Toon posts:

Blu ray op Marantz Sr-4600

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik wou graag even weten of het mogelijk is, om een blu ray speler met een decoder voor Dts-HD en Dolby True via de 7.1 outputs aan te sluiten op de 7.1 Input van de receiver. En hierbij gebruik kunnen maken van De HD geluidsformaten!

Alvast bedankt.

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
Dat is mogelijk als je versterker 7.1 analoge ingangen heeft en je blu-ray speler 7.1 analoge uitgangen. Dan is het een kwestie van aansluiten met RCA kabels en je bent er.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat heeft mijn receiver toevallig. Dus dat komt mooi uit. Beeld kan ik dan gewoon aansluiten via hdmi of Component toch?

En dan maak ik dus volledig gebruik van de Hd audio formaten?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-01 22:22
Ja, je maakt gebruik van de volledige formaten. Geluid komt analoog uit de blurayspeler en blijft analoog (7.1 kanalen gaan via de eindversterker direct naar de luidsprekers, geen AD/DA conversie etc)

heb je ook een 7.1 luidsprekerset? zo ja, is het van die kwaliteit om de HD geluidssporen te kunnen differentieren van gewoon dolby digital/DTS?
heb het geprobeerd op een arcam met 5.1 surround set. uiteindelijk gewoon gekozen voor optische verbinding met de receiver als Dolby decoder. Vaak is de decoder van de blurayspeler van mindere kwaliteit dan die van je surroundset.

Maar test het uit, dan weet je het!

[ Voor 19% gewijzigd door jpvk007 op 03-03-2010 20:31 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

DaMarcus in "[Aanschaf] Welke Blu-ray speler heb ik n..." O-)

Dus volgende keer iets beter zoeken alvorens je een vraag post aangezien dit dus (relatief makkelijk naar mijn mening) terug te vinden was...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.