Er is hier een computer binnengekomen met opstart problemen, na het verwijderen van de CPU (AMD Athlon 64 3500+ S939) blijken er gewoon 3 pinnen al dan niet geheel plat te zijn gedrukt. Het grappig is dat het tot nu toe altijd heeft gewerkt maar nu dus niet meer, hij wil niet booten. Daarom is het systeem nu voorzien van een tweedehands werkende CPU.
Grote kans dat de CPU na het rechtbuigen van de pinnetjes gewoon weer werkt. Daarom was ik opzoek naar de functie van de betreffende pinnen. Als ik naar dit document van AMD kijk zou ik denken dat het gaat om de pinnen A3, A4 en A5. Maar deze pinnen lijken mij cruciaal onbelangrijk voor de werking, ik snap daarom niet dat het zo heeft kunnen werken
De CPU in kwestie:
Grote kans dat de CPU na het rechtbuigen van de pinnetjes gewoon weer werkt. Daarom was ik opzoek naar de functie van de betreffende pinnen. Als ik naar dit document van AMD kijk zou ik denken dat het gaat om de pinnen A3, A4 en A5. Maar deze pinnen lijken mij cruciaal onbelangrijk voor de werking, ik snap daarom niet dat het zo heeft kunnen werken
De CPU in kwestie:

My favorite programming language is solder.