Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spelfouten in Meuktracker (statische teksten)

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 12:13
Omdat ik spelfouten in statische teksten niet in de spelfoutentopic kan melden, leek het me het beste hier een topic aan te maken.

Onlangs kwam ik de volgende spelfouten tegen:
- Op de software-updatespagina's in de meuktracker wordt "Update geschiedenis" gespeld met een tussenspatie. In het Nederlands hoort er echter geen spatie in een samenstelling (zie verder http://www.spatiegebruik.nl/). Zie bijvoorbeeld deze pagina.

Verder wordt driverupdates in de Meuktracker geschreven met een koppelstreepje. Dit mag wanneer er door opvolgende klinkers een uitspreekprobleem kan zijn, zoals bij software-updates, maar bij driverupdates hoort dit zonder streepje te worden gespeld (voorbeeld zie hier).

Op naar een beter Tweakers.net ;)

[ Voor 0% gewijzigd door TXC op 03-03-2010 21:09 . Reden: Spelfouten ;) ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Driverupdates mag van mij best met een koppelteken, omdat het om leenwoorden gaat en de uitspraak dus niet op voorhand vastligt. Je kan net zo makkelijk 'drive-rupdates' of iets dergelijks lezen. Ik zou het zelf niet snel doen maar corrigeer ook niet altijd: dergelijke leeshulpjes zijn geheel gratis en goedgekeurd door de overheid en zo :+

Updategeschiedenis moet uiteraard wel zonder spatie, maar ook hier is het aan de auteur om te bepalen of het met of zonder koppelteken wordt geschreven.

En aangezien we dat in Geachte Redactie niet kunnen fiksen, mik ik het de topic even naar Lieve Devvers :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:06

crisp

Devver

Pixelated

Fixed in SVN

driver-updates heb ik laten staan, dat matched beter met software-updates en zoals Rataplan aangeeft is het niet per-sé fout :)

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.