Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hulp bij aanschaf geheugen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• FerdiV
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18-02 22:14
Mijn oom en tante hebben een Acer Aspire T180. Hij is veel te langzaam en wil er nu extra geheugen bijzetten, omdat mij dat het probleem lijkt. Er staat maar 512 MB op en volgens mij is dat te weinig voor Vista -_-.

Ik wil er dus een kaart van 512 bijzetten, ze willen niet te veel uitgeven en doen er niet veel mee dus meer is niet nodig. De kaart die er nu in zit is een UNB PC2-4300 CL4.

Ik heb geen idee hoe ik nou precies een goed geheugen zoek, maar op een aantal websites kwam ik op dit uit:

http://interngeheugen.com...odelsinfo.odb?SysID=33990
http://www.geheugen.com/m..._series_uitbreidingen.htm

Ik vind trouwens ook geheugen voor het T180-UB7H, maar geen idee waar die UB7H voor staat.

Ik weet niet precies wat ik nou wel en niet kan doen en daarom wilde ik wat hulp vragen. Maakt het uit als ik een 1GB kaart naast de 512MB doe? En wat is aan te raden over de snelheden? De huidige geeft in het typenummer niet echt een aanwijzing. Wat is het maximale dat in de pc kan?

Allemaal dingen waar ik niet zeker over ben dus.

[Voor 4% gewijzigd door FerdiV op 03-03-2010 21:07]

www.MacNoob.nl

• JvW
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17-12-2019

JvW

On my way home...

Kun je niet gewoon via de Acer site een geheugen-upgrade bestellen?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• K1pje
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 01-06 11:57
Voor Vista (en windows 7) is het aan te raden om 2 GB aan werkgeheugen te hebben om het soepel te laten lopen, dus ik zou voor minstens een 1 gb dimm gaan (of nog beter: 2X1 GB).

Wat de snelheden betreft, kijk hier eens naar: wiki (wel in het engels)

Stel dat je er een sneller reepje geheugen bij zou zetten, dan gaat deze op de snelheid draaien van het langzaamste reepje. Wel is belangrijk dat je uitzoekt of dat het moederbord bepaalde snelheden van dimms ondersteund als je snellere wil halen!

Nu aan jou de taak dus om een beetje research te doen naar wat voor geheugen er op het moederbord kan (zoek je ergens bij de fabrikant), want er wordt wel een beetje verwacht bij tweakers dat je dingen die op internet staan zelf een beetje opzoekt. :X

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05 16:08

nedernakker

Team HWI Pro OC

ik zou voor vista toch wel minimaal 2 GB plaatsen, dus 2 nieuwe modules van 1GB erin.

door de regel zit je niet fout met gewoon valueram.
het geheugen wat er nu in zit is 266 MHz DDR2 met cas4 timings.

zoek eens op de site van acer zelf wat voor geheugen er wordt aangeraden.

denk dat je met dit geheugen wel goed zit.

pricewatch: Kingston ValueRAM KVR667D2S5K2/2G

Hardware.info Overclock Team

• Icekiller2k6
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22:58
ga naar de dichts bijzijnde Computer winkel ga met je laptop er naar toe vraag of ze er 2x1GB insteken en het geheugen wat erin zit terug krijgt..

9 van de 10 shops stoppen het er "zo" gratis voor je erin..(uiteraard wel voor het geheugen zelf betalen)

[Voor 9% gewijzigd door Icekiller2k6 op 03-03-2010 21:22]

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• FerdiV
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er zo wel uitkomen denk ik. Ik laat het nog weten als ik een keuze heb gemaakt.

Het erin stoppen is geen probleem, daar heb ik ervaring mee. Tenslotte heb ik de huidige er ook al uitgehaald.
quote:
nedernakker schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:20:
ik zou voor vista toch wel minimaal 2 GB plaatsen, dus 2 nieuwe modules van 1GB erin.

door de regel zit je niet fout met gewoon valueram.
het geheugen wat er nu in zit is 266 MHz DDR2 met cas4 timings.

zoek eens op de site van acer zelf wat voor geheugen er wordt aangeraden.

denk dat je met dit geheugen wel goed zit.

pricewatch: Kingston ValueRAM KVR667D2S5K2/2G
UPDATE:

Dat is een SO-DIMM. Zijn dat geen kleinere reepjes?

