gigabyte ex58-ud5 boot niet altijg goed door

Pagina: 1
Acties:

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb sinds de eerste dagen met dit moederbord last van een probleem.
De eerste keer dat de PC boot op een dag meldt het moederbord dat de overclock mislukt is en dat de standaard instelling terug zijn gezet. Als ik dan echter de BIOS inga en de overgeclockde instellingen weer laad dan start de pc gewoon op en werkt alles perfect. Dit gebeurt dus slechts een keer per dag, meestal in de ochtend als de pc een nacht heeft uitgestaan.

Dit zijn de relevante specs van mijn pc
Gigabyte EX58-UD5 moederbord
Core i7 920 @ 4,0Ghz met HT aan
6GB OCZ gold memory @ 1600mhz
2x XFX gtx295
Corsair HX1000w

Het lijkt wel alsof de pc eerst even 'warm' moet draaien voordat ik kan booten.

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-01 20:08
Of je CMOS batterij is kaduuk of op, probeer die eens te vervangen :).

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:34
Voedings probleem zou wellicht ook nog kunnen..

• maxietheboss
Ik zat dus zelf ook al aan een voedingsprobleem te denken, maar ik ga binnenkort toch de hele pc uit elkaar halen en weer van de grond af aan opbouwen dus dan kan ik meteen kijken of het daaraan ligt. Kan ik ook mooi direct de CMOS battery vervangen. Waar kan ik vinden wat voor type battery dat is.
Ik hoopte eerst nog dat het een probleem was dat met een eenvoudige BIOS flash verholpen kon worden, vandaar ook deze post om te kijken of meer mensen dit probleem met dit moederbord hebben

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-01 20:08
Daarvoor kan je het beste kijken op het forum van je moederbord. Daar komen meer diepgaandere problemen aan bod dan hier :).

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-01 10:33

Dawn

..Sworn to the Dark..

*zucht*

M'n PC begint zomaar, bij het opstarten, te zeuren dat er boot errors zijn ivm. overclocken en kan daardoor m'n 4.2Ghz seting niet eens meer laden...
Hij schroeft de settings automatisch terug naar standaard m.u.v. de multiplier (die had ik op 21 gezet). Heel frustrerend dit moet ik zeggen :/

edit: solved
m'n mobo BIOS vindt het schijnbaar niet zo leuk als je overclocked en de setting [halt on all errors] aan hebt staan :/
Bericht van mijzelf uit het Core i7 overclock topic.
Misschien helpt het iets =)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• maxietheboss
Dawn schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:47:
[...]

Bericht van mijzelf uit het Core i7 overclock topic.
Misschien helpt het iets =)
deze ga ik eens proberen, thanks voor de tip

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11-2025

MeltedForest

Lenny-t

maxietheboss schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:41: Kan ik ook mooi direct de CMOS battery vervangen. Waar kan ik vinden wat voor type battery dat is.
CR2032 knoopcell
Pagina: 1