Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jordypereira
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-03-2016
Hallo beste mensen,

Ik zit sinds net met een groot probleem: mijn pc start niet verder op dan het eerste scherm dat het moederbord toont en dat je met een bepaalde toets in het BIOS kan etc. Heeft iemand misschien enig idee hoe ik dit kan fixen? Wanneer hij een paar schermen verder zou opstarten dan heb ik nog een paar opties om het systeem te repareren, maar nu ben ik radeloos!

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Jordy

Verwijderd

Welke melding wordt er op het scherm weergegeven? Want als je nog het bios in kan, zal er ook wel een melding gegeven worden.

• jordypereira
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-03-2016
Ow dat ben ik er vergeten bij te vermelden: het systeem reageert ook niet meer op het toetsenbord, dus kan ook niet in het BIOS of het boot scherm etc.

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:09
Usb toetsenbord neem ik aan? Probeer anders even een usb naar PS/2 converter, dan kan je in ieder geval in de bios komen.

Als een pc niet doorstart na de bios moet er een foutmelding komen, kan je misschien wat meer informatie geven over:
- Hardware,
- Eventuele laatste melding voordat je pc vastloop (waar is je pc precies op het laatste moment mee bezig?)
- Checkt je bios je harde schijven, of loopt hij daarvoor al vast? (Raid bios, mocht je die gebruiken?)

Mocht je zelfs niet met een usb->ps/2 converter in de bios kunnen komen en is er niks wat je kan doen met je pc, kan je altijd een bios reset proberen.

Tegen de tijd dat je bovenstaande informatie hebt gegeven kunnen we dat beter beoordelen.

Komt je pc van een fabrikant(Dell, acer oid), neem dan even contact met hen op.