Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55
De nieuwe silent hunter is uit. We zijn al bij nummertje 5. Het spel is weer terug tijdens WO2 in de Atlantische Oceaan.

Ik heb het spel nog niet maar een aantal dingen vallen mij op: grafisch geweld. Zie bijvoorbeeld dit filmpje:

Als al die pracht maar niet ten koste gaat van de gameplay. SH heeft een redelijk goede naam maar als je een spel commercieel succesvol wil maken moet je eigenlijk bij het grote publiek zitten. En SH slaat natuurlijk niet aan als je het speelt zoals het hoort: langzaam een groepje schepen stalken en toeslaan op het perfecte moment. Ik ben bang dat het een snel actiespel is geworden. Maar we zullen zien.
Nog wat filmpjes:

Subsim forum: http://www.subsim.com/rad...4eb7f509f8bb3ccee37&f=244

Zijn er al mensen die het binnen hebben en een mening kunnen geven?

[ Voor 4% gewijzigd door Brons op 04-03-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 02:32
Ik kan niet wachten tot ik hem heb. Bij dimplus heb ik hem gepreorderd alleen de leverdatum is van 4 naar 5 maart gegaan helaas. :(

Ondertussen vermaak ik me met SH4. Net een Liberty Cargo met 1 Torpedo gekelderd. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01
ik ben hem nu ook aan het spelen .. maar ik snap nog niet hoe je goed moet dokken ..
want ik kom wel in mijn dok maar als ik dan ende mission zegt en terug kijkt bij mission status zie ik dat het dokken niet goed is afgerond :(

Even een stukje over wat je schrijf : Het is geen Arcade en beheersing is echt nog meer gewenst dan in het eerste delen.
Ook een leuk iets is je kan de stemmen zelf kiezen bij het installeren of je in het Duits wil hebben of Engels :)

verder een zeer goed spel :)
Hier wat screenshots van mijn kant alles op Full Details

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/SH52010-03-0508-39-22-65.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/SH52010-03-0516-51-42-07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/SH52010-03-0517-05-43-40.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/SH52010-03-0517-10-38-36.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/SH52010-03-0517-16-11-66.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/SH52010-03-0517-17-39-76.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/SH52010-03-0517-30-19-27.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 05-03-2010 22:14 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
Ik kwam een engelse onderzeeër tegen die boven water met 10kts voer. Ik wist hem te onderscheppen op de TDC was hij te identificeren als unkown target. Dus afstand en snelheid maar gegokt. Op een afstand van ongeveer 900meter 3 toepedo's afgevuurd waarvan 1 doel trof. De onderzeeër verdween toen onder water en verandere koers. Ik kwam toen boven water en ging hem volgen en uiteindelijk werd hij als gezonken vermeld:
December 8, 1939, 18:43
Long 5° 16' W, Lat 63° 56' N
Ship sunk ! U Class Submarine, 540 tons
Alleen in de statistics is hij niet opgenomen.

Wat ik een beetje vaag vind is dat ik vanaf de haven tot aan hier (boven de UK) al gevolgd word door 2 Duitse destroyers. Die komen alleen niet in actie tot nu toe.

Schreenshot werken bij mij helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
Ondertussen heb ik het spel al een aantal uurtjes gedaan. Het was even inkomen maar ik denk dat het toch een goede vervanging voor SH3 kan worden. Ik begon mijn spel met auto TDC maar had niet door dat het auto gedeelte anders was. Ik kwam een konvooi van 9 merchants zonder bescherming tegen. Ik zat ze te stalken tot het donker werd en kwam toen boven om mijn 4 torpedo's af te schieten. Alles mis 8)7. Toch maar even opgezocht hoe het nieuwe auto TDC werkt.

Vanavond maar weer even oefenen met manual TDC. Het is al een tijdje geleden dat ik torpedo's heb afgeschoten.

Overigens wel kak DRM gedoe zeg. Ik heb het spel gekocht maar de crack is er toch overheen gegaan. Vrijdag kon ik bijvoorbeeld niet inloggen op de Ubisoft server. Oftewel je kan je singleplayer spel niet spelen als de server down is.

