Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Als uac aanstaat geeft het bij ELK programma dat je opent een melding om toestemming te verlenen. Opstartprogramma's worden zonder melding geblokkeerd en als je in een programma een programma opent (bijvoorbeeld de eula.exe vanuit adobe reader) dan zegt windows dat het bestand niet is gevonden terwijl als je met explorer erheen gaat het bestand gewoon bestaat. In dit specifieke geval open je de eula.exe vanuit explorer geef je toestemming en als UAC dan uitstaat gaat het weer goed in adobe reader. Maar zo zijn er vele programma's en en ook programma's die .exe's oproepen die alleen wat in de achtergrond doen en dus niet vragen om mijn toestemming. Voor deze programma's met exe's in de achtergrond zal vista altijd een melding geven dat het bestand niet is gevonden. Ook iets openen vanuit icoontjes in de taakbalk werkt niet meer omdat die programma's aanroepen. UAC uitschakelen helpt alleen tegen het zeuren bij het uitvoeren van programma's en opstartprogramma's starten weer op. maar als er een programma vanuit een programma gestart wordt krijg je weer de melding dat bestand niet is gevonden. Permissies van ntfs zijn allemaal full control voor administrators en dat is de gebruiker.

Het is ontstaan nadat de kennis in kwestie een aantal virussen heeft gehad, ondanks een betaalde en bijgewerkte macafee internet security. Nu is hij zelf bezig geweest de trojans eraf te krijgen en daarbij heeft hij windows defender laten lopen. Die heeft zijn pc gecrashed. Sindsdien zegt hij dat vista bij alles wat hij opstart zeurt om permissie en adobe reader gaf de melding.

Ik heb daarna met meerdere vriusscanners en met hijackthis gecontroleerd of er nog wat aan virussen is en het lijkt allemaal okay. Ik heb macafee verwijderd om te zien of het daaraan lag en defender uitgeschakeld. Beide helpt niet.

Het lijkt wel of uac een database bij zou moeten houden en dat die corrupt is.

Iemand een idee wat hieraan te doen buiten de compaq recoveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Ik weet het, het is in tegenstelling tot je onderste zin, maar ik zou toch echt gaan overwegen om te recoveren. Als je problemen dusdanig diep zitten krijg je ze als je het mij vraagt nooit helemaal weg en krijg je dus nooit meer een 'veilig' systeem.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Met virussen weet je het nooit, voor hetzelfde geld heeft een virus aan al je .exe's gezeten waardoor ze nu UAC triggeren. Wie weet heeft Vista wel gewoon gelijk ;)

Ik zou in dit geval de boel leeggooien. Je weet nooit of alles echt weg is anders.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Upload eens een exe van een bekend programma dat nu UAC triggered naar www.virustotal.com en kijk wat er als resultaat uitkomt.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Duidelijk geval van een rootkit of zo. Niet vertrouwen, en alles volledig opnieuw installeren. Alleen een backup maken van niet executables, en misschien, misschien blijft hij dan schoon.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!