stroom en spanning regelbare voeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 18:55
Hallo allemaal,

Op mijn dak heb ik een 100Wp zonnepaneeltje liggen die via een regelaar een 100Ah accu voedt .Nu heb ik goedkoop zo'n Soladin 120/54 grid convertor kunnen kopen en wil natuurlijk het zonnepaneel hier op aansluiten en dan het net voeden .Echter de Soladin begint direct te protesteren vanwege een te hoge spanning omdat hij alleen geschikt is voor 54 cellen en geen 72 cellen aan kan.

Om nu toch de volle 72 cellen te kunnen benutten zoek ik een omvormer die van de 12V accu spanning ongeveer 36V maakt met een 0,9A begrenzing (De Soladin kan maar 1A hebben).

Is zoiets te koop of via de Conrad te bestellen? Lang gezocht niets gevonden.

Groet Koos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt mij wat vreemd. Je wilt drie omvormers achter elkaar met halverwege de accu.

Als de Soladin meer amperes krijgt, dan maakt dat toch niet uit? Hij vraagt een bepaalde stroom.
Kun je 54 misschien cellen afsplitsen van je zonnepaneel?
En die Soladin, is die niet 120Watt? Als hij 36V bij 1A maximaal aankan, is dat 36Watt.
Het hangt ook van de Soladin af, als die Soladin alleen ontworpen is om direkt op een zonnepaneel aan te sluiten, dan werkt een omvormer misschien niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

koop gewoon de juiste dc-->ac converter voor bij je zonnepanelen, of voor bij je accu, en laat die soladin links liggen..