EDIT: en waar is de echolot? Antwoord: die is er niet. Ze zijn vergeten om een van de belangrijkste instrumenten van de onderzeeër in te bouwen: een dieptemeter. De enige manier om te kijken of je nog verder kan duiken is met F2 buiten de onderzeeër te gaan en met je free roaming camera onder de onderzeeër kijken. Oeps.

[ Voor 16% gewijzigd door Brons op 07-03-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Mee eens, in eerste instantie moest ik er ook behoorlijk inkomen, nieuwe user interface en bijna nul uitleg zorgt niet voor een gemakkelijke start. Als je eenmaal in het spel zit is het best aangenaam en zelfs de enigszins irritante interface trekt je wel dieper in het spel het heeft wel iets om je halve sub door te rennen om met je bemanningsleden over te halen om extreme prestaties te leveren. Niet echt realistisch of zo maar wel geinig, ik gok dat het moraal in een echte lekkende duikboot op de bodem van de oceaan niet omhoog gaat van een marginaal betere maaltijd .

Ook de nieuwe torpedo interface vindt ik handig, ik schiet nu na een avondje oefenen al vaker raak dan in de vorige SH delen. Wel wat andere problemen magnetische ontsteking lijkt niet te werken, elke torp die ik netjes 1 m onder de romp doorschiet zeilt jammer genoeg gewoon door zonder te ontploffen. Dit was toch altijd de beste manier om een boot te laten zinken in de vorige delen (en in het echt). Het zou kunnen dat dit aan het tijdperk ligt, ik zit nu in 1939 maar ik gok dat het eerder een bug is.

Wat betreft de diepte meter volgens mij is deze al beschikbaar op subsim.com. Daarnaast zijn er ook goede ui mods beschikbaar en een paar andere leuke mods in ontwikkeling. Ik hoop nu nog op een realistische zink mod zoals deze er ook was voor de vorige delen. Dus weg van de drijvende hitboxes met healthbar, maar gewoon een schip vol met gaten en lekkende compartimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01
even een vraagje

Hoe krijg ik een nieuwe mission want ik krijg de briefing wel maar als ik dan weg wil gaan , krijg ik de melding dat ik geen mission heb :(

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
Na de briefing kan je klikken op een van de zilvere kruisjes met een zwart rondje eromheen. Er zijn drie missies beschikbaar in het begin. 50 ton zinken bij de oostkust van Engeland, 100 ton zinken in de Atlantische aanvoer route bij de zuidwest kust van Engeland en 5 oorlogschepen en 1 carrier zinken in bij het noordwesten van Engeland.

Het is niet super duidelijk uitgelegd, maar na een paar keer klikken kom je er wel.

[ Voor 46% gewijzigd door Zarkov op 08-03-2010 11:51 . Reden: Wat verkeerde info over illegale versies weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
Zarkov schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:34:
Ook de nieuwe torpedo interface vindt ik handig, ik schiet nu na een avondje oefenen al vaker raak dan in de vorige SH delen. Wel wat andere problemen magnetische ontsteking lijkt niet te werken, elke torp die ik netjes 1 m onder de romp doorschiet zeilt jammer genoeg gewoon door zonder te ontploffen. Dit was toch altijd de beste manier om een boot te laten zinken in de vorige delen (en in het echt). Het zou kunnen dat dit aan het tijdperk ligt, ik zit nu in 1939 maar ik gok dat het eerder een bug is.
Misschien is het wel een simulatie van de onbetrouwbaarheid van torpedo's in het begin van de oorlog
Wat betreft de diepte meter volgens mij is deze al beschikbaar op subsim.com. Daarnaast zijn er ook goede ui mods beschikbaar en een paar andere leuke mods in ontwikkeling. Ik hoop nu nog op een realistische zink mod zoals deze er ook was voor de vorige delen. Dus weg van de drijvende hitboxes met healthbar, maar gewoon een schip vol met gaten en lekkende compartimenten.
Het zinken van schepen is inderdaad irritant. Ik heb op subsim ondertussen gelezen dat schepen met schade wel zinken. Maar het kan soms lang duren: gisteren moest ik de aanval op een troop transport staken omdat destroyers dichterbij kwamen. De troop transport had meerdere gaten onder de waterlinie en stond in lichterlaaie. Toch voer het schip door met 12 knots. En zinken deed ze niet, jammer. Ook zijn er berichten van half gezonken schepen met schroeven die in de lucht hangen (Titanic style) maar die ondertussen wel doorvaren. 8)7

Ik vind de DRM overigens ronduit k*t. Gisteren kon ik het grootste gedeelte van de dag niet zonder crack spelen. Kwam gewoon niet tot een verbinding met de servers. Dan zit je daar met je betaalde spel en een crack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
Brons schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:56:
[...]
Misschien is het wel een simulatie van de onbetrouwbaarheid van torpedo's in het begin van de oorlog
[...]

