Beste tweakers
Zoals de naam al zegt ben ik opzoek naar een netwerk sniffer tool die automatisch IP adressen toewijst.
Why?, Omdat ik al een dag loop te kl*ten in een netwerk die een IP conflict heeft nadat er een range extender is geplaatst en ik niet kan achterhalen waar precies de fout zit.
Er zijn zat topics over ip conflicten maar daar wordt ik niet veel wijzen van en om nou het zelfde te gaan vragen zie ik niet zitten.
Weet iemand of er een tool is die je netwerk afsnift en alles wat maar een ip adres wil hebben die ook krijgt toegewezen van die tool of desnoods zelf in te stellen vanaf 1 punt zodat ik niet 10 apparaten hoef te configureren vanaf verschillende locaties.
Als er zoiets bestond zou ik al een heel end geholpen zijn.
Just ter info:
Het netwerk bestaat uit:
2 vaste PC's
5 draadloos (2PC's en 2 EEE PC's en een Notebook)
1 HP Netwerk printer
1 Sony PSP
1 Plextor Media Speler die zowel via UTP als WiFi aangesloten kan worden)
1 SiteCom Range Extender
1 SiteCom Router
1 Tele2 Modem
Zoals de naam al zegt ben ik opzoek naar een netwerk sniffer tool die automatisch IP adressen toewijst.
Why?, Omdat ik al een dag loop te kl*ten in een netwerk die een IP conflict heeft nadat er een range extender is geplaatst en ik niet kan achterhalen waar precies de fout zit.
Er zijn zat topics over ip conflicten maar daar wordt ik niet veel wijzen van en om nou het zelfde te gaan vragen zie ik niet zitten.
Weet iemand of er een tool is die je netwerk afsnift en alles wat maar een ip adres wil hebben die ook krijgt toegewezen van die tool of desnoods zelf in te stellen vanaf 1 punt zodat ik niet 10 apparaten hoef te configureren vanaf verschillende locaties.
Als er zoiets bestond zou ik al een heel end geholpen zijn.
Just ter info:
Het netwerk bestaat uit:
2 vaste PC's
5 draadloos (2PC's en 2 EEE PC's en een Notebook)
1 HP Netwerk printer
1 Sony PSP
1 Plextor Media Speler die zowel via UTP als WiFi aangesloten kan worden)
1 SiteCom Range Extender
1 SiteCom Router
1 Tele2 Modem
[ Voor 19% gewijzigd door crack_en_hack op 04-03-2010 00:44 ]
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!