Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

even het volgende.
Bij mij op het werk heeft een collega van mij problemen met Windows Vista.
Ze zijn hier pas overgestapt van Windows XP naar Windows Vista.
Echter mijn collega gebruikt enkele specifieke programma's die nu dus niet meer draaien.
Dit heeft waarschijnlijk ook te maken met de Java versies die windows xp gebruikt maar niet meer ondersteund zijn in Windows Vista.

Nu is dus mijn vraag is er een mogelijkheid om Windows XP te emuleren d.m.v. een stuk software waardoor deze specifieke programma's wel te draaien zijn onder Windows Vista. Het mooiste zou zijn dat je als je het ware onder Windows Vista een Windows XP omgeving kan creeren zodat je dus ook software in deze Windows XP kan installeren.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Ik heb dit forum al doorgezocht maar ik krijg enkele oude berichten die voornamelijk over dual boot systemen gaan, maar dit is echt geen optie.
Via Google krijg ik allemaal berichten over de Windows XP Modus in Windows 7.

Alvast bedankt voor jullie meedenken, ik heb zo'n idee dat jullie hier wellicht meer weten dan de ICT-afdeling die wij hier hebben.

Vriendelijke groeten Davidoff006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Is een virtuele machine dmv VirtualBox geen oplossing? Daarmee kan je elk besturingssysteem installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:27

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Lijkt me een gevalletje "leg bij systeembeheer neer", die horen te zorgen dat de medewerkers kunnen blijven werken met hun 'werk' applicaties, ook na de update, anders hebben ze hun huiswerk niet goed gedaan..
Maar verschillen in Java versie? Java is toch juist universeel over meerdere platformen?

Virtuele machine lijkt me dan ook de handigste optie.. Of precies uitzoeken waarom een bepaalde applicatie niet werkt en dat oplossen. Misschien een nieuwere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zelf niets van VirtualBox / virtuele machine draaien.
Ik zal dat even uitzoeken.
Ik heb alleen 1 vraag om het eventueel uit te sluiten (wat ik niet hoop).
Is dit makkelijk op te starten als het 1maal geinstalleerd is.

Zeg maar je klikt op een icoontje virtualbox start op --> je klikt op een icoontje en windows xp start op --> je klikt op een icoontje en het programma wat hij nodig heeft start op.

Ik zal me even verdiepen in de VirtualBox / virtuele machine.

Als je toevallig een handige link bij de hand hebt, houd ik me van harte aanbevolen.

Greetz Daaf.

Edit: Is het ook mogelijk om snel te schakelen van VirtualBox naar Vista, zonder opnieuw op te starten maar b.v. met ALT - TAB toetsencombinatie?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:26
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:38:
Dit heeft waarschijnlijk ook te maken met de Java versies die windows xp gebruikt maar niet meer ondersteund zijn in Windows Vista.
Je zou toch zeggen dat Java is gebruikt om platform onafhankelijk te zijn. Heb je het wel geprobeerd via de download op java.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

In wat voor zin draait die applicatie niet meer, geef eens wat meer informatie daarover. Het zou best eens een ander probleem kunnen zijn.

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vista heeft geen XP Mode dus ben je in dit geval op een paar opties aangewezen:

1) Vraag je IT beheerder om het compatibility probleem op te pakken met de app.
2) Vraag je IT beheerder om een beheerde oplossing om 'legacy' applicaties op een desnoods gevirtualiseerde laag te kunnen gebruiken.

dat je met suggesties aan komt zetten is prima, maar je IT moet dit gewoon kunnen oplossen. Als ze dat niet willen/kunnen/mogen dan heb je een (paar) ander(e) proble(e)m(en).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ alt-92

Ok dat zal ik doorgeven aan mijn collega.
Ik moet bekennen dat ik niet zo heel veel vertrouwen heb in onze ICT-afdeling.
Er zijn een paar gasten waarvan ik weet dat ze juist wel veel kennis hebben maar die worden "genegeerd" (ik kan het even niet beter uitleggen, complexe situatie).
Ik denk dat dat dus valt onder het kopje: Als ze dat niet willen/kunnen/mogen dan heb je een (paar) ander(e) proble(e)m(en).

Ik zal aan mijn collega doorgeven dat hij maar moet blijven aandringen bij de ICT-afdeling voor een oplossing.
En ik zal hem jullie tips meegeven.

Ik wil jullie allemaal vriendelijk bedanken voor jullie input en kennis.

Vriendelijke groeten Davidoff006.

PS. van mij mag hier een slotje op (om vervuiling tegen te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:08:

Ik zal aan mijn collega doorgeven dat hij maar moet blijven aandringen bij de ICT-afdeling voor een oplossing.
En ik zal hem jullie tips meegeven.
Ik lees je topic nog eens na, en je hebt het over een Java versie. Ik mag toch echt hopen dat daarmee niet de Microsoft Java VM uit het jaar kruik mee wordt bedoeld?
Er is meer dan één reden te geven waarom je die absoluut niet meer wil gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken op dit moment werken wij hier met Java versie 6 update 13 (Windows Vista).
Dat is gelukkig geen Microsoft Java VM uit het jaar kruik :-).
Ik hoop/denk dat we hiervoor met Windows XP ook recente JAVA gebruikte.

Wanneer na een half jaar (ik zal namelijk tegen hem zeggen dat hij moet blijven aandringen bij de ICT) er nog geen oplossingen zijn gekomen voor mijn collega dan zal ik mezelf eens buigen over: 2) Vraag je IT beheerder om een beheerde oplossing om 'legacy' applicaties op een desnoods gevirtualiseerde laag te kunnen gebruiken.

Ik heb zelf wel enige kennis en wil vooral ook graag dingen leren met betrekking tot computersystemen.
Vandaar dat ik zelf initiatief had genomen en wat onderzoek ging doen, maar ik weet dat hier wel mensen zijn met kennis van zaken en die mij eventueel wat richtingaanwijzers kunnen geven waar en hoe ik moet zoeken om dit soort dingen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 09:57:
Ik heb even gekeken op dit moment werken wij hier met Java versie 6 update 13 (Windows Vista).
Dat is gelukkig geen Microsoft Java VM uit het jaar kruik :-).
Ik hoop/denk dat we hiervoor met Windows XP ook recente JAVA gebruikte.
Het gaat er meer om wat die applicatie van je collega gebruikt :)
Application Compatibility testing kun je doen met onder andere ACT 5.5 - ik denk dat niet zozeer je JavaVM het probleem zal zijn, meer dat je app misschien aangepast moet worden voor Vista en hoger.
Wanneer na een half jaar (ik zal namelijk tegen hem zeggen dat hij moet blijven aandringen bij de ICT) er nog geen oplossingen zijn gekomen voor mijn collega dan zal ik mezelf eens buigen over: 2) Vraag je IT beheerder om een beheerde oplossing om 'legacy' applicaties op een desnoods gevirtualiseerde laag te kunnen gebruiken.
Dat is een optie inderdaad, al zal je wel met je IT afdeling en je architecten even om de tafel moeten gaan zitten of dat voor jullie ook echt een oplossing is. Er zit namelijk wel een kostenplaatje aan vast, en wellicht is het niet nodig als de app zelf aan te passen is.

Pagina: 1