Het zinken van schepen is inderdaad irritant. Ik heb op subsim ondertussen gelezen dat schepen met schade wel zinken. Maar het kan soms lang duren: gisteren moest ik de aanval op een troop transport staken omdat destroyers dichterbij kwamen. De troop transport had meerdere gaten onder de waterlinie en stond in lichterlaaie. Toch voer het schip door met 12 knots. En zinken deed ze niet, jammer. Ook zijn er berichten van half gezonken schepen met schroeven die in de lucht hangen (Titanic style) maar die ondertussen wel doorvaren. 8)7

Ik vind de DRM overigens ronduit k*t. Gisteren kon ik het grootste gedeelte van de dag niet zonder crack spelen. Kwam gewoon niet tot een verbinding met de servers. Dan zit je daar met je betaalde spel en een crack.
Ik heb gisterenavond net mijn torpedo mannetje geüpgrade zodat er minder duds moeten voorkomen, dus ik ga het straks nog een keertje proberen. ‘k heb nog een save waar ik zicht heb op een 31000 ton zwaar slagschip, die moet wel voldoende staal aanboord hebben om magnetisch contact te triggeren.

‘k heb zelf afgelopen weekend de eerste vijf meter van een vrachtschip afgeschoten met een lucky hit. Wat er wel heel cool uitzag want de boeg zonk gewoon naar beneden en het schip kantelde een graad of 30 naar voren waardoor de schroeven uit het water kwamen. Toch zonk het schip niet maar het viel wel stil, waardoor ik op mijn gemak achter de rest van het konvooi aan kon gaan. Toen ik ongeveer 3 uur later (in game) terugkwam lag het schip nog steeds op dezelfde plek.

Gisteren geen problemen gehad met de ubi servers, wel iets vertraagd maar het ging nog steeds prima. Ik ben ook geen voorstander van deze draconische DRM maatregel, maar het lijkt wel te werken. De bestaande cracks zorgen er nog steeds voor dat je geen missies kan afronden. (voor zo ver ik weet)

Ik moest ook wel even wikken en wegen voordat ik de game heb geschaft vanwege die rotte vorm van DRM, maar toch besloten dat ik de silenthunter serie daar cool genoeg voor vindt. Assins creed II daar in tegen lijkt me ook leuk, maar niet met de huidige vorm van DRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben heel benieuwd naar dit spel.
SH4 heb ik over geslagen, omdat ik toch een stuk minder heb met de Pacific theatre.

Overigens, een zeer groot minpunt van SH3 vond ik het eeuwige wachten, zelfs op maximale snelheid.
Hoe ios dat in SH5? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
Wel wat verbetert maar het zit toch een beetje in de aard van het spel. De game komt wel sneller over als de voorgaande delen omdat je de timer tot ergens in de 8000 kan gooien. Ik heb ook het idee dat het wat drukker is op het open water. Ik ben nu in een speel sessies van een uur of drie een stuk of vier vracht konvooien tegengekomen en twee keer een taskforce met een giga schip omringd door destroyers. Daarnaast genoeg losse en kleine schepen tegengekomen. Het blijft echter wel een kwestie van zoeken en in positie komen voor dat ene perfecte schot. Dankzij wat motor verbeteringen kan ik nu ook 22 knopen varen wat behoorlijk wat reistijd scheelt. Volgens mij kon de VII in de realiteit maar iets van 17 knopen dus het kost wel wat realisme. Er is nu ook een travelmode die behoorlijk wat ergernis weghaalt, dit houdt in dat je timer niet naar 32 dropt als je een contact tegenkomt, vooral handig in vriendelijke wateren.

