Toon posts:

beeldscherm laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dell laptop en mijn beeldscherm valt steeds uit. Als ik hem dicht en open klap doet hij het soms weer. Als hij uitvalt zie ik het windows scherm nog vaag en kan ook nog dingen doen alleen zie ik het dus nauwelijks. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 17:25 ]

Verwijderd

Dat is waarschijnlijk de achtergrondverlichting die uitvalt.
Waarschijnlijk is de stekker van het scherm naar je laptop niet helemaal goed meer.

De achtergrondverlichting is de hoogste stroom door die stekker. Dus na verloop van jaren is dat vaak de eerste die het niet helemaal goed meer doet.

Soms kun je bij die stekker zonder het scherm er af te halen. Maar soms moet je toch het scherm los schroeven.
Dus ga op zoek naar dat stekkertje. Eventueel een beetje goede contactspray, en de stekker weer goed aandrukken. Soms helpt dat weer voor een paar maanden.
Ik heb ook zo'n laptop. Het scherm heb ik er af gehaald, en de laptop staat nu bij mijn tv, die als externe monitor staat aangesloten.

Verwijderd

Met een externe monitor is te testen of de storing aan het scherm en het stekkertje ligt.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 20:52 ]

Verwijderd

@ Tew, met een externe monitor testen is een goed idee. Met het stekkertje bedoelde ik wel het stekkertje dat intern ergens in de laptop zit, die het scherm van de laptop met de rest verbindt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:51:
Met een externe monitor is te testen of de storing aan het scherm en het stekkertje ligt.
voor de duidelijkheid, een laptopscherm heeft geen standaard VGA/DVI, maar een vesa feature connector, dacht ik.... voor alle fabrikanten anders.

als je met een lamp op het scherm schijnt, zie je dan iets? zoja, blacklight stuk

anders is het een probleem met de open-en-dichtklap mechanisme, wat met dell (die van mij in idergeval) vrij makkelijk is op te losssen

ga met iets van ijzer over je beeldschermrand heen, voel je een magneet? in de palmrest zit dat een reed contact, magneetje eronder en hij doet het weer :) in theorie dan

Verwijderd

Topicstarter
Als hij wegvalt dan zie ik nog wel het windows scherm maar dan dus heel erg zwart. Ik vermoed dat het te maken heeft met het dicht klap systeem. Omdat als ik hem dichte en open klap doet hij het vaak alweer. Weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

Verwijderd

Ik kom nog even terug om de internet verbinding van de laptop.
Als je de laptop niet helemaal dicht doet, en dan weer open, doet het scherm het dan soms? En knippert de achtergrondverlichting soms een beetje. Dan is het die interne verbinding.

Het kan ook nog zijn, dat de achtergrondverlichting zichzelf uitzet, doordat er teveel stroom loopt, of omdat het te warm wordt.

Als de achtergrondverlichting echt altijd goed uit en aan gaat, en altijd op dezelfde manier en na een bepaalde tijd. Dan is het misschien een instelling van de Standby die niet helemaal goed staat.

Ik denk dat je met alle reacties voldoende tips hebt, om achter de oorzaak te komen.
Als het inderdaad een slechte interne verbinding is, dan kunt je nog zoeken op internet naar iemand die hetzelfde heeft, en misschien foto's van de opengeschroefde laptop heeft gemaakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:41:
Als hij wegvalt dan zie ik nog wel het windows scherm maar dan dus heel erg zwart. Ik vermoed dat het te maken heeft met het dicht klap systeem. Omdat als ik hem dichte en open klap doet hij het vaak alweer. Weet iemand hoe ik dit op moet lossen?
dan is het dus een brakke blacklight kabel :)

als ik de pc dichtklap met de magneet manier zie je helemaal niets meer

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:43

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica