Netwerk sniffer tool die automatisch IP adressen toewijst..?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Beste tweakers :)

Zoals de naam al zegt ben ik opzoek naar een netwerk sniffer tool die automatisch IP adressen toewijst.

Why?, Omdat ik al een dag loop te kl*ten in een netwerk die een IP conflict heeft nadat er een range extender is geplaatst en ik niet kan achterhalen waar precies de fout zit.
Er zijn zat topics over ip conflicten maar daar wordt ik niet veel wijzen van en om nou het zelfde te gaan vragen zie ik niet zitten.
Weet iemand of er een tool is die je netwerk afsnift en alles wat maar een ip adres wil hebben die ook krijgt toegewezen van die tool of desnoods zelf in te stellen vanaf 1 punt zodat ik niet 10 apparaten hoef te configureren vanaf verschillende locaties.

Als er zoiets bestond zou ik al een heel end geholpen zijn.

Just ter info:

Het netwerk bestaat uit:

2 vaste PC's
5 draadloos (2PC's en 2 EEE PC's en een Notebook)
1 HP Netwerk printer
1 Sony PSP
1 Plextor Media Speler die zowel via UTP als WiFi aangesloten kan worden)
1 SiteCom Range Extender
1 SiteCom Router
1 Tele2 Modem

_/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door crack_en_hack op 04-03-2010 00:44 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:41

TweakBoy

---

zoiets heet DHCP server... zit in de meeste routers ingebakken

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
TweakBoy schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 00:32:
zoiets heet DHCP server... zit in de meeste routers ingebakken
Dit staat bij de router en range extender inderdaad aan bij de setting maar nog krijg ik een conflict, ook met DHCP op uit blijft het probleem vandaar dat ik niet zou weten waar het zit.
Zodra ik de Range Extender benader kom ik er 1x in en daarna niet meer.

Vandaar dat ik blijkbaar een soort tool voor dummies nodig heb :+

[ Voor 16% gewijzigd door crack_en_hack op 04-03-2010 00:41 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

Dat komt dan waarschijnlijk doordat beide DHCP-servers in dezelfde range IP's proberen uit te delen. Als je die het op beide apparaten weer uitzet helpt dat inderdaad niet omdat de clients niet wordt verteld dat de leases zijn verlopen, als ze überhaupt al op automatisch ipv handmatig stonden ingesteld. Als je ervoor zorgt dat je slechts 1 DHCP-server in je hele netwerk hebt draaien zou het goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:41

TweakBoy

---

Je Tele2 modem heeft ook een eigen DHCP server draaien, wat je moet doen is die van de sitecom router uitzetten. Je range-extender zou in principe geen dhcp server draaien en fugeert enkel als 'extender'.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
DataGhost schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 00:40:
Dat komt dan waarschijnlijk doordat beide DHCP-servers in dezelfde range IP's proberen uit te delen. Als je die het op beide apparaten weer uitzet helpt dat inderdaad niet omdat de clients niet wordt verteld dat de leases zijn verlopen, als ze überhaupt al op automatisch ipv handmatig stonden ingesteld. Als je ervoor zorgt dat je slechts 1 DHCP-server in je hele netwerk hebt draaien zou het goed moeten gaan.
Ok ik ga dat morgen eens proberen, bedankt voor zover d:)b

Mocht er toch een tool bestaan hou ik me nogsteeds aanbevolen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die tool heet dus een dhcp-server en die zit in je modem. Je zou ook een dhcp-server op een server kunnen draanen maar:
a) je hebt geen server en
b) daar wordt het alleen maar ingewikkelder van.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

Je hebt 12 IP devices.
Je kan ze ook allemaal een vast IP geven... zo weet je zeker dat je geen last van dubbele adressen meer hebt.

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:24

xiD

12345

Is het niet zo dat het modem in de wan-kant van de router zit. Omdat het modem maar 1 IP kan uitdelen? Zet iig de DHCP server in de range extender uit (waarom stoppen ze een DHCP server in een range extender?? :S).

Je kan ook met een IP scanner (bijvoorbeeld http://www.angryip.org/w/Download) je netwerk doorlopen op actieve IP's. Daar kan je ook nog wat wijzer van worden.

67890

Pagina: 1