SH3 speelde ik met een boek ernaast om die wacht momenten een beetje te overbruggen als je van je basis naar een jacht gebied ging, dat hoeft nu in ieder geval niet meer. Wel gedaan en ik kwam er nu achter dat ik maar een paar bladzijden had gelezen in die drie uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
Dit lijkt me wel een leuke simulatie maar ik las nogal wat boze reacties op het forum van Ubisoft over het feit dat mensen niet kunnen spelen als de servers plat liggen dankzij DRM en ook dat er nogal wat bugs inzitten. Ik wacht nog wel even tot ze de meeste bugs hebben gefixed en hopelijk die DRM eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
Over het algemeen vaar ik nier harder dan 10 knopen omdat anders je brandstof zo snel op is. Ik probeer Het Kanaal te mijden dus moet boven langs om Groot Brittannië heen varen om op de Atlantische oceaan merchant schepen aan te vallen. Op een tank benzine is dat goed te doen als je niet volle kracht vaart. Ik heb geprobeerd om bij een neutrale haven bij te tanken, maar dat gaat niet en neutraal zijn ze eigenlijk niet want ze worden ook door Engelse verdedigd.

In SH3 en SH4 vond ik het leuk dat je ook Nederlandse schepen tegen kwam, maar in SH5 als ik langs (nu nog) neutraal Nederland vaar kom ik Duitse en Engelse merchants tegen. Erg jammer!

Tot nu toe is het erg wennen allemaal, maar over het algemeen wel leuk. Een paar bugjes meegemaakt, maar door het spel te saven en gelijk weer te laden zijn die opgelost.

De aanval op Noorwegen is ingezet en heb net de Queen Elisabeth laten zinken voor de kust van Noorwegen. Als ik het goed begrijp zou ik de Queen Elisabeth dus niet meer tegen kunnen komen in het vervolg van de campain :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
Ik ben er inmiddels achter waarom mijn torpedo’s niet afgaan als ik ze net onder de hull door schiet terwijl ze toch magnetische ontstekers hebben. Dit heeft te maken met de snelheid waarmee je de Torpedo’s afvuurt. Magnetische ontstekers werken bij mij alleen maar als ik ze op de laagste snelheid wegschiet. Waarom dit is en of het enigszins realistisch is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:33
Gisteren ook voor het eerst even gespeeld, maar snap er nog weinig van het is voor mij de eerste keer dat ik SH speel. dus als iemand tips heeft voor mij graag. Had gisteren wel meteen een crash te pakken. krijg eerst na de instalatie te zien dat de drivers voor me Videokaart niet voldeden en problemen konden veroorzaken, deze heb ik geupgrade naar de nieuwste versie spel gaf ook aan dat dit nu voldoet. maar kreeg na verloop van tijd toch nog een crash. Iemand dit ook al gehad en hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
Begin op Easy:
1. Afstellen torpedo's doet je bemanning perfect op je locked target het punt waar je periscope op richt. Schepen die geen koers of snelheid wijzigen raak je dan vrijwel altijd. Zorg desondanks toch dat je doelen zo goed mogelijk onderschept met een haakse koers (rond de 90°).
2. Wat je wel zelf kan doen is de diepte en snelheid van je torpedo's bepalen. Hou rekening dat torpedo's op medium gaan bijna net zo hard als fast met 2.5km langer bereik (Fast5km-Medium7.5km-Slow12,5). Over het algemeen is de regel dat hoe dieper je het schip raakt met je torpedo hoe beter.
3. Raak een schip op zijn zwakke plek. Onder de schoorstenen van een schip zit meestal de machinekamer van het schip. Een torpedo hit daar zorgt vrijwel altijd dat 1 of meer motoren uitvallen. Brandstof tanks, munitieopslag of roer zijn ook aardige plekken :).
4. Mocht je van plan zijn met je dekgun te gaan schieten op een merchant schiet dan eerst de radio antenne in 2e, zodra je boven water komt, zodat de merchant geen hulp kan inroepen van warships en nog erger vliegtuigen. Om je aim crosshair te krijgen met je dek gun moet je links boven in je scherm op dat kijkertje klikken.
5. Vaar op de kaart met time compressie (nummerieke plus en min).
Argos schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:53:
De aanval op Noorwegen is ingezet en heb net de Queen Elisabeth laten zinken voor de kust van Noorwegen. Als ik het goed begrijp zou ik de Queen Elisabeth dus niet meer tegen kunnen komen in het vervolg van de campain :) .
Ik zat er naast en heb inmiddels een 2e Queen Elisabeth laten zinken.
Argos schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:45:
Wat ik een beetje vaag vind is dat ik vanaf de haven tot aan hier (boven de UK) al gevolgd word door 2 Duitse destroyers. Die komen alleen niet in actie tot nu toe.
Dit schijnt een bug te zijn. De destroyers zien jouw submarine en gaan er opaf en als ze dichtbij komen (8km) zien ze dat je friendly bent en ze varen weer weg en dit blijft zich herhalen 8)7 tot ze je kwijt raken.

[ Voor 0% gewijzigd door Argos op 14-03-2010 12:58 . Reden: incorrect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
Argos schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:13:
Begin op Easy:
1. Afstellen torpedo's doet je bemanning perfect op je locked target het punt waar je periscope op richt. Schepen die geen koers of snelheid wijzigen raak je dan vrijwel altijd. Zorg desondanks toch dat je doelen zo goed mogelijk onderschept met een haakse koers (rond de 90°).
Dit is niet meer zo. Tegenwoordig heeft de auto TDC een 'connects the dots' systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
Ohh :o

Dit wist ik niet ik speel sinds SH4 alleen nog maar hard eigelijk. Is het via die dots moeilijker dan met SH3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 21:13

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Weet iemand hoe ik nieuwe aft torpedo's laad? Bij dat upgrade mannetje in de docks kan ik wel nieuwe forward torpedo's laden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Volgens mij kun je in het begin maar 1 aft torpedo meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 21:13

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Klopt ja, ik had het al gevonden. :) Heb nu wel een ander probleem. Ik ben bezig met de UK coast mission en moet 50k ton laten zinken. Heb nu ruim het dubbele maar krijg de missie niet complete. Nu heb ik ergens op de ubisoft forums gelezen dat je Kiel als thuis basis moet hebben om missies te completen. Ik heb als basis Wilhelmshaven. Hoe verander ik van basis? Als ik nu naar Kiel vaar kan ik alleen refill kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
ben ook met de UK coasting missie bezig. torpederen van schepen is toch lastig, heb 8 torpedo's op en 2 schepen laten zinken. iemand tips hoe je het beste kunt torpederen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehhh, 5 posts boven je staat een prachtige uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Uitleg is inderdaad super, waar ik toen ik maar wat aan klooide 6 of 7 torps nodig had om boot te laten zinken heb ik er nu maar 2 of 3 nodig. met af en toe een misser als ik te laat op fire druk. Ben nu opzoek naar de Engelse Carrier in de western aproaches. iemand een idee hoe ik deze het best gevonden krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:57

BlackEyedAngel

Just a decent guy

De speciale editie van Silent Hunter 5 is in Duitsland uit de schappen gehaald omdat er swastika's in zouden zitten.

De handleiding van de speciale editie van Silent Hunter 5 bevat het een swastika. Het printen van dit symbool is verboden in Duitsland. Alle speciale edities van Silent Hunter 5 zijn in Duitsland uit de winkels verwijderd.

Normaal wordt het zogenaamde Balkenkruis - stammend uit de Eerste Wereldoorlog - gebruikt voor het Duitse leger in games die zich in de Tweede Wereldoorlog afspelen. Dit was wel het geval in de normale versie van Silent Hunter 5. Deze is dan ook nog gewoon in de schappen te vinden.
zucht :O

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
Leondendungen schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:04:
Uitleg is inderdaad super, waar ik toen ik maar wat aan klooide 6 of 7 torps nodig had om boot te laten zinken heb ik er nu maar 2 of 3 nodig. met af en toe een misser als ik te laat op fire druk. Ben nu opzoek naar de Engelse Carrier in de western aproaches. iemand een idee hoe ik deze het best gevonden krijg?
Rond varen in het carrier patrol gebied is de enige optie ben ik bang. Hoewel ik ook her en der heb gelezen dat het schip af en toe in de haven van Plymouth ligt. Ik vond het zelf het meest lastige schip om te vinden tot nu toe. Echt een goed uur rond gevaren voordat ik het schip heb gevonden en dat is met de ‘reveal hidden contacts’ actie van de sonarman. Er is een taskforce die op de kaart 34 knopen haalt, volgens mij is dit de carrier taskforce, die 34 knopen is een bug. Destroyer groepen halen altijd iets van 17 knopen.

