Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:48
Hoi
Ik heb een klein, maar vervelend probleem.
Ik ben nu een beginnend systeembeheerder bij een instelling.
Op een pc waar windows XP draait, heb ik een scanner aangesloten.
(Een HP Scanjet 5500(?))
Gebruikers loggen in op ons netwerk, de lokale scanner is daar niet bekend.
Nu wil ik instellen dat bepaalde gebruikers wél en andere gebruikers níet
van die scanner gebruik kunnen maken. Maar waar ik dat kan doen, is mijn
een raadsel?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:50

Wom

Heb je misschien meer informatie? Ik kan het mishebben maar een voor een scanner moet je nog altijd zelf een document onder de scanner leggen. Hoe wil je van afstand je document daaronder krijgen?

Mocht je Active Directory gebruiken dan kun je met behulp van groepen rechten toekennen aan verschillende apparaten. Deze moeten dan wel binnen het netwerk bekend zijn. Danwel via een directe aansluiting vanaf de scanner of het delen via het werkstation waar hij op aangesloten is.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:48
Wom schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:54:
Heb je misschien meer informatie? Ik kan het mishebben maar een voor een scanner moet je nog altijd zelf een document onder de scanner leggen. Hoe wil je van afstand je document daaronder krijgen?
Het is een scanner die aangesloten is lokaal op 1 computer. Hij wordt ook gebruikt slechts door de mensen die op die ene pc ingelogd zijn. Dat inloggen doen ze wel op het netwerk vanaf die pc.
Maar ik kan wel de gebruikers van het netwerk zien op de lokale computer.
Mocht je Active Directory gebruiken dan kun je met behulp van groepen rechten toekennen aan verschillende apparaten. Deze moeten dan wel binnen het netwerk bekend zijn. Danwel via een directe aansluiting vanaf de scanner of het delen via het werkstation waar hij op aangesloten is.
De scanner wordt niet toegevoegd aan het netwerk. Hij blijft slechts lokaal bestaan.
De vraag is eigenlijk: hoe geef ik aan lokaal bij die scanner dat bepaalde gebruikers het wél en anderen het niet mogen gebruiken?