Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 19:19
Hallo,

ik ben bezig met en opzetten van een Failover cluster voor onze hyper-v servers.
maar wij wouden gebruik maken van live migration dit werkt allemaal goed met maar 1 virtual machine.
maar ga je er meerderen aankoppelen dan komt er de fout te staan dat er maar 1 virtual machine live migration mag doen.

is hier misschien een manier voor dat je toch meerderen virtual machines mag doen. of doe ik juist iets fout.
move en quick migration werken wel allemaal goed. maar live migration dus niet als dit maar 1 virtual machine ondersteunt heeft Microsoft het niet echt slim gedaan.

mvg,

Frans ten Wolde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41
nope live migration met hyper-v is gelimiteerd tot het migreren van 1 vm tergelijkertijd. je kan ze wel queuen (via een powershell script bv) zodat je dat niet handmatig hoeft te doen

beperking in het product :)

EDIT: scriptje :P

# Loops through all of the VMs on a server and migrates them to another host

# Input: SourceServer
# Input: DestinationServer

$source = "Server1"
$destination = "Server2"
$cluster = "ClusterName"

# import the commands for clustering
import-module FailoverClusters

# Get all of the VMs currently running on this server
$vms = Get-ClusterGroup -cluster $cluster| Where-Object {$_.OwnerNode -like $source}

foreach ($vm in $vms){
Get-Cluster $cluster | Move-ClusterVirtualMachineRole -Name $vm -node $destination
}

die migreerd al je vm's van 1 host naar de ander zonder user input.

[ Voor 59% gewijzigd door Zwelgje op 04-03-2010 10:25 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
oke dat is minder.
maar hoe moet ik het dan zorgen dat er maar 1 server live migration gedaan word en de anderen gewoon quick of move doe. want als ik de anderen virtuale machines toevoeg aan het cluster kan ik helemaal geen live migration meer uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41
firefly112 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:24:
oke dat is minder.
maar hoe moet ik het dan zorgen dat er maar 1 server live migration gedaan word en de anderen gewoon quick of move doe. want als ik de anderen virtuale machines toevoeg aan het cluster kan ik helemaal geen live migration meer uitvoeren.
ik snap je niet helemaal :?

dus als je meerdere vm's toevoegd aan het cluster kan je geen livemigration meer doen op de host :? neem aan die vm's wel de integration components geinstalleerd hebben :?

of bedoel je meerdere hosts aan het cluster toevoegen en vervolgens geen live migration meer :? die hosts hebben wel allemaal dezelfde koppeling naar je csv (cluster shared volume) :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
Powershell schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:29:
[...]

dus als je meerdere vm's toevoegd aan het cluster kan je geen livemigration meer doen op de host :? neem aan die vm's wel de integration components geinstalleerd hebben :?
dat klopt maar ik ben zelf niet al te slim geweest had intergration components niet geherinstalleerd bedankt voor de hulp he :D

EDIT:

ik had het al wel geïnstalleerd maar het is nog steeds niet mogelijk.

Mechien handig om er bij te vertellen.

ik heb dus gewoon 3 exact de zelfde servers staan 2 zijn hyper-v machines en de anderen werkt als SAN.
deze zitten in een domein voor het failover cluster. de 2 hyper-v machines zitten samen als nodes in het failover cluster. op hyper-v machines 1 draaien 4 virtuale machine.

Virtual machine AD
Virtual machine Exchange
Virtual machine SQL
Virtual Machine SharePoint

deze zitten allemaal samen in de services hyper-v bij het failover cluster.
nu kan ik wel move en quick doen maar het is niet mogelijk om bijvoorbeeld alleen AD live migration te doen en de anderen niet.

PS:
Sorry voor het gebrekkig Nederlands (dyslectici)

[ Voor 47% gewijzigd door firefly112 op 04-03-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je bij de hyper-v machine's in het tabblad Migrate to a physical computer with a different processor version aangevinkt ? Dit hebben wij ook gehad en hiermee was het opgelost terwijl wij ook 4 dezelfde machine's in 1 batch hadden besteld lukte live migration ook niet zondat dat vinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:51:
heb je bij de hyper-v machine's in het tabblad Migrate to a physical computer with a different processor version aangevinkt ? Dit hebben wij ook gehad en hiermee was het opgelost terwijl wij ook 4 dezelfde machine's in 1 batch hadden besteld lukte live migration ook niet zondat dat vinkje.
ga ik proberen zodra sharepoint klaar is met installeren

ik heb het geprobeert maar dit maakt geen verschil.
ik kan nog steeds niet maar 1 machine live migration doen en de rest move ik denk gewoon dat het niet mogelijk is.

[ Voor 15% gewijzigd door firefly112 op 04-03-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 11:59
Ik neem aan dat je twee de zelfde servers hebt met één shared volume.
Als je Windows 2008 R2 hebt kun je van dat volume een 'cluster shared Volume' maken.
Op MSDN blogs staat een redelijk goed artikel
http://blogs.msdn.com/clu...e/2009/02/19/9433146.aspx

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Pagina: 1