Uiteindelijk is het mij gelukt om het schip te vinden door een rechte lijn te trekken vanaf een overvliegend vliegtuig dat van de carrier was gelanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Zarkov schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:58:
[...]

Rond varen in het carrier patrol gebied is de enige optie ben ik bang. Hoewel ik ook her en der heb gelezen dat het schip af en toe in de haven van Plymouth ligt. Ik vond het zelf het meest lastige schip om te vinden tot nu toe. Echt een goed uur rond gevaren voordat ik het schip heb gevonden en dat is met de ‘reveal hidden contacts’ actie van de sonarman. Er is een taskforce die op de kaart 34 knopen haalt, volgens mij is dit de carrier taskforce, die 34 knopen is een bug. Destroyer groepen halen altijd iets van 17 knopen.

Uiteindelijk is het mij gelukt om het schip te vinden door een rechte lijn te trekken vanaf een overvliegend vliegtuig dat van de carrier was gelanceerd.
Thanx voor de tip, Heb al tijdje in dat patroule gebied rondgevaren, ondertussen wel al een groot convoy gevonden met 4 destroyers en stuk of 30 vrachtschepen. ondertussen al 2 van deze schepen tot zinken gebracht en 1 beschadigd. en weggedoken voor de destroyers naar 50 meter diepte en alles stil gelegd. toen game gesaved en als ik tijd heb ga ik daar weer verder, enige jammere is dat ik nog maar 4 torps in me voorste buizen heb en 1 in me achterste.

Wat bij mij nog nooit gelukt is om via de Radio om Resupply te vragen. ben nu al paar keer helemaal teruggevaren naar Willhemshaven om nieuwe torpedo's te laden. Kun je ook naar Neutrale haven bijvoorbeeld Ierland, Spanje of Portugal om nieuwe torpedo's enzo te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
Leondendungen schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:17:

Wat bij mij nog nooit gelukt is om via de Radio om Resupply te vragen. ben nu al paar keer helemaal teruggevaren naar Willhemshaven om nieuwe torpedo's te laden. Kun je ook naar Neutrale haven bijvoorbeeld Ierland, Spanje of Portugal om nieuwe torpedo's enzo te laden?
Ierland en IJsland worden gek genoeg door de Engelsen verdedigd en geven geen brandstof of torpedo's.
Portugal en Spanje weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Argos schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:29:
[...]

Ierland en IJsland worden gek genoeg door de Engelsen verdedigd en geven geen brandstof of torpedo's.
Hoe kun je zien hoeveel brandstof je boot nog heeft? heb dit nog nie kunnen vinden en vindt in de "Handleiding" ook niet erg veel. heb tot nu toe nog niet zonder gezeten maar lijkt me wel handig om te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
Argos schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:29:
[...]

Gek genoeg? Men was bang dat de Duitsers IJsland zouden gebruiken als subbasis en als springplank naar Canada. Ze waren er zelfs zo bang voor dat de geallieerden het neutrale IJsland zijn binnengevallen.

De Engelsen waren ook bang dat de Duitsers een coup zouden plegen in Ierland.
Leondendungen schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:36:
[...]

Hoe kun je zien hoeveel brandstof je boot nog heeft? heb dit nog nie kunnen vinden en vindt in de "Handleiding" ook niet erg veel. heb tot nu toe nog niet zonder gezeten maar lijkt me wel handig om te checken.
Enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Brons schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:52:
[...]

De Engelsen waren ook bang dat de Duitsers een coup zouden plegen in Ierland.

