Acties:
  • 0 Henk 'm!

• publicJorn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:09
Beste tweakers.. Kunnen jullie mij je ervaringen delen..?
Ik ben aan het twijfelen tussen een Vodafone en Telfort sim-only abonnement voor 1 jaar (2 jaar toch echt te lang) voor mijn eerste echte smartphone -> de desire staat in de voorbestelling.

Nu zie ik dat vodafones (theoretische) internetsnelheid veel hoger ligt dan die van alle andere (3600 KBps). Telfort schijnt als ik de sites moet geloven een 2e plaats te hebben (756 KBps).

Ik geloof niet dat ik onwijs veel zal internetten, af en toe een site bezoeken en een keer de weg zoeken met google maps. Maarja, een verslaving heb je zo te pakken, dus je weet het nooit :)

Vodafone abo zou de web / sms / bellen van 360 min zijn.
Telfort 300 min + 1000 smsjes + web.

Telfort is goedkoper, ookal krijg je veel meer sms ruimte, wat ik regelmatig doe.

Ik neig naar Telfort, maar Voda's snelle internet klinkt sexy. Wat is jullie ervaring met web bij Telfort?

vraag 2: Merken jullie vervente smartphone gebruikers dat je minder gaat smssen omdat je makkelijk mails kan versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat ik van vodafone sim-only weet is dat je per minuut betaalt.... dus 1 minuut en 1 seconden bellen is 2 minuten betalen. Dat zie ik als een dusdanig groot nadeel dat ik afgelopen week een normaal vodafone abo heb afgesloten. Wat zijn de voorwaarden bij Telfort? Telfort belt via het KPN netwerk dus kwa dienstverlening beter/gelijk dan/aan vodafone (hier verschillen de meningen)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
publicJorn schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:18:
Ik geloof niet dat ik onwijs veel zal internetten, af en toe een site bezoeken en een keer de weg zoeken met google maps. Maarja, een verslaving heb je zo te pakken, dus je weet het nooit :)
Android toestellen doen "alles" via internet, widgets updaten, etc., dus je zult zo ongeveer 24/7 online zijn ;)

Overigens bel je met Telfort idd via het KPN netwerk, maar de internet diensten zijn niet hetzelfde, Telfort = KPN gaat hier zeker niet op.

Wat je vraag over smsen betreft, tenzij je sms-verslaafd bent, zul je met een smartphone idd wel minder gaan smsen, omdat emailen zo makkelijk is en bij een internet-bundel nog gratis ook :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marly op 04-03-2010 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:03

Piggen

Lekker bakkie

Bij Telfort is het in ieder geval ook zo dat gebelde tijd per minuut naar boven wordt afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mijn vodafone internet dropt extreem vaak naar gprs. Bij telfort had ik daar op dezelfde phone (Hero) vrijwel geen last van. Iemand anders met dezelfde phone en T-mobile heeftt hier ook geen last van.
Zodra het kan ben ik dus weg bij Vodafone. Waardeloos. Zie ook al die storingen bij ze de laatste maanden. Ze hebben capaciteits en kwaliteitsproblemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Help!!!! op 04-03-2010 13:57 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• publicJorn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:09
Thanks voor de reacties!
Simonly is idd per minuut bij beide providers en dat is balen. Maargoed, ik wilde die desire zo snel mogelijk hebben en het duurt nog wel een tijdje voor ie in de winkel ligt. Waarschijnlijk ok een stuk duurder dan met een 'normale' abo.
Marly schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 03:30:
Overigens bel je met Telfort idd via het KPN netwerk, maar de internet diensten zijn niet hetzelfde, Telfort = KPN gaat hier zeker niet op.
Wat bedoel je precies met internet diensten Marly?

@Help!!
Ik hoorde al iets over dekkingsproblemen hier en daar.. Terwijl ik toch dacht dat ze naast KPN het meest dekkend zijn.

Begint er toch op te lijken dat het Telfort gaat worden..

Tenzij een van jullie mij nog een sim-only abo kan adviseren waarbij je betaald per seconde EN snel internet hebt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door publicJorn op 04-03-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-09 16:58
Ik zou als ik jou was toch nog even kijken naar de FUP's (lees datalimieten) van beide providers. Telfort zit volgens mij op 250MB. Wat ik heb gelezen is dat dat met Android aan de krappe kant is.
Interessant is dan ook om even te zoeken wat google maps verbruikt *ik las ergens als je 'actief' mapt je 1MB per minuut verbruikt daarmee.

Ik heb puur om de FUP voor vodafone gekozen, maar sowieso is er geen ideale keuze.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

atacama schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 09:12:
Ik zou als ik jou was toch nog even kijken naar de FUP's (lees datalimieten) van beide providers. Telfort zit volgens mij op 250MB. Wat ik heb gelezen is dat dat met Android aan de krappe kant is.
Interessant is dan ook om even te zoeken wat google maps verbruikt *ik las ergens als je 'actief' mapt je 1MB per minuut verbruikt daarmee.

Ik heb puur om de FUP voor vodafone gekozen, maar sowieso is er geen ideale keuze.
Telfort heeft een FUP maar gaat mekkeren bij 2GB.
Verder is de dekking geweldig goed. Heb hier op m'n Nokia 5800 nog nooit gehad dat ik geen dekking had. Internetten wil ook prima. Snel zat om een beetje te zitten Youtuben enzo.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1