Draadloos netwerk in twee gebouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentgr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-01-2021
Hallo,

Afgelopen zaterdag ben ik bij iemand bezig geweest die een laptop met wifi heeft. Hij wil draadloos kunnen internetten in de 2 gebouwen (werkplaats en woonhuis). Er was al een netwerkje aanwezig, maar grotendeels nog niet draadloos. De situatie is als volgt:
- In de werkplaats staat de modem. Deze is verbonden met een sweex 11G router, die weer met een antennekabel verbonden is met een antenne op het dak.
- Op het dak van het woonhuis staat ook een antenne, die het signaal opvangt van de sweex in de werkplaats. De antennekabel van deze antenne gaat rechtstreeks naar de computer waar een PCI kaartje van linksys in zit.

Omdat hij in de eerste plaats in de werkplaats wilde kunnen internetten, had ik hem een linksys wrt54gl laten aanschaffen. Die heb ik daar aangesloten, en dat werkt allemaal, maar ik kwam er toen achter dat de antenne op het dak een dusdanig sterk signaal afgeeft dat in de werkplaats gewoon een goed signaal is. In het woonhuis is dat signaal echter niet krachtig genoeg voor een verbinding.

Dus, dacht ik, dan plaats ik die linksys wrt54gl gewoon in het woonhuis, en dan is dat ook opgelost. Maar ten eerste past die antennekabel niet direct op die router (maar daar zijn wel verloopjes voor), en ten tweede kan dat niet voor zover ik nu gelezen heb. Want daar schijnt WDS voor nodig te zijn, en wat ik tot nu toe heb gelezen lijkt het erop dat dat alleen kan met 2 dezelfde routers die het ondersteunen. En die heeft hij dus niet. Volgens mij ondersteunen de beide routers wel WDS.

Dus mijn vraag is wat hier de slimste en voordeligste oplossing is om ook draadloos internet te krijgen in het woonhuis.

Alvast bedankt!

Vincent