Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:28
Ik zit met een vervelend probleem en ben al een aardige tijd aan het zoeken naar een oplossing, maar zover nog niks kunnen vinden. Het gaat om het volgende:

Ik heb een XFX HD5870 waarop ik 2x een 22" Widescreen via DVI heb aangesloten. Beide schermen draaien op een 1680*1050 resolutie in Extended mode (dus 2 aparte schermen).

Nu speel ik regelmatig een spelletje en merk dat ik af en toe corrupte textures krijg. Het gaat dan met name om World of Warcraft die ik speel in Windowed mode. Tijdens het spelen begint het beeld, na een minuut of 20, maar soms ook langer, te flikkeren. Mijn muis is ineens vervormd (strepen doorheen etc) en ik allerlei gekke blokken in beeld (gespikkeld groen). Het komt eigenlijk alleen voor als ik World of Warcraft speel, en niet bij andere spellen. Daarnaast zijn die corrupte textures niet alleen ingame maar ook buiten het World of Wacraft venster. Nadat die vage/corrupte textures een tijdje hebben aangehouden (circa 30 min) wordt het beeld zwart, hangt mijn geluid even en kom ik vervolgens terug in windows. Windows geeft aan: 'Display drivers failed, bla bla bla Recoverd'. Het komt ook alleen voor als ik 2 schermen gebruik, en die heb ik allebei echt nodig!

Ik heb al contact gehad met de Support van XFX en rondgezocht op GoT en Google en heb de volgende dingen al geprobeerd:
- Drivers opnieuw instaleren (Helpt niet)
- Hotfixes proberen (Helpt niet)
- Oudere drivers proberen (Helpt niet)
- Windows opnieuw instaleren, inclusief alle software (Helpt niet)
- In een andere pc proberen (Doet het dan prima, maar ik wil hem in mijn eigen PC)
- Enkel scherm (Werkt prima)
- Andere resoluties proberen (Werkt niet)
- Stresstest en andere games/benchmarks (Werkt prima)

Het komt dus eigenlijk alleen voor als ik 2 schermen aan heb en ik WoW speel. Dus nog even alles snel opgesomd:
HD5870, Dualscreen Extended mode, Corrupte textures (muis, blokjes) in zowel windows als WoW
Ik draai Windows 7 Ultimate 64 bit.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of wat de oorzaak zou kunnen zijn? Alvast heel erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:30

SLeddert

SLeddert

Wel vreemd dat het alleen voorkomt bij WOW en ook nog alleen als je dual screen gebruikt.
Je hebt toch twee schermen, laat op je secundaire monitor eens de temps en belasting van je GPU staan.
Wordt ie niet gewoon enorm belast ?
Wat je nog eens zou kunnen proberen is om je andere monitor primairy te maken en kijken of het dan nog steeds mis gaat.

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
SLeddert schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:15:
Wel vreemd dat het alleen voorkomt bij WOW en ook nog alleen als je dual screen gebruikt.
Je hebt toch twee schermen, laat op je secundaire monitor eens de temps en belasting van je GPU staan.
Wordt ie niet gewoon enorm belast ?
Wat je nog eens zou kunnen proberen is om je andere monitor primairy te maken en kijken of het dan nog steeds mis gaat.
Ik vindt het zelf inderdaad ook erg vreemd. Aan de temparatuur ligt het niet, deze blijft onder de 45 tijdens wow. Als wow nou de zwaarste game was die ik had kon ik het misschien nog begrijpen, maar zo veel vraagt die niet. Het omwisselen van monitor heeft ook geen effect en ik hem geen andere monitor om het mee te testen.

Ik heb het idee dat het aan World of Warcraft ligt, aangezien het alleen daar bij voorkomt als ik dualscreen draai. Kwam net in me op om WoW eens te proberen in full screen en dan te kijken wat die doet... Laat straks meer weten...

Edit:
Fullscreen op eerste monitor lijkt niet te helpen. Krijg nog steeds corrupte textures en display driver failure na een tijdje. Ik kan op de blizzard forums ook niks vinden over mijn probleem. Wel kon ik iets vinden dat nvidia een soort gelijk probleem heeft gehad en dat werd destijds opgelost met een nvxxxxxx.dll te verwijderen... Alleen heb ik die niet, want dat is voor Nvidia.

[ Voor 16% gewijzigd door NL-RaVeR op 04-03-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Probeer de 5870 op stock te laten lopen (850/1200) mocht het een oc versie zijn.

Ik heb ook 2schermen aangesloten op mijn 5850 ,maar wanneer ik ga overklokken krijg ik strepen/flickering op mijn 2 beeld. 5850 op stock speeds geen probleem.

[ Voor 50% gewijzigd door Bullus op 04-03-2010 11:36 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Bullus schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:35:
Probeer de 5870 op stock te laten lopen (850/1200) mocht het een oc versie zijn.

Ik heb ook 2schermen aangesloten op mijn 5850 ,maar wanneer ik ga overklokken krijg ik strepen/flickering op mijn 2 beeld. 5850 op stock speeds geen probleem.
Dat krijg je als je Ati Overdrive aan hebt staan. Dan flikkerd het beeld inderdaad. Deze optie heb ik echter uit (kaart draait gewoon stock speeds). Daarnaast heb ik alle andere overclocks ook uitgezet (cpu, mem) maar dit mocht helaas ook niet baten. Ik heb Ati ook maar even gemaild en mijn probleem voorgelegd. Misschien weten ze er meer van. Nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
WOW opnieuw installeren? Zag dat nog niet in je TS staan namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Caelorum schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:21:
WOW opnieuw installeren? Zag dat nog niet in je TS staan namelijk...
Heb windows opnieuw geinstaleerd, en daarbij dus ook alle software ;). Maar inderdaad, had het er niet letterlijk bij gezet...

EDIT:
Probleem lijkt opgelost te zijn. Heb nu is een keer Eerst WoW geinstaleerd en daarna de drivers voor de GPU (eerst met driver sweeper alles verwijderd). Ben het probleem nog niet tegengekomen tot nu toe. Mocht het na het weekend nog niet zijn voorgekomen dan beschouw ik dit dus als de oplossing :*)

[ Voor 33% gewijzigd door NL-RaVeR op 05-03-2010 09:18 . Reden: Mogelijke oplossing ]

Pagina: 1