Maar ik heb wat verder onderzoek gedaan. Er kan blijkbaar tot 800MHz in, tenzij het een bepaalde andere processor is die maar tot 667MHz gaat (moet ik dus even een bezoek aan de computer voor brengen).

Tot 4GB, maar 2x1GB lijkt me voldoende. Moet ik dan nog ergens anders opletten behalve dat het DDR2 is? Is de notitie SD RAM belangrijk?

[Voor 68% gewijzigd door FerdiV op 04-03-2010 19:11]

www.MacNoob.nl

• Thomasterr
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-04 08:29
quote:
UPDATE:

Maar ik heb wat verder onderzoek gedaan. Er kan blijkbaar tot 800MHz in, tenzij het een bepaalde andere processor is die maar tot 667MHz gaat (moet ik dus even een bezoek aan de computer voor brengen).

Tot 4GB, maar 2x1GB lijkt me voldoende. Moet ik dan nog ergens anders opletten behalve dat het DDR2 is? Is de notitie SD RAM belangrijk?
Een SO-DIMM gaat er inderdaad niet inpassen, Behalve DDR2 moet je ook kijken naar de snelheid van het geheugen zoals je zelf al had gevonden.

Hieronder wat modules die zouden moeten werken.

http://www.geheugen.com/m..._series_uitbreidingen.htm

• fstieger99
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 31-05 14:49

fstieger99

www.Isaia.it

Kingston of ander soort valueram. Bij dit soort confoguraties is de snelheid minder belangrijk dan de grootte, verder van 256mhz is er altijd snelheidswinst

The Sartorialist

• nedernakker

nedernakker

Team HWI Pro OC

quote:
FerdiV schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:12:
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er zo wel uitkomen denk ik. Ik laat het nog weten als ik een keuze heb gemaakt.

Het erin stoppen is geen probleem, daar heb ik ervaring mee. Tenslotte heb ik de huidige er ook al uitgehaald.

[...]

UPDATE:

ik dacht dat het oom een laptop ging als ik zo naar de benaming keek.

deze dan, dit zijn gewone dimms,

pricewatch: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G

• lutjes
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:46
of terug naar xp of idd upgrade naar min 2 GB RAM nog liever 3 zelfs zodat het ook lkkr soepel loopt

• nedernakker

nedernakker

Team HWI Pro OC

quote:
lutjes schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:29:
of terug naar xp of idd upgrade naar min 2 GB RAM nog liever 3 zelfs zodat het ook lkkr soepel loopt
maar 3 GB loopt niet meer in dual channel, dit kost je toch performance.

dus of 2 x 1 GB erin of 2 x 2 GB erin

• Tew
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08-03-2010
De websites van de Acer Aspire T180 is makkelijk te vinden. Een lijst met gecontroleerde geheugenmodules is niet makkelijk te vinden.

[Voor 41% gewijzigd door Tew op 05-03-2010 16:30]

• FerdiV
Bedankt voor al jullie hulp!

Als conclusie kan ik trekken dat ik 2 x 1GB DDR2 met 800MHz ga zoeken. Hoger doe ik niet omdat ze niet veel geld willen uitgeven en omdat de processor maar 2.2GHz single is denk ik niet dat die 4GB de computer veel sneller zal maken voor mensen die alleen maar internetten en mailen.

Maar blijkbaar is er dus van de rest niks waar ik rekening mee hoef te houden? Ben zo bang dat zo'n kaart het niet doet door bepaalde specs. Maar volgens mij hoef ik niet zo bang te zijn, ik doe het gewoon.

Update: In de kast zaten 2 sleuven met een paarse kleur. Eén van die was gevuld met de 512MB kaart. Daarnaast zag ik nog 2 of 4 grijze sleuven. Moet ik dan één kaart in de paarse doen en de andere in de grijze voor dual channel?

[Voor 18% gewijzigd door FerdiV op 05-03-2010 22:42]

www.MacNoob.nl

• lutjes
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:46
mss ff een fototje plaatse van moederbord
normaal gezien past het geheugen maar in een soort slot dus ff kijke waar het past
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True