Plaatsing cpu koeler ivm airflow

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Zonet aan mijn nieuwe config begonnen. Op de foto zie je een Noctua koeler en daaronder een passief gekoelde Club3d 5750 kaart. Nu twijfel ik wat: kan ik niet beter de koeler 90° naar rechts draaien zodat de ventilator beter de warmte van de videokaart wegtrekt? Of is dit voldoende qua airflow? Er zit namelijk ook nog een ventilator vooraan aan de harde schijven en een 120mm casefan achteraan.

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/1610/configr.jpg

Zo laten, of zeggen jullie: beter draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgesmij kan de ventilator er makkelijk bij om de warmte weg te trekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-End587
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07 16:13
moet geen problemen gaan opleveren in deze opstelling
nou weet ik niks van noctua fans MAAR
als je naar het plaatje kijkt gaat de lucht dan van rechts Naar links door de koeler
volgens mij niet

zo NEE zou ik de fans even omdraaien zodat de lucht wel van rechts naar links gaat

offtopic ik zou de graka 1 pci slot lager doen vanwege 'warmte-uitstraling' niet iets belangerijks maar iets wat ik wel doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
The-End587 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:47:
moet geen problemen gaan opleveren in deze opstelling
nou weet ik niks van noctua fans MAAR
als je naar het plaatje kijkt gaat de lucht dan van rechts Naar links door de koeler
volgens mij niet

zo NEE zou ik de fans even omdraaien zodat de lucht wel van rechts naar links gaat

offtopic ik zou de graka 1 pci slot lager doen vanwege 'warmte-uitstraling' niet iets belangerijks maar iets wat ik wel doe
maar volgens mij loopt dat pci-e slot niet op 16x snelheid als je daar een gpu in doet.

tevens zou ik me niet te druk maken om die warmtestraling, eerder om die airflow, idd even koelers draaien zodat het van rechts naar links gaat.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou eerder een fanduct maken zodat de warme lucht van je CPU 100% naar buiten gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
nedernakker schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:50:
[...]

maar volgens mij loopt dat pci-e slot niet op 16x snelheid als je daar een gpu in doet.

tevens zou ik me niet te druk maken om die warmtestraling, eerder om die airflow, idd even koelers draaien zodat het van rechts naar links gaat.
idd

Ik had inderdaad graag dat de lucht van rechts naar links gaat, van de voorkant van de case zo verder stromend naar de achterste casefan toe. Toch dacht ik dat ze dan zoals hier geplaatst, juist stonden. Hoe zien jullie op het plaatje in de startpost dat de luchtstroom andersom gaat (dus van links naar rechts)?

Ik had het met opzet eerst op het net opgezocht. De ventilators staan nu zoals op dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://xtreview.com/images/noctua%20NH%20-U12p%20SE2%20001.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door BizonKid op 03-03-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:00
Als je nu de bovenstaande fan bekijkt, en je ziet dus de bladen van de voorkant zoals hier (de achterkant heeft 2 plastic staven en een stikker), dan wordt de lucht van links naar achter geblazen.
Op jou foto kan je bij de linker fan nog net 1 van de plastic staven zien, dus de lucht gaat daar van links naar rechts. Je moet dus de fans omdraaien, of de koeler in zijn geheel.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-07 11:41
toch wel leuk om te zien eigenlijk, allemaal mooie dingen en dan toch de koeler verkeerd om monteren :P

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
dus even voor de duidelijkheid, de kant van de fan die helemaal open is, is de zuigende kant van de fan.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-End587
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07 16:13
@nedernakker
ik weet dat het niks uitmaakt die graka 1 pci-e slot lager kwa temp maar voor mn gevoel wel
en het pci-e slot schakelt pas naar 8x als er 2 pci-e sloten in gebruik zijn

moet vaker f5en

de koeler zit wel goed de fans niet

[ Voor 15% gewijzigd door The-End587 op 03-03-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
ok duidelijk, de ventilators zelf moeten dus omgedraaid worden.
De heatsink zelf 90° kantelen lijkt dus volgens jullie niet te hoeven om de airflow/warmteafgifte van de videokaart te verbeteren?
Pagina: 1