[...]
Coupe is niet het goeie woord, de Noord ieren hebben altijd een probleem gehad met de engelse en ze zijn er ook openlijk voor uitgekomen dat ze de duitse zaak steunde en zagen hun min of meer als verlossers van de engelsen. dit zelfde is in de 17de of 18de eeuw ook al voorgekomen toen Engeland in oorlog was met Frankrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
Libery Cargo
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~luyendij/sh5/liberty.jpg

Cimmaron Class tanker
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~luyendij/sh5/collier.jpg

Het oranje vlak net boven de kiel is de brandstof tank. Het best te raken met torpedo's met magnetische ontsteking. De manier om een Liberty cargo te zinken met een enkele torpedo, maar wel erg moeilijk.

Weet iemand trouwens wat de v1.1.5 patch notes zijn? Ik kan ze niet vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door Argos op 16-03-2010 22:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
Ubisoft compenseert pc-gamers na uitvallen servers
Dear Argos

Following the recent temporary game server outages which may have caused disruption to some Silent Hunter 5 players on PC only, we would like to reward your patience if you have experienced any problems by offerring you a full downloadable game from the list provided below, completely free of charge.

HERE'S HOW TO GET YOUR FREE GAME:

1- Make your choice by clicking on one of the icons below…

Shaun White's Snowboarding of Prince of Persia

2- You will be automatically directed to a new web page where you can download your game

3- Click the “download” button & enter your promotional code : ************ when prompted

4- When your game has downloaded you just need to install it

5- Enjoy!

We hope you continue to enjoy Silent Hunter 5 and can use our free download offer.

Best Regards,

The Ubisoft Team
Ik ben nu dus Prince of Persia aan het downloaden kan ik die doen als SH5 down is :7

Iemand nog andere games gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van de twee aangeboden games, gericht aan het sim publiek.

Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/6163/alaaarm.png

_O-

En dat terwijl de Assassin's Creed 2 spelers een ruimer aanbod kregen, zoals Hawx. Ok, ook geen sim, maar het komt er wat dichter in de buurt dan een snowboard spel of Prince of Persia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
Ik wacht voorlopig op deze patch voor ik verder speel:
The second SH5 patch will be released on April 12th.

Below you can find the list of fixes/changes:

•Fix for CO2 not being saved correctly
•Fix for crew morale.
•Fix for weather being reset to clear weather after load.
•Fixes for crewmen showing under water under certain conditions
•Fixes for ships exploding in ports for unapparent reasons or hitting the shore
•Now waypoint tools are not accessible in bunker anymore
•Compass added
•Return to course added
•Several fixes to ship recognition manual
•Depth under keel added
•Morale reaching 0 bug fixed
•Several crew abilities (like man the deck gun and man the flack gun don’t cost morale anymore)
•Several crew animation and interaction fixes
•Fixed performance problems inside submarine
•Shadow optimizations
•Fixed very slow eye light adaptation after a lost device (alt-tab)
•Fixed selection contour being visible when a character was already selected
•Fixed a bug where the moon was closer than it should
•Fixed a bug where the sun disk would be visible underneath thick cloud cover
•Environmental lighting and effects improvements
•Improvements on particle performance on single core processors
•Fixed torpedo doors
•Fixed torpedo propeller (not turning)
•Fixed electric torpedoes trail
•Fixed spawn radius for some convoys (previously spawned on the shore)
•Fixed several dials that were not working inside the submarine
•Ports in the north Africa in the German territory are under enemy occupation
•South Africa supplies: The existence of another ship that looks identically with the targeted one may generate confusion
•No more crewmen on burning ships
•Fixed a bug where the player can get stuck in the sub's outer hatch geometry
•Crewmen on deck change clothes during bad weather
•German language localization fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groen Ik weet dat het zo laat, maar ik heb onlangs deelnemen aan de community en zie de video's geüpload door u vandaag en net als zij veel van haar geeft me een grote hulp om het spel goed te spelen.
bedankt voor deze mooie delen

JN0-100 - JN0-130 - JN0-141 - JN0-202

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:27
Hallo mensen ik erger me zo dood aan traagheid me eerst voltooid moet je nu terug naar West Duitsland maar duurt uren dat vooruit spoelen met +/- duurt ook erg lang of hoort dit gewoon bij deze reeks :P

Oh al gevonden blijft wel wennen ben beginnen met dit spel maar sfeer is wel vet vooral als schepen jacht op je duikboot maken >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Amdwarrior op 18-06-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 07:13

Valkyre

Kitesurf FTW!

