OS X binnen OS X

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hoi, is het mogelijk om binnen OS X door middel van VMware Fusion, VirtualBox en of Parallels of een dergelijk pakket een virtual machine te openen die opstart vanaf een externe harde schijf? Heb een oude OS X installatie op een hard disc staan, en wil deze graag binnen mijn nieuwe installatie openen om zaken als mails en programmatuur te kunnen vergelijken.

Van verschillende fora word ik niet wijzer. De één zegt van wel, de ander niet; Bij mij begint het bij de vraag of je binnen virtual machine software een via USB of FW disc als startup source kunt aanvinken.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
volgens mij mag je alleen macOS server in een vm draaien en niet de client

http://www.van-lieshout.c...ac-os-x-on-vmware-fusion/

A wise man's life is based around fuck you

• Willem
  • Nu online
Ik begrijp het. Dan nog de vraag of je binnen een VM een (extern aagesloten) hdd als startup disc kunt aangeven? Heb een hdd uit een werkende Mac gehaald dus die zou gewoon moeten functioneren. :)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 21:50
Powershell schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:08:
volgens mij mag je alleen macOS server in een vm draaien en niet de client

http://www.van-lieshout.c...ac-os-x-on-vmware-fusion/
Klopt, heb net even in VMWare Fusion gekeken maar zie nergens een optie om überhaupt een OS X virtual machine aan te maken. Alleen OS X Server.
Daarnaast zie ik ook nergens de optie om een bestaande HDD als virtual machine te gebruiken.

Ik weet niet hoe het bij Parallels zit, maar denk het zelfde.

Andere optie die overblijft is om tijdens het booten van je Mac de Option key ingedrukt te houden. Op die manier kun je de USB HDD selecteren om van te booten. Op die manier kun je bij je mail en programma's en eventueel backups maken...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Willem
  • Nu online
Dat begrijp ik, maar dat is nu juist wat ik niet wil ;) Wil echt binnen OS X een bestaande installatie draaien -indien mogelijk uiteraard- :)

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
www.aquaconnect.net

Paar jaar geleden bekeken, verder nog geen specifieke ervaring mee, though.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
benoni schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:45:
www.aquaconnect.net

Paar jaar geleden bekeken, verder nog geen specifieke ervaring mee, though.
handige tool... ik zie alleen niet precies in wat het me de topicstarter zijn probleem te maken heeft :?

of vergis je je in ander topic ;)

Remote desktop windows naar mac

A wise man's life is based around fuck you

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je hebt gelijk, ik las het verkeerd / te snel.

Voor willem169: ik zou proberen om een nieuwe gebruiker aan te maken op het huidige systeem, dan van de schijf $user/Library overkopiëren... Dan uitloggen, inloggen en user switchen tussen de accounts. Werkt alleen niet goed met instellingen van Adobe programma's.

[ Voor 24% gewijzigd door benoni op 04-03-2010 14:04 ]

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:11
1) connect your external drive
2) goto the command line - Terminal - and type diskutil list

/dev/disk0
#: TYPE NAME SIZE IDENTIFIER
0: GUID_partition_scheme *111.8 Gi disk0
1: EFI 200.0 Mi disk0s1
2: Apple_HFS MAIN 82.4 Gi disk0s2
3: Microsoft Basic Data 29.0 Gi disk0s3
/dev/disk1
#: TYPE NAME SIZE IDENTIFIER
0: FDisk_partition_scheme *37.3 Gi disk1
1: DOS_FAT_16 BOOT 2.0 Gi disk1s1
2: DOS_FAT_32 UNTITLED 2 35.3 Gi disk1s2

make note of the disk number

3) Create a virtual disk file for the external usb drive

cd ~/Documents/'Virtual Machines'

'/Library/Application Support/VMware Fusion/'vmware-rawdiskCreator create /dev/disk1 1 USB-DRIVE1 buslogic.

This should create 2 files

USB-DRIVE1.vmdk
USB-DRIVE1-pt.vmdk

The parameters read like this /dev/disk1 = disk1 , 1 = partition 1, USB-DRIVE1 = location of Virtual Machines drive files, buslogic = interface parameter ( ide , buslogic , lsilogic ) only buslogic works for usb drives, have no idea why.

Make note in Unix-like OSes, the single quotes is used to enclose a path with a space in the name, 'Virtual Machines', without the quotes the command will fail.

4) Then just create a new VM and choose an existing virtual disk, and point it to the new file you just created, IE --> USB-DRIVE1.vmdk
Dat is het eerste deel van je vraag.

• Willem
  • Nu online
@benoni: Is inderdaad ook een goeie! Het geeft niet als de (Adobe) programmatuur niet werkt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Willem op 04-03-2010 14:04 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Omdat je licentietechnisch alleen maar OS X Server mag virtualiseren hebben Parallels en VMware Fusion hier beperkingen en check in aangebracht zodat je niet de normale OS X versie kunt installeren. Er zijn echter al wat techneuten die hebben uitgezocht hoe dat werkt en hoe je dat kunt omzeilen. Dat laatste is echter wat niet bepaald legaal is net als het virtualiseren van de gewone OS X versie. Strikt genomen mag hetgeen jij wilt helaas niet en dus mag er ook niet op dit forum over gesproken worden. De vergelijkingen die je wil doen zul je stomweg via Finder moeten doen of je moet een testaccount aanmaken zoals benoni al aangeeft (waarbij je waarschijnlijk ook wel iets als de migration wizard kunt gebruiken). Overigens is VirtualBox hier geen mogelijkheid omdat die geen OS X Server kan virtualiseren, dat is voorbehouden aan Parallels en VMware Fusion.
Pagina: 1