Webwinkel levert niet en verzuimt contact.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Beste mensen,

Ik heb 5 weken geleden een order geplaatst bij een webwinkel, over het algemeen heb je bij een order van dit formaat wel een wachttijd, prima, daar heb ik geen problemen mee. Maar na 5 weken verzuimen ze nog steeds mijn order uit te leveren omdat ze de spullen niet op voorraad schijnen te hebben. Kan gebeuren natuurlijk. Maar nu ik mail over het annuleren van mijn order krijg ik geen response meer, telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar ( meer ).

Wat kan ik doen, en sta ik in mijn recht als ik aangifte ga doen?

Ik ben overigens niet de enige met problemen bij deze webwinkel, ik heb contact gehad met iemand die al sinds 11 september 2009 wacht op zijn reeds betaalde order. Ook gebruiken ze sinds half 2008 het excuus dat ze aan het verhuizen zijn en daardoor orders vertraagd zijn...

-Heaget

[ Voor 20% gewijzigd door Heaget op 03-03-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Aangetekende brief sturen lijkt me de 1e stap. Op die manier bouw je een bewijslast op.

Verder heb je het volledige recht om je bestelling te annuleren, lang leve de wet koop op afstand.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kunt nog even een briefje schrijven om ze formeel in gebreke te stellen (je hebt sowieso recht op ontbinding van de overeenkomst omdat de levertermijn van 30 dagen is overschreden).

Ik weet niet of je iets hebt betaald, maar zo ja is het vervolgens zaak het geld terug te krijgen. Aangifte lijkt me alleen zinvol als er aanwijzingen zijn van oplichting of andere strafbare zaken (lijkt er wel een beetje op natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Ik heb helaas al wel betaald ja.. Ik zal morgen direct een aangetekende brief opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Vraag even of ze dit topic willen verplaatsen naar het shopping forum, daar hoort dit topic namelijk thuis :) Daar kunnen ze je vast verder helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Heaget, zijn er meer mensen met dezelfde ervaring (Shopreview)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 02:23

F.West98

Alweer 16 jaar hier

heey, weer zo'n topic...
Ik zou zeggen... Lees de andere even door.
En verder... Wist je al dat andere mensen een slechte ervaring met de winkel hadden?
En alles wat je verder aangaf in je TS?
Zo ja, dan ben je wel een beetje dom geweest om daar te kopen...
Zo nee, doe wat hierboven staat... En misschien had je het al aan dingen kunnen zien zoals: slechte website, slecht contact

Dit zijn idd dingen een beetje achteraf, volgende keer wat beter kijken naar ervaringen. En voor nu, stuur een brief :) (als er tenminste een Kloppend! adres staat op de site)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Brief? Aangetekend met bericht van ontvangst. Bewijs enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:14
En uiteraard een shopreview plaatsen, om eventueel anderen te kunnen waarschuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Kan je dan ook zeggen welke shop dit is?
Volgens mij mag je de naam gewoon zeggen, omdat dit gewoon een shop ervaring is.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

=> SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn advies is om erg hard te gaan pushen. Vaak zie je dat mensen die er hard achteraan zitten vaak als eersten hun geld terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het duurt 5 weken (35 dagen), waar de wet stelt dat 30 dagen redelijk is en je hebt het over een aangifte. Het lijkt me dat tussen een vertraagde levering en een aangifte wel wat andere zaken horen.

Wat heb je gedaan om contact te krijgen? 1x gebeld? of 20x gebeld op verschillende dagen en dagdelen?
Heb je gemeld de koop te ontbinden? Bij geen respons, is dat dan via brief gegaan en dan bij voorkeur aangetekend?

Je geeft erg weinig informatie - de wet in Nederland gaat uit van redelijkheid en billijkheid. Dat is dus niet dat je na 31 dagen 1x belt en vervolgens aangifte gaat doen. :)

In het algemeen: Informatie die helpt je risico's te beperken staan in de Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:40:
... waar de wet stelt dat 30 dagen redelijk is ...
De wet stelt volgens mij niet dat 30 dagen redelijk is, maar dat 30 dagen de uiterste termijn is die (zonder nadere afspraken) acceptabel is.

Verder denk ik dat het niet veel uitmaakt voor strafbare zaken hoe lang de termijn is, maar meer hoe sterk de aanwijzingen zijn dat sprake is van strafbare zaken (dat wordt vaak wel steeds waarschijnlijker naarmate de tijd vordert natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Officiele webshop?
Staat er niet iets naars in hun algemene voorwaarden dat ze niet aansprakelijk worden gesteld bij niet ontvangst? als je dan heirmee accoord bent gegaan sta je volegsmij niet echt bepaald in je recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:45:
[...]

De wet stelt volgens mij niet dat 30 dagen redelijk is, maar dat 30 dagen de uiterste termijn is die (zonder nadere afspraken) acceptabel is.
Tsja, dat is uitleg; als 30 niet redelijk zou zijn, dan zou dat niet een wettelijke termijn zijn. Als je dan kiest voor uiterste dan lees ik dat er drastische dingen plaatsvinden op het moment dat 30 dagen verstrijken. Maar goed, zoals gezegd is dat interpretatie. De wet rept over het algemeen over redelijkheid en billijkheid, en als diezelfde wet dan 30 dagen noemt dan interpreteer ik dat als 30 dagen is binnen de redelijkheid. (Los van de discussie of dat door de huidige consument zo ervaren wordt: TS rept over aangifte, dan verdwijnt opinie en gaan we kijken naar wat de wet zegt).
begintmeta schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:45:

Verder denk ik dat het niet veel uitmaakt voor strafbare zaken hoe lang de termijn is, maar meer hoe sterk de aanwijzingen zijn dat sprake is van strafbare zaken (dat wordt vaak wel steeds waarschijnlijker naarmate de tijd vordert natuurlijk)
Die aanwijzingen zal je dan toch als concreet bewijs moeten kunnen aandragen. Waar ik op doel is dat je met 35 dagen moeilijk je eigen ervaring kan aandragen als concrete aanwijzing voor strafbare zaken. :)
Net zo min als het horen van ervaringen ergens natuurlijk - het draagt bij aan een beeld, maar je zal toch met wat meer moeten komen lijkt me.
---

Even teruglezende, laat ik benadrukken dat ik me zeker kan voorstellen dat je niet blij wordt van een dergelijke levertermijn en het vernemen van andere slechte ervaringen - ik bekijk het in bovenstaande enkel even met de beschouwing dat TS een aangifte in gedachte heeft.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke webwinkel is het trouwens?
dit zou dan ons kennen helpen voordat wij een bestelling bij deze webwinkel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:15:
... Waar ik op doel is dat je met 35 dagen moeilijk je eigen ervaring kan aandragen als concrete aanwijzing voor strafbare zaken. :) ...
Wat ik bedoelde is dat het best zo kan zijn dat na 350 dagen nog geen sprake kan zijn van strafbare zaken, maar dat evengoed na een half uur al (duidelijk) sprake kan zijn van strafbare dingen. 't gaat er uiteindelijk om wat voor aanwijzingen je hebt (zoals we allebei stellen geloof ik)
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:15:
Tsja, dat is uitleg; als 30 niet redelijk zou zijn, dan zou dat niet een wettelijke termijn zijn. ...
Inderdaad een beetje een kwestie van interpretatie, ik ben het met je eens dat je uit de wet kunt afleiden dat de redelijke algemene uiterste termijn (zonder nadere afspraken) 30 dagen wordt geacht, maar wat een redelijke termijn is zal van geval tot geval kunnen verschillen.

[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 03-03-2010 23:40 ]

Pagina: 1