten wat overigens vrij goedkoop is voor dergelijke specs. Maar dan heb je ook echt topspul, die moeten vrijwel alle games op zn hoogst kunnen draaien dus als je wat dieper in de buidel tast ben je dan voorlopig wel voorzien.

Misschien ook een optie, heb ik zelf ook nog over getwijfeld: de Asus G60VX-JX153V. Deze heeft een redelijke processor (intel p7450; 2,13 Ghz, 3mb L2 cache) maar de videokaart is top: nvidia geforce gtx 260m (zie notebookcheck.net). Presteert nog een stuk beter dan de ati hd 5650, en de meeste games profiteren bij mijn weten niet veel van een snelle processor (behalve GTA IV). Voor de uitgebreide specs: http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00701430.
Deze is op de site niet in voorraad maar stond afgelopen week bij de computerland in groningen nog wel gewoon in de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesut7o
ja daar was ik dagelijks aan het kijken of er een verandering in was gekomen maar tevergeefs.
Maar vind ook jammer dat Acer 1 jaar garantie biedt, in nederland is het zo dat laptops minimaal 3 jaar levensduur hebben. en minimaal 2 jaar garantie. ik vind het allemaal verwarrend. maar garantie komt later wel.
ik zal nog eens over denken. Acer zit nog in mijn achterhoofd. ik wacht nog wel 2 weken. dan ga ik wel voor een acer of msi. ( hoopt dat MSI dan op markt komt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:34

Edd

En je bent de Sony Vaio VPC-E nog niet tegengekomen?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1393233

Die voldoet volgens mij aan al je eisen en kun je via de sonystyle shop configureren zoals jij wil.

Daarnaast hebben ze een aantal vaste configs. De VPC-EB1S1E/BJ kun je trouwens gewoon in de winkel (Media Markt e.d.) kopen.

[ Voor 30% gewijzigd door Edd op 04-03-2010 16:07 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:04
Dell studio 17 is met core i5 en 5650 te krijgen voor onder de 1000 euro inc 3 jaar garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
@pjotr77
waar ik doelde was dat je weinig aan een hele snelle videokaart hebt met een natieve lage-resolutie scherm... Bij een 1366x768 scherm dien je ook op die resolutie te spelen, dan is bijv een 5870 overkill... Jij hebt het dan over Crysis op hoge resolutie, ik kan je verzekeren, je wilt een spel niet op 1680x1080 op een 1366x768 monitor spelen ! Bij een lcd scherm moet je gewoon rekening houden met de natieve resolutie, en dat ie softwarematig gaat interpoleren om andere resoluties weer te geven dat is te zien aan de kwaliteit die er zwaar op achteruit gaat...
En jah, voor spellen is een snelle videokaart belangrijker dan een snelle cpu, maar je moet altijd opletten wat de bottleneck wordt in je systeem tussen die twee... Een hele snelle grafische kaart en een relatief langzame cpu zal niet resulteren in een betere combinatie dan het omgekeerde.. In het eerste geval zit namelijk de videokaart continu te wachten op data vanuit de cpu (di is immers te langzaam) en in het tweede geval zit de cpu continu te wachten op de gpu voordat ie nieuwe gegevens ernaartoe mag sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-06 03:34

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica