Toon posts:

X-fi XtremeMusic stuurt geen optisch uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn muziek (ITunes) optisch uitsturen van mijn Creative X-fi XtremeMusic naar mijn Denon AVR-2310 receiver. Ik heb daartoe een TOSLink to mini TOSLink adaptor aangesloten op de Flexijack uitgang van de geluidskaart. De Flexijack modus heb ik op Digitale I/O ingesteld. Ik krijg echter geen signaal op de kabel. Ik neem aan dat ik een rood licht hoor te zien zodra de kabel op de Flaxijack is aangesloten? Dit gebeurt in ieder geval niet.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? OS is Windows 7 64bit met laatste audio drivers van creative.

Verwijderd

De Xfi Xtreme music heeft volgensmij alleen maar Coax.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dat verklaart een hoop ;) Bedankt!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Staat inderdaad niet duidelijk in de specificaties, maar deze afbeelding verteld inderdaad dat het een digitale coax uitgang is:
Afbeeldingslocatie: http://ask.creative.com/wwimages/speakers/xfi_xtrememusic_digital_speakers.jpg

Je zou dan volgens bovenstaande afbeelding een dergelijk verloopje nodig hebben. Maar vraag me af of dat wel werkt. Want 3,5mm jack stuurt normaal twee kanaals analoge signalen door en met een verloopje zou het dan digitaal en naar zes kanalen gaan...

Zat er toevallig niet een verloopje bij je kaart?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.