Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luna2003
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-07-2020
Hoi allemaal,

Eerst even voorstellen; ik heet Rico woon in Mokum en weet absoluut niets van electronica.

Na een uitgebreide zoektocht op het internet, stuitte ik op deze site en hier lijkt het mij zo, dat ik hier met mijn vraag bij één van jullie deskundigen terecht kan.

Wij hebben twee weken geleden een LG (LED) 42SL9000 televisie, een Blu-ray DVD en CD in één speler, de HB954SA, met Ipod dock gekocht.
Ook hebben we de HD DVR mediabox 8485 DVB van UPC aangeschaft.

Nu zitten wij met de volgende vragen:

De mediabox hebben we in overleg met de klantenservice ingesteld op
16:9
Breedbeeld
RGB: iets minder dan de helft van de balk
Volume: voluit
Resolutie: 1080i, deze kan ook op 720 of automaat.

Staat deze box zo juist afgesteld?

Onze TV, is een 100 Hz, resolutie 1920x1080, fullHD 1080P.

Als wij een HD uitzending bekijken, dan staat er in een tijdelijke balk boven in beeld 576i 50 Hz.

Klopt dit wel, want onze TV is 100 Hz.

Misschien zijn dit domme vragen, maar bij de leverancier wisten ze het niet en ook LG gaf niet thuis.

Graag jullie deskundige hulp.

Groetjes Rico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb zelf geen digitale tv, maar de twee dingen lijken mij niet kloppen:
luna2003 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:40:
Resolutie: 1080i, deze kan ook op 720 of automaat.
Automatisch lijkt mij beter. Je wil niet dat 720p omgezet wordt naar 1080i, en andersom, want dan verlies je beeldkwaliteit.
Als wij een HD uitzending bekijken, dan staat er in een tijdelijke balk boven in beeld 576i 50 Hz.
576i is de standaard tv resolutie en dus dat is geen HDtv.
50hz klopt weer wel. Het bronmateriaal zal nooit hoger zijn dan 60hz (in nederland meestal 50hz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
Hoi en welkom! Groeten hoeft hier niet! ;-)

De kleur en volume instellingen zijn natuurlijk persoonlijk! Als ji het volume op de box op max zet, dat moet je met de volumeknop van de TV het volume regelen, dus 2 AB's gebruiken.

Weet je zeker dat je naar HD uitzendingen kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luna2003
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Ik zal de Box meteen op auto zetten.
Als ik de GBR hoger zet, worden de kleuren dan veller of beter?

In een boekje dat we van UPC hebben gekregen, staan de zenders die HD uitzenden, dan gaan wij er vooralsnog vanuit, dat dit zo is.

Dat van de Hz'en snap ik, maar dat van 576i niet.
Volgens die gast van de klantenservice van LG hoort dit en is ook niet via de LG TV in te stellen.
Ik vond dit al een vreemd verhaal, maar kan het niet weerleggen, omdat ik er geen verstand van heb.
Denkt u, dat dit wel via de TV in te stellen moet zijn?
Wij kunnen er in het manual van de TV n.l. niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 21:36

JW1

De TV geeft aan wat voor soort beeldmateriaal hij binnenkrijgt. Tot zover dus niks mis.
Is de TV met een HDMI-kabel aangesloten of via Scart, misschien zorgt HDMI ervoor dat het wel 720 / 1080 wordt? Wel een zender kiezen die HD uitzend natuurlijk en heb je HD ook in je abonnement zitten?

[ Voor 29% gewijzigd door JW1 op 04-03-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luna2003
De TV en de Blu-ray zijn beiden aangesloten met HDMI kabels, ook zit er in de wandcontactdoos een versterker waardoor de signalen beter worden. Een UPC monteur heeft de sterkte die binne hoort te komen gemeten en deze waren perfect in orde.

Eerst hadden we een decoder van UPC een z.g.n. DVR, die we later hebben omgeruild voor een HD DVR.
Als we bijvoorbeeld naar National Geographic kijken, dan wordt er ook in beeld HD vertoond.
Maar de balk boven in beeld blijft óók dan 576p aangeven.

Bij Bijvoorbeeld Ned 1 geeft de TV niet aan dat dit HD is, maar dit is het wel.
Ook hier de tijdelijke balk met 576p.
Ook bij de niet HD zenders wordt 576p aangegeven.

En voor de duidelijkheid, wij hebben een HD abonnement mét een HD decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick77
  • Laatst online: 12-12-2024
luna2003 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:40:

Staat deze box zo juist afgesteld?

Onze TV, is een 100 Hz, resolutie 1920x1080, fullHD 1080P.

Klopt dit wel, want onze TV is 100 Hz.

Misschien zijn dit domme vragen, maar bij de leverancier wisten ze het niet en ook LG gaf niet thuis.

Graag jullie deskundige hulp.
Zie het forum van LG.

Er is een probleem met de HD recorder (Cisco) van UPC en LG tv. Die twee gaan (vooralsnog) niet samen.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn SL8000.

Als ik mijn blu ray aanzet, dan is het wel 1080p. Bij UPC is dit 576p en dus geen HD :(

Nu schijnt het zo te zijn, dat als je via een receiver/versterker kijkt (met HDMI) dit probleem opgelost zou zijn.
Deze vraag heb ik gesteld in het LG forum. Wellicht dat iemand daar een antwoord op heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Volgens mij zijn er echt veel problemen met HDMI in het algemeen. Ik heb ook een tv gehad die het hdmi signaal van mijn ps3 niet meer "snapte". Zal wel allemaal veroorzaakt worden door de HDCP kopieerbeveiliging... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luna2003
Ik ga straks meteen UPC bellen en hun kant van het verhaal aanhoren.
Mijn vrouw heeft hierover afgelopen week contact gehad met UPC en die zeiden, dat het met de instelling van de TV te maken heeft.
Echter het manual zegt hier helemaal niets over, in tegenstelling tot de Blu-ray speler, deze kun je wel op 1080i of p zetten.
Volgens mij is dit een afschuifverhaal.

Kun je mij de link sturen van het LG forum, ik kan het via Google niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick77
  • Laatst online: 12-12-2024
LG forum hier op tweakers :)
Vanaf blz 64 wordt het probleem aangekaart.

Zie ook deze link:

Voor het volledige verhaal verwijs ik naar:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=32924.0
Ook omdat jullie dan kunnen zien dat het geen geïsoleerd geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luna2003
Via jouw gestuurde link, ben ik vooralsnog een illusie armer geworden.
Het is idd geen geïsoleerd probleem, helaas natuurlijk.
Wat me wel opviel, is, dat UPC heeft beloofd er aan te werken en dat ze het probleem erkennen, dan heb je al een wereld gewonnen, denk ik.
Alleen, dit is een typisch Hollandse opmerking, betaal ik voor FulHD en krijg 576p.
Ga maar met UPC in conclaaf over de abonnementskosten.
Ben in ieder geval blij met jullie adviezen, ik wist me op een goed moment geen raad meer en heb via jullie en de link naar chello, weer een beetje hoop.
Pagina: 1