Toon posts:

Multiplier verlagen van I7-860

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een MSI P55 - GD65 i.c.m. een I7-860. Volgens mij moet het mogelijk zijn om de multiplier (CPU Ratio) te verlagen. Verhogen kan niet (allen automatisch via de turbofunctie).
Ik kan de mp alleen niet verlagen. De optie "CPU Ratio" in het bios is "wit". Ik kan de waard evan 21 ook aanklikken maar als ik een andere waarde intik gebeurd er niks. Pijltjes of dergelijke werkt ook niet. Bios = 1.7
Heeft er iemand een MSI P55 Gd65 die de CPU ratio wel kan verlagen?

Alvast bedankt.

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Door even te googelen kwam ik op het volgende: multiplier van i7 860 is niet zomaar te verlagen omdat de Turbo-functie aanstaat. Veel meer dan dat heb ik ook niet kunnen vinden, maar allicht dat je zelf ook google op internet hebt staan.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In mijn optiek zijn multipliers alleen unlocked in specifieke processoren zoals Extreme Editions, Engineering Samples en bijvoorbeeld de speciale E6500K of de AMD Black Editions

Dus dat je de multiplier niet kunt veranderen zou best wel eens "by design" kunnen zijn.

Ik heb geen ervaring met de nieuwe Core cpu's van Intel maar ik ga er gemakshalve van uit dat het hier om hetzelfde principe gaat.

https://discord.com/invite/tweakers

• Cayenne
Multipliers kan je altijd verlagen, ongeacht of het BE's zijn of niet.

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-01 20:08
Je kan in Everest opzoeken wat je minimum multiplier is en wat je maximum is. Als je de BIOS op manual zet zou je die waarde gewoon moeten kunnen aanpassen. Waarom wil je 'm verlagen eigenlijk? Wil je je geheugen overclocken? :)

• Cayenne
Misschien moet je je Turboboost-modus uitzetten, wat ik al zei. Kans dat het dan wel werkt.

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-10-2025
Ik heb met deze combinatie gewerkt, en verlagen gaat gewoon als je de standaard-stappen onderneemt bij overklokken: EIST, Turbo Mode, en al die meuk uitzetten, daarna komt het helemaal goed.
Pagina: 1