[TELE2] Inbellen naar ISP werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaVeNwg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:03
Twijfel tussen I&H en telefonie (maar daar is enkel mobiel te kiezen), vandaar maar hier.

Mijn ouders gebruiken hebben telefoonlijn bij Tele2. Al tijden bellen ze in naar hun ISP (xs4all) wat een normaal telefoonnummer gaat (0346) etcetera. Sinds enige tijd (1,5 week) komt er echter geen dataverbinding meer tot stand, de lijn wordt wel opgenomen door de ISP maar het synchroniseren van de modems lukt niet meer.

Pak ik de computer op en sluit hem bij mij thuis aan op de KPN lijn is het bij de eerste poging raak. Dus geen probleem met de PC en de ISP, die zijn immers gelijk. Probleem zit hem dus in de (kwaliteit, of het gebrek daaraan) van de telefoonlijn.

Bij Tele2 verdwijnt de klacht naar /dev/null (geen reactie) dus hopelijk zijn hier betere ideeen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-08 13:41

Foamy

Fulltime prutser

Wat voor pakket hebben je ouders bij Tele2 ? Analoge lijn of VoIP? Die laatste wil nog wel eens problemen geven.

Zijn je ouders kortgeleden misschien overgezet naar een 'goedkoper/beter' pakket?

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Sommige analoge Tele2 klanten worden als proef omgezet van KPN naar Tele2 verbinding.
Ze worden aan een modem aangesloten in de nummercentrale. Daarmee gaan ze digitaal het Tele2 netwerk op.

Als je ouders dat is overkomen, is analoog inbellen niet meer mogelijk.
De lijnt zit al aan een modem immers. Dubbel werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jouw ouders zijn dus analoge Tele 2 klant?
(Analoge KPN lijn, en telefonie wordt afgerekend via Tele2)

Ze bellen nu dus op een lokaal inbelnummer van XS4ALL in, dan zet je voor het inbelnummer 1655 (BV 16550346enzz)

Dan gaat het rechtstreeks via KPN (ook de kosten)

Misschien het proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaVeNwg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:03
Thanks voor de reacties _/-\o_

@Foamy, ReBr;
inderdaad een analoge lijn. eerst van de KPN geweest, later door Tele2 overgenomen. Carrier preselect werkt helaas niet (ook niet in de oude Tele2 situatie)

@cornfed99111
denk dat dit het beste de situatie beschrijft. Bij Tele2 wisten ze wel te vertellen dat de lijn overgezet was naar een ander type, details weten ze op de eerste lijn natuurlijk niet en wat ik zeg, de rest verdwijnt in de digitale bittenbak

Denk dat het shoppen naar een Internet/Bellen abbo-tje wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Precies, je ouders zijn overgezet naar een digitale Tele2 lijn.
Het nummer moet ook geporteerd zijn naar Tele2. Kijk maar eens bij de OPTA site.
Dus analoog inbellen met een modem is niet meer mogelijk plus dat het lastig wordt om te faxen.
Veel faxen lusten geen VOIP. Want dat is eigenlijk nu wat je ouders nu hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 05-03-2010 10:08 ]

Pagina: 1