Vorig weekend SH5 maar eens geinstalleerd, wel erg vervelend dat je zo een online account moet aanmaken, maar goed dat is niet anders.
Maar ik moet wel enorm wennen, alle voorgaande delen wel gespeeld en switchen tussen periscoop en meet instrument en alles vond ik toch een stuk relaxter ipv dat heen en weer geloop door die duikboot.

Daarnaast het afvuren, snap er nog niks van met die balletjes, stillstaande targets is niet zo een probleem maar bewegende die gaan telkens mis!
Volgens mij zit er ook nog een bug in de afstand bepaling, want elke schip ligt op 600meter afstand :(

Ook het bemannen van mijn deckgun lukt mij niet ik heb er voor gezord dat hij bemand is, maar no way dat ik zelf kan schieten... dit heeft voor mij behoorlijk wat frustraties gezord, want met deze mooi graphics wil ik gewoon een merchant kapot schieten! :P

[ Voor 18% gewijzigd door Valkyre op 18-06-2010 16:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Zo weinig mensen die dit spel spelen:? Mij bevalt het wel!

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Nog mensen hier die dit spel spelen? ik gisteren weer uurtje gespeeld na tijd wat problemen met me pc te hebben gehad. blijft een gaaf spel moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Hallo wie kan mij helpen ben net voorbij 1ste missie moet je aanleggen in Duitse stad(ergens Noord west Duitsland) Nu krijg je controle over een duikboot nu sta ik de docks maar kan dus niet in mijn eigen duikboot komen moet met hem praten die op mijn duikboot staat hoe je dat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forsith
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-08-2020
Je moet met de twee gozers aan de zijkant van de werf praten. De een is een officier, die je voorziet van missies. De ander ziet eruit als een dokwerker, waar je je schip kan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Ja bedankt maar vreemde is hoe kan je een missie aannemen? Ik praat met hem dus opdracht is Engelse voorraad lijnen verstoren maar ik kan nergens missie accepteren 8)7

Want als ik weg wil varen zegt wil je niet eerst een missie aannemen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forsith
Die missie moetje aannemen via de officier. Zodra je op hem klikt dan komt bij een van de keuze-opties (volgens mij de bovenste) een wereldkaart tevoorschijn. Zodra hij klaar is met ouwehoeren (je kan bovenin op 'skip' klikken) kan je een missie selecteren, door op de naam van een operatie te klikken en deze te accepteren.

In het geval dat je geen missies te zien krijgt moet je m a) toch legaal zien te verkrijgen of b) (als je m legaal hebt) het spel herinstalleren.

Dit was een bekende bug ten tijde dat SH5 uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Heb hem legaal ;) Heb hem net weer opnieuw geinstalleerd want ik krijg nu soort e met achievments te zien plus ander inlog scherm van Ubisoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Is deel 4 trouwens de moeite waard? Vind de gfx in 3 echt slecht zelfs voor die tijd als ik alleen gfx bekijk lijkt het net een jaren 90 spel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forsith
Ik vond deel 4 niet zo heel sterk, maar waarschijnlijk is dat omdat er in op Pacifische Oceaan geknokt wordt en de speler met de Amerikanen dient te spelen. Maar om eerlijk te zijn, heb ik SH4 ook niet heel lang gespeeld.

Kijk is rond op gamefaqs, daar staan dacht ik genoeg goede beschouwingen (geschreven door gebruikers), misschien kan je daar wat nuttige info vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Is er nog iemand die dit spel speelt? Ik zag op Subsim.com dat er ondertussen een behoorlijk aantal mods zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Ik zal eens kijken of ik hem vandaag of morgen ook nog eens aanzwingel

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met Silenthunter5. Ik sta in het droogdok en kom niet meer aan boord. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 17:29
Zijn er nog mensen die dit spelen? Heb hem gisteren voor 2,40 euro op de kop getikt (niet steam versie) en meteen de Wolves of Steel mod erop gezet. Heb jaren geleden een tijd SH3 gespeeld, maar moet er toch weer even inkomen :) Vooral het handmatig mikken gaat nog wat lastig...
